Ön Kayıt

Kulüp Tercihleri

Franchise Başvuru

DESTINATION IMAGINATION (DI)
 
Destination Imagination programı, takım halinde görev alan öğrencilerin anlık, yaratıcı ve eleştirel düşünmelerini güçlendiren etkin bir kulüptür. 
 
‘Destination Imagination Eğitim Programı’ ile Sınav Okulları öğrencileri sınırsız yaratıcılık, kritik düşünme, iletişim ve takım çalışmaları becerilerini bir üst seviyeye taşıyacak bir tecrübe yaşarlar. Her yıl düzenlenen yaratıcılığın ön plana çıkarıldığı, öğrencilerin fikirlerinin yenilikçi ve özgür olmasını sağlayan Destination Imagination programı ile  Proje Tabanlı Öğrenme desteklenmektedir. 
 
Destination Imagination programı ile öğrenciler takım çalışmalarına yönlendirilirler ve ekip çalışmaları desteklenir. Yapılan fikir alışverişleri ve beyin fırtınaları ile öğrencilerin yaratıcılık ve hayal güçlerinde artış olur. Öğrencilerin yaptıkları çalışmalarda zaman yönetimi becerileri gelişir. Öğrencileri geleceğin mesleklerine hazırlayan ve temel becerilerin kazandırıldığı programda gönüllülük de sevdirilir. 
 
Öğrencilerin sosyal sorumluluk projeleri, teknik, temel mühendislik, bilimsel ve doğaçlama gibi çeşitli alanlarda anlık olarak görevlerin yerine getirilmesini içerek yapısıyla katılımcı öğrencilerin ileriki yaşamlarında kullanabilecekleri yeni beceriler edindirmeyi sağlayan eğitim programı olan Destination Imagination programına katılan Sınav Okulları öğrencileri, okullarımızda ingilizce olarak görülen STEM ve STEAM proje ve etkinliklerde kazandıkları yetkinliklerini, uluslararası platformda göstererek kendilerini kanıtlarlar. Destination Imagination programı aynı zamanda öğrencilerin eğlenebildikleri  dünyanın en büyük yaratıcılık programıdır.
 
 
Öğrencilerimizin 21. yüzyıl becerilerini kullanarak yaratıcılıklarını ön plana çıkarmaları ve olaylara farklı bakış açıları geliştirmelerini hedeflediğimiz kulübümüzde, STEM (Science, Technology, Engineering, Math) hizmeti öğrenimini bir araya getirirken öğrenciler, takımlarında eğlenmeleri, risk almaları, odaklanmaları ve zorluklarla baş etmeleri konularında desteklenirler.
 
Destination Imagination programında Sınav Okulları öğrencileri seçtikleri görev ve konuya ilişkin çözümler üretmek için takımlarıyla birlikte araştırma yapar, tasarlar ve uygularlar. Görevleri ile ilgili çalışmaların her aşamasında, (problemleri değerlendirdikleri ve gelişimlerini gözlemledikleri yaratıcı süreçte) İngilizce dilini etkin bir şekilde kullanma fırsatı bulurlar. Öğrencilerimiz Destination Imagination çalışmalarında sabır, esneklik, başkalarına ve fikirlerine saygı ve iş birliğine dayalı problem çözme sürecini öğrenirler.
 
Programda görev alan öğrenciler, sunumlarını önce ulusal platformda yaparlar, dereceye girmeleri halinde sunumlarını, davet edildikleri ‘’Dünya Finalleri’’nde gerçekleştirirler.

eTWINNING

eTwinning, Avrupa’daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur. İletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak; kısacası Avrupa’daki en heyecan verici öğrenme topluluğunu hissetmek ve bu topluluğun bir parçası olmak için, Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan birinde çalışan personele (öğretmenler, müdürler, kütüphaneciler v.b.) yönelik bir platform sunmaktadır. eTwinning, Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı vasıtasıyla gerekli destek, araçlar ve hizmetleri sağlayarak okulların herhangi bir konuda kısa ve uzun vadeli ortaklıklar kurmasını kolaylaştırarak Avrupa'da okul işbirliğini teşvik etmektedir.


 
Okulumuzda yürütülen e-Twinning projesi kapsamında ‘’By Recycling,You Can Change Tomorrow,Today! ‘’(Geri Dönüşümle, Yarını  Bugünü Değiştirebilirsiniz!) isimli projemiz kabul edilmiştir. Projemiz Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler Zümreleri ile ortak yürütülmektedir.

Projenin amacı, öğrencilerde matematiğe karşı olumlu bir tutum geliştirmek, ilgilerini artırmak, matematik müfredatını günlük yaşamla ilişkilendirmek ve bu yolla sorgulama becerilerini geliştirmektir. Projenin önemli çıktılarından biri; tüm dünyada yaşanan çevre sorunu hakkında farkındalık yaratmaktır. 
 
WORLD SCHOLARS CUP (WSC)
 
Dünya’da kırktan fazla ülkede gerçekleşen, “World Scholar’s Cup” (Dünya Bilginler Kupası), üç etaptan oluşan uluslararası bilgi yarışmasıdır. 
 
Daniel Berdichevsky,  Uluslararası Eğitim Programı olarak World Scholar's Cup'a (Dünya Bilginler Kupası) 2006 yılında başladı. Berdichevsky, farklı millet ve kültürlerden gelen öğrencileri normal okul müfredatlarının dışına çekerek, günümüz dünyasında gerçekleşen konuları ve fikirleri Kolej ortamında tartışmak için bir araya toplamak için oluşturduğu bir programdır. 
 
World Scholar's Cup 10 ile 18 yaş aralığındaki her dilden ve her kültürden öğrencinin katıldığı, kar amacı gütmeyen, küresel hayır amaçlı kurulmuş bir girişimdir. Organizasyonun amacı; geleceğin alim ve liderlerine global bir ortam yaratmak, öğrencilerin farkında olmadıkları yeni becerilerini ve güçlü alanlarını keşfetmelerine olanak sağlamaktır. 2007 yılından beri düzenlenen ve akademik anlamda dünyanın en prestijli organizasyonlarından biri olarak kabul edilen “The World’s Scholars Cup (Dünya Bilginler Kupası)”, öğrencilere eşsiz bir deneyim sunan bir uluslararası etkinliktir. 
 

World Scholar's Cup turnuvanın genel amacı, fikir alışverişi, müzakere ortamı ve problem çözme, yeni öğrenme ortamları gibi olan yapılardaki güveni öğrencilere aşılamaktır. Öğrenciler WSC ile tarih, bilim, sosyal bilimler, fen, müzik, sanat, edebiyatla bağlantılı konuları keşfederler. Bu alanlarda takım olarak bilgi yarışmasına katılırlar. Öğrendiklerini güvenli ve destekleyici bir ortamda işbirlikçi ve rekabetçi bir ortamda dile getirirler. İngilizce olarak gerçekleşen turnuvada öğrenciler ingilizce bilgilerini sınarlar ve İngilizceyi sergileme fırsatı bulurlar.
 
Odaklanılan çalışmada; farklı kültürleri bir araya getirerek bugüne ve geleceğe ait düşünceler ve durumlarla ilgili münazara yaptırıp, kompozisyon yazdırılır. Yarışma, küresel öğrenme festivaline dönüşen bir turnuva niteliği taşır.
 
Uluslararası bilgi ve öğrenme dekatlonu olarak tabir edilen World Scholar's Cup, eğitici bir program olarak , takımların belirlenen ve belirtilen bir üniversitede Şampiyonlar Turnuvası için yarışacakları şekilde yapılandırılmıştır. Dünyanın dört bir yanındaki, akademik potansiyeli yüksek, ortaokul ve lise öğrencileri, her yıl Ocak ayında belirlenen bir tema üzerinden Fen Bilimleri, Tarih ve Edebiyat, Sosyal Bilimler, Sanat ve Müzik gibi alanlardaki performanslarıyla takım bilgi yarışmasına katılırlar. Bireysel bilgi yarışması, münazara ve makale yazma olmak üzere dört ayrı kategoride akademik donanımlarını İngilizce dilinde sergileme ve sınama fırsatı bulurlar.

Turnuva, dört temel bölümden oluşur:
  • The Scholar’s Challenge, 
  • Collaborative Writing, 
  • The Team Debate, 
  • The Scholar’s Bowl.
Birçok okulda  bu yarışma için hazırlanan 3 öğrenciden oluşan ekipler, öncelikle bölgesel turnuvalara katılırlar. Takımların kendi ülkelerinde yapılan bölgesel turnuvalardan birini geçmeleri halinde, 6 ayrı küresel turnuvadan birine katılmaya hak kazanırlar. Küresel turnuva barajını geçen takımlar, son olarak dünyanın en prestijli üniversitelerinden bir olan Yale Üniversitesi’nde düzenlenen Şampiyonlar Turnuvası’ na katılarak eşsiz bir deneyim yaşama şansını yakalarlar. Bölgesel ve küresel turnuvalar 4 standart tur etkinliği şeklinde gerçekleşmektedir.
 
