Ön Kayıt

LGS Tercih Programı

YKS Puan Hesaplama

EBEVEYN WORKSHOPLARI

Kodu Game Programında “Kendi Dünyanı Yarat” Workshop  

Bilişim teknolojilerindeki hızlı ilerleme, taşınabilir cihazlar ve uygulamaların çoğalması öğrencilerin bilgisayara olan ilgisini arttırmıştır. Dijital oyunların gelişimiyle birlikte çocukların eğlence anlayışı, geleneksel sokak oyunları yerine oyun konsolların evlere girmesiyle değişmeye başlamıştır. ‘Kendi Dünyanı Yarat’ Workshop programında tüketen değil, üreten bir birey olmalarını hedeflediğimiz öğrencilerimiz ebeveynleri ile, eğlenerek öğrendikleri bir aktivite gerçekleştirdiler. (09 Kasım 2019)
 
YARIŞMALAR

“CCG (Create Code Game)” Yarışması     
 
Türkiye Geneli Sınav Eğitim Kurumları 3 ve 4. Sınıflar arasında gerçekleştirdiğimiz  1.‘CCG (Create Code Game)’ Yarışması ile  Scratch programı üzerinden “life in space” konulu oyunu geliştirmeleri istenmiştir.
 
Günümüzde çok fazla çeşitte interaktif oyun, animasyon, medya araçları vardır. Öğrenciler bu oyunlara erişmekