Franchise Başvuru

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?

verimli-ders-calisma-nedir--1.jpg


VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR? 


Öğrenme yeteneğinin ve potansiyelinin belirli bir amaç doğrultusunda en üst seviyeye çıkarmak için yapılan bilinçli ve planlı çalışmaya Verimli Ders Çalışma denir. Verimli ders çalışmada zaman, öğrencinin belirlediği amaç ve öncelikleri doğrultusunda programlı ve verimli olarak kullanılır. 
 

Verimli Ders Çalışma Neden Önemlidir?


Verimli bir şekilde ders çalışarak; öğrenmenin kalıcı olması sağlanır. Verimli ders çalışarak öğrenci ödev yapma alışkanlığı kazanır. Bu da öğrencinin akademik anlamda daha başarılı olmasını, sınav kaygısı ile başa çıkmasını sağlar. Verimli ders çalışma ile öğrenci kendini sınavlara daha hazır hisseder.



 

Verimli Ders Çalışma Teknikleri Nelerdir?


Ders çalışırken verim sağlanabilmesi için öncelikle belirlenen hedef konusunda programlı olmak gerekmektedir. Verimli ders çalışabilmek için uygulanması gereken çalışma teknikleri mevcuttur. verimli olarak ders çalışabilmek için;
  • Hedefin belirlenmesi : Hedef,  bir uğraş ve çaba sonrasında ulaşılmak istenen sonuçtur. Hedefin belirlenmesi öğrenciyi harekete geçirerek, plan ve program yapma konusunda teşvik eder. Aynı zamanda kişinin bir amacının olması motivasyonu artırır. 
 
  • Çalışma ortamının düzenlenmesi : Dersin çalışıldığı ortamının (oda, masa) düzenli olması gerekir. Çalışma ortamının düzenlenmesi ile çalışma isteği artmakta ve sürdürebilmektedir. Düzenli bir çalışma ortamında dikkat ve konsantrasyonun artması ile beraber  öğrenmede verimlilik artar ve sürdürülebilir. 
 
  • Çalışmaya öz hazırlık yapılması : Ders çalışmaya başlamadan önce çalışılacak ders ile ilgili materyallerin hazır olması, motivasyonu, konsantrasyonu ve verimliliği artırıcı özelliktedir. Ön hazırlık yapılarak dersle ilgili uyarıcıların kullanılması beyni öğrenmeye hazırlar. Bu sayede öğrenme hızlı gerçekleşir ve dolayısıyla öğrenmeden alınan keyif daha yüksek olur. Ayrıca öğrenmenin kalıcılığı da artırılmış olur.
 
  • Ders sırasında etkin dinlemenin gerçekleştirilmesi : Öğretmen ders sırasında dikkatli bir şekilde dinlenmeli ve not tutulmalıdır. 
 
  • Not tutma, özet çıkarma  becerisinin  kazanılması : Ders sırasında dikkatli bir şekilde dersi anlatan kişiye yoğunlaşmak, anlamaya çalışmak etkin olarak gerçekleşen bir dinleme eylemidir.  Öğrencinin dinleme, not alma ve özet çıkarma becerisi öğrenme verimliliğini arttırmaya yönelik bir ders çalışma tekniğidir.Görsel olarak izlenilen dersin hafızada %100 oranında kalması neredeyse imkansızdır. Bu bakımdan ders sırasında etkin olarak not tutmak, daha sonra dersin tekrar edilme sürecinde faydalı olacağı gibi ders sırasında da konunun çok daha iyi kavranmasını sağlamaktadır. Not alma sürecinde yazılar düzgün, okunaklı ve anlaşılır olmalıdır.
 
  • Zaman yönetimi ve planlamanın yapılabilmesi gerekir: Belirlenmiş amaca ulaşabilmek için zamanı etkin ve doğru şekilde kullanılması gerekir. Zaman yönetimi kişinin kendini yönetebilme becerisidir. Zaman yönetimi ve planlama ile sorumluluklar sınırlı sürede çok daha kolay bir şekilde yerine getirilebilir. Yapılacaklar listesinde belirsizlikler olmaz. Öğrenme motivasyonu devam ettirilir ve öğrenmede verimlilik artırılır. Zaman yönetimi ve planlamada öncelikle yapılacaklar listesi oluşturulmalıdır. Daha sonra ortalama hangi eyleme ne kadar süre ayırdığınızı gösteren bir zaman cetveli hazırlanarak günlük yada haftalık olarak yapılacak listesi oluşturulur. Pomodoro Tekniği kullanılarak zaman yönetimi ve planlama yapılabilir. 

     

 

Ders Çalışma Ortamı Nasıl Olmalıdır?

 
  • Ders çalışma ortamının ısısı uygun sıcaklıkta olmalı, öğrenciyi ne üşütecek kadar soğuk ne de bunaltacak kadar sıcak olmalıdır. Düşük ısı öğrencide odaklanma eksikliğine, yüksek sıcaklık ise öğrencinin uyarılmışlık halinin düşürülmesine neden olur.
  • Ortamdaki ışığın parlaklığı göz alacak kadar yoğun ya da görmeyi zorlaştıracak kadar az olmamalıdır. Yetersiz ışık odaklanma eksikliğine neden olurken, parlak bir ışık ile aydınlatma ise aşırı uyarılma ve dikkat dağınıklığına sebep olur. 
  • Ders çalışma ortamında televizyon, akıllı telefon ya da tablet gibi teknolojik araçlardan temizlenmiş olması önemlidir. 
  • Ders çalışma ortamı sessiz olması gerekir. Dış ortamdan gelen seas uyaranlarının azlığı, odaklanmayı artırıcı özelliktedir.
  • Ders çalışma ortamında motivasyonu artırıcı özellikte olan ders ile ilgili uyaranlar ders çalışma ortamında bulunmalıdır.
  • Masa ve sandalye oranı öğrencinin boyu ile orantılı olmalıdır.
  • Çalışma ortamında ders dışı materyallerin bulunmaması, ders dışı materyallerden temizlenmiş bir çalışma masası dikkat ve motivasyonun sürdürülebilmesi için  önemli kriterlerdendir.
Çalışma Ortamı Nasıl Olmalı? isimli makalemizi okumanızı öneririz.

Verimli ders çalışma tekniklerinden biri olan Pomodoro Tekniği ile ilgili daha geniş bilgi için  Pomodoro Tekniği isimli makalemizi de okuyabilirsiniz.
 
 
Türkiyenin en iyi özel okul, en iyi kolej  ve  en başarılı kolej zinciri olan Sınav Koleji  ve Sınav Eğitim Kurumlarında öğrencilerimizi profesyonel çalışmalarla desteklemekteyiz. Alanında deneyimli rehber ve branş öğretmenlerinin bulunduğu, size en yakın Sınav Koleji Liselerini ve Sınav Eğitim Kurumlarını öğrenmek için 0312 285 99 77 numaralı hattımızdan bizimle iletişime geçebilir ya da SINAV KOLEJİ resmi internet adresinden bizlere ulaşabilirsiniz.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR

 

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR

 

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR

 

24.10.2023

Ön Kayıt Başvuru Formu
bilgiformu
sinavstore
sinavyayin
franchise
sinavk12