Bazı turnuvalarda bahsi geçen bölümlere ek olarak,  sosyal ve akademik  bölümler de yer alır. Dünyanın birçok ülkesinde gerçekleştirilen bölgesel turnuvada ilk 10’a giren takımlar, haziran ayı sonunda düzenlenen  Dünya Turnuvası’ na katılmaya hak kazanırlar. Bu turnuvada başarılı olan öğrenciler ise kasım ayında Yale Üniversitesinde düzenlenen “Tournament of Champions”a (Şampiyonlar Turnuvasına) katılma hakkını elde ederler.
 
World Scholar's Cup’ a katılan ekipler, aynı büyük bir turnuva gibi eleme turlarından geçerler. Bu eleme akademik programın sorunsuz olarak akışı ve ilerlemesi için gerekli bir sistemdir.
 
Okullarda seçilen takımlar yarışmaya bölgesel turdan başlarlar ve World Scholar's Cup küresel turnuvasına ilerlerler. World Scholar's Cup Küresel Turnuva (WSC Global Round) uluslararası eğitim programı için çok önemlidir. Küresel turnuvadan sonraki son aşama ise Şampiyonlar Turnuvasıdır.
 
World Scholar's Cup Turnuva Adımları
 
  • World Scholar's Cup sezonunda, programın başlangıcından itibaren her zaman dünyanın dört bir yanından bilim adamlarının katıldığı 3 turdan oluşur.
 
  • Bölgesel Turnuva’da dünyanın çeşitli bölgelerinde düzenlenir ve yeni katılımcılar tanıtılır. Eleme puanlarını geçen takımlar bir sonraki tura geçer.

  • Küresel Turnuva’ya Bölgesel Turnuvadan yeterli miktarda sayı alan öğrenciler katılabilir. 
 
  • Mini Global Turnuvalar, Bölgesel ve Küresel Turnuvalardan kalifiye olan takımlar için düzenlenen bir turnuvadır.
 
  • World Scholar's Cup  (WSC Global Round) Küresel Turnuva beş gün, Mini-Global Turnuvalar ise üç gün sürer. Takımlar bir sonraki turda yer almak için yarışırlar.
 
  • World Scholar's Cup her yıl bir tema üzerinde şekillenir. Ana tema üzerinde şekillenen ayrı temalar birbirleriyle ilişki içinde bulunur. World Scholar's Cup temaları anlaşılır ve birbiriyle ilişkili parçalardan oluşur.
 
  • World Scholar's Cup etkinlikleri ekip etkinlikleri ve topluluk etkinlikleri olarak iki ayrı kategoride gruplandırılır. Ekip etkinlikleri diğer adıyla takım etkinlikleri heyecan verici işbirliklerinden oluşur. Topluluk etkinliklerinde ise öğrenciler yeteneklerini sergilerler.

21. yüzyıl becerilerinin geliştirilip kullanılmasını sağlamak ve öğrencileri geleceğin liderleri olarak hazırlamak amacıyla yürütülen bu etkinlik, öğrencilere kendi fikirlerini özgürce dile getirebilecekleri ortamlar sunmaktadır. Bu yarışmaya dünyanın birçok ülkesindeki okullardan akademik potansiyeli yüksek öğrenciler katılmakta, süreçte kazanılan katılım belgeleri ve sertifikalar uluslararası geçerlilik taşımaktadır. Geçen sene Finallere kalan takımımız Yale Üniversitesinden 1 altın 3 gümüş madalya ile gelerek Türk bayrağını Uluslararası platformda dalgalandırmıştır.

World Scholar's Cup'a Dair Her Şey  


 
JMUN KULÜBÜ
 
JMUN (Junior Model United Nations), ortaokul öğrencilerimizin yabancı dili en etkili şekilde kullanmalarını sağlayan bir platformdur. Öğrencilerimiz, JMUN kulübünde yaptıkları çalışmalarda Birleşmiş Milletler’in çalışmalarını model alarak hazırlık yapar, Birleşmiş Milletler Organizasyonu’nun nasıl işlediğini bir parlamento oluşturarak, yaşayarak öğrenir ve kendi ülkeleri dışındaki ülkeleri temsil ederek o ülkelerin sorunlarına (eğitim, çevre, açlık, çocuk ve kadın hakları, yoksulluk, vb.)  çözüm getirir ve geliştirirler. 
 
Katıldıkları kulüp ve JMUN çalışmaları sayesinde öğrencilerimiz insanları ve sorunları farklı bakış açıları ile anlayabilir, küresel konuları tartışabilir, diğer ülkelerle ortak konular üzerine uzlaşarak, sonuç ve raporlarını hazırlayabilirler. Tüm etkinliklerin dünya dili olan  İngilizceyi kullanarak yapıldığı organizasyonda öğrencilerimize çözüm üretme fırsatı da yaratmaktadır.
 

 
SINAVMUN

Sınav Kolejleri Anadolu ve Fen Liselerinde okuyan öğrenciler Türkiye'de ve Avrupa'da Model Birleşmiş Milletler (MUN) etkinliği, yabancı dil etkinliklerine ve yarışmalarına düzenli bir şekilde katılmaktadırlar. Öğrencilerimiz kulüp ve sosyal faaliyetlerle teşvik edilmektedirler.
 
Türkiye’de ve tüm dünyada gerçekleştirilen MUN (Model United Nations) konferansları, öğrencilerin olaylara, sorunlara ve durumlara farklı bakış açıları oluşturmaları, dünya üzerindeki global sorunlara çözüm aramaları ve bu şekilde edindikleri İngilizce dilini pratiğe dökmek amacıyla bugün birçok lise ve üniversitede düzenlenen ve temel olarak Birleşmiş Milletler’in farklı komitelerinin,  öğrenciler tarafından canlandırıldığı simülasyon şeklinde düzenlenen ve konferans şeklinde gerçekleşen bir etkinliktir.  
 
MUN konferansları, öğrencilerin  çözmesi zor ve karmaşık olan küresel dünya problemleri komite arkadaşlarıyla çözebilecekleri, farklı insanları tanıyabilecekleri, İngilizce düşünme ve konuşma pratiklerini artırabilecekleri keyifli bir konferanstır.
 
 
MUN KONFERANSLARI ÖĞRENCİYE NELER KATAR?
 
Akademik gelişimin, kişisel gelişimin ve yeteneklerin paralel olarak ilerlediği günümüzde MUN Konferansları öğrencilerin vizyon gelişimine etkisi yadsınamaz. Günümüz ve gelecekteki küresel dünya ve ülkelerin politik ve ekonomik problemlerini tanımak, bu problemler yorumlayabilmek ve  çözüm yolları yaratabilmek ve öğrencilerin İngilizceyi kullanma becerilerinin yanı sıra  farkındalık düzeylerinin artmasını sağlamak için düzenlenen MUN Konferanslarının öğrenciler üzerindeki katkısı büyüktür. 
 
Öğrencilerin yurtiçi ve yurtdışından birçok yeni arkadaş edinebildikleri MUN konferansı ile diğer ülke vatandaşları olan öğrencilerin ülkeleri ile küresel sorunları daha yakından tanıma imkanı bulurlar.
 
MUN Konferansı boyunca öğrenciler delegesi oldukları ülkenin ekonomik ve politik çıkarlarını korumak amacıyla İngilizce olarak konuşmalar yaparlar. Öğrenciler delegesi oldukları ülkeye ve dfünya sorunlarına ilişkin sorunlara ilişkin fikirlerini savunurlar. Konferansta öğrenciler kendilerine verilen problemlerin çözümüne ilişkin düşüncelerini açıklarken kendilerine güven ve liderlik becerilerini de farkında olmadan geliştirmiş olurlar.
 
MUN konferanslarında öğrencilerin sözlü ve yazılı olarak yoğun bir İngilizce kullanmaları gerekmektedir. Ancak ortalama İngilizce bilgisine sahip ya da İngilizcesi belirli bir seviyenin altında olan öğrenciler de MUN konferanslarına katılabilmektedir. MUN konferansları ambiyans olarak öğrencilerin İngilizce bilgilerini geliştirmeleri ve ilerlemeleri için de uygun bir ortam sunmaktadır.
 
MUN konferanslarında öğrencilerin temel amacı; delegesi oldukları ülkenin çıkarları doğrultusunda konuşmalar yapmak, delegesi oldukları ülkenin var olan problemlerinin düzeltilebilmesi için yazılı ve sözlü olarak çözüm önerileri sunmak ve konferans sonunda yazılacak delegesi olduğu ilke ile ilgili olarak yazılan çözüm belgelerinde söz alma ayrıcalığına  sahip olmaktadır. Öğrencilerin ikna yeteneklerinin gelişmesinde olumlu etkileri olan MUN konferansında öğrenciler, sözel ve yazılı olarak diğer ülke delegelerini kendi ülkelerinin yanına çekme ve delegesi olduğu ülke taraflarını kuvvetlendirme  çalışmaları yaparlar.
 
 
MUN konferanslarında öğrenciler  topluluk önünde konuşarak, kalabalık platformlarda hitabet yeteneklerini geliştirirler. MUN konferansında delegeler açılış oturumundan itibaren kendilerini, delegesi olduğu ülkenin tanıtımını ve delegesi olduğu ülkenin sorunlarına çözüm bulmak amacıyla sıklıkla kürsüye çıkarak konuşmalar yaparlar. İlk konuşmalarda ortamın yapısından dolayı ve ilk kez katılım sağlanan bir konferans olması sebebiyle öğrencilerin konuşmaları heyecanlı geçebilir. Ortam şartlarına uyum sağladıkça öğrenciler üstlerindeki heyecanı atarlar. Komiteleri ve komite üyelerini tanıdıkça topluluk önünde konuşmanın aslında zor olmadığını görürler.
 
Öğrenciler katıldıkları her MUN konferansında katıldıkları konferansa ait katılım belgesi alırlar. Komitelerde öne çıkan delegeler ‘En İyi Delege’ belgesi gibi ikinci bir belge daha alırlar. Öğrencinin katıldığı her MUN konferansı katılım belgesi ya da ‘En İyi Delege’ belgesi okul hayatı ve okul hayatını takip eden süreçlerde öğrencinin diğer kişilerden farklı olmasını sağlayan bir belgedir. Öğrenci bu belgeleri e-portfolyosuna ekleyebilir, iş hayatına adım atarken CV’sinde kullanabilir ve diğer adaylardan farkını öne çıkarabilir. 
 
MUN konferanslarında birkaç günlüğüne bir ülkenin delegesi olmak ya da küresel problemlere etki etmiş sorunların çözümünün bir paydaşı olmak öğrencilere farklı duygular hissettirmektedir. MUN konferansları bittiği zaman öğrencilerin global ve gündelik olaylara farklı bir açıdan bakma ve bu olayları yorumlayabilme yetenekleri gelişir.
 
“Dünya Bireyleri” yetiştirmeyi hedef alan Sınav Eğitim Kurumları her yıl sadece kendi öğrencilerine SINAVMUN hazırlamaktadır. İngilizceyi sadece öğretmek değil aynı zamanda birçok platformda akıcı bir şekilde konuşturmayı amaçlayan Sınav Eğitim Kurumları, organizasyon öncesinde öğrencilerin kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlamak amacıyla eğitim konferansları da hazırlamaktadır. Akademik takım tarafından verilen bu eğitimlerle öğrenciler kendilerine daha güvenli olurlar. Sınav Eğitim Kurumları SINAVMUN Akademik takımı daha önce MUN konferansı tecrübesi olan üniversite öğrencilerinden oluşmaktadır. 

 
 
FUTURE PROBLEM SOLVING PROGRAM INTERNATIONAL (FPSPI) 

Merkez Kolej Anadolu Lisemiz, Amerika Birleşik Devletleri’nde düzenlenen Future Problem Solving (FPSPI) yarışması olan uluslararası bir organizasyonda da bir kez “Dünya Birinciliği” ve iki kez “Dünya İkinciliği” kazanmıştır. Bu etkinlikler sayesinde kurumlarımızda hem yabancı dili hem de kültürü gelişmiş dünya vatandaşları yetiştirmek hedeflenmektedir.

Yaratıcılığın öncüsü olarak tanınan Ellis Paul Torrance , Georgia Universitesi Eğitim Psikolojisi Bölüm Başkanıdır. 1976 yılında Georgia Üniversitesi desteği ile FPS’i yıllık akademik program haline getirir. O yıl ABD’de 150 okuldan 3000 öğrenci programa katılır. 1977 yılında programa senaryo yazma programı eklenir. 1983 yılında da CmPS ve 1984 yılında AbPS programa dahil edilir. Bu program çocuklara  NE düşüneceklerini değil NASIL düşüneceklerini öğrenmelerine yardımcı olmak için hazırlanmıştır
 
Tüm dünyada gençlerin yaratıcı ve eleştirel düşünce becerilerini kullanarak olumlu bir gelecek tasarlama ve kurma  becerilerini  geliştirmek amaçlı her yıl düzenlenen Uluslararası bir organizasyondur.

Öğrencilerin toplumumuzdaki problemler, önemli küresel problemler ve gelecek senaryosu yazma konularında yaratıcı problem çözme becerilerini öğrenmelerine ve uygulamalarına yardım eder.
 
 
FPSPI Hedefleri
 
·       Geleceğe yönelik ilgi ve global farkındalık yaratmak
·       Karmaşık toplumsal problemleri keşfetmek ve çözümler üretmek.
·       Araştırma becerilerini geliştirmek, ve kullanmak.
·       Problem çözme stratejilerini öğrenmek ve uygulamak.
·       Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek ve arttırmak.
·       Gerçek hayatta karşılaşılan problemler ile ilgilenmek.
·       Takım çalışması becerilerini geliştirmek.
·       Sözlü ve yazılı iletişimi geliştirmek.
 
 6 Basamaklı Problem Çözme Modeli
 
·       Gelecek senaryosundaki sorunları tespit etmek.
·       Temel Problemi belirlemek.
·       Temel problem için çözümler üretmek.
·       Çözüm önerilerini değerlendirmek için kriter geliştirmek
·       Çözüm önerilerini kriterlere göre puanlamak.
·       Aksiyon Planı geliştirmek.
 
KİMLER BU PROGRAMA KATILMAKTADIR?
 
Şu anda 41 ülke ve eyalet bu programa kayıtlıdır. FPS’in uluslararası programına her yıl, Avustralya, Yeni Zelanda, Kore, Kanada, Hong Kong, Singapur, Malezya, Japonya, Portekiz, Birleşik Krallık, ABD gibi birçok ülkeden 250.000 kişi katılmaktadır.
Uluslararası yarışmalar her yıl ABD'de bir üniversite desteği ile değişik eyaletlerde yürütülmektedir.

 

 
 
PROGRAM İÇERİĞİ
 
FPS Program içeriği üç ana bölümden oluşmaktadır;
 
Toplumsal Problem Çözme (CmPS– Community Problem Solving)
Öğrencilerin araştırmak için kendi toplumlarındaki (okul, yerel, bölgesel, küresel)  seçtikleri bir problem durumunu, gerçek araştırma etkinliğine dönüştürmesidir. Yaratıcı problem çözme sürecini kullanarak durumu analiz edip bir plan geliştirme ve problem için en iyi çözümü uygulamadır. Dünya genelindeki öğrenciler, çevre kirliliğinin temizlenmesinden sokak hayvanlarına yuva bulmaya kadar birçok konuda kendi aksiyon planlarını uygularlar. Aksiyon temelli otantik öğrenme, öğrencilerin tüm disiplinler için eldeki bilgileri kullanma ve eğitimlerine aktif bir şekilde katılmayı desteklemektedir. Öğrenciler toplumlarında pozitif bir farklılık yaratmak için birlikte çalışarak engelleri öğrenir, tanır ve üstesinden gelirler.
 
Küresel Konularda Problem Çözme (GIPS-Global Issues Problem Solving)
Bazı küresel konular üzerinde çalışmayla öğrencilerin küresel farkındalıkları  artmakta ve iş dünyası, ekonomi, bilim ve teknoloji, toplum ve politika gibi belli alanlardaki içerik temelli başlıkları keşfetmektedirler. Verilen bir konu üzerinde titiz bir çalışma sonrasında öğrenciler bir sayfalık gelecek sahnesi analiz ederler. Bu sahne, normal olarak gelecekteki 40 yıl içinde geniş bir konu başlığındaki özel bir konudan kaynaklanan bir durumu anlatırlar.  Daha sonra öğrenciler özel proforma kitapçıkları kullanarak 6 basamaklı analizlerini yazarlar.
 
Senaryo Yazımı (ScW– Script Writing)
Öğrenciler 1500 sözcüğe kadar en az gelecekteki 20 yıl içinde olacak şekilde  oluşturacakları bir senaryo yazarlar. Bu “senaryolar” kısa hikâye formatında,  araştırmaya dayalı olmaktadır.
 
 
 
 

Ön Kayıt Başvuru Formu
bilgiformu
sinavstore
sinavyayin
franchise
sinavk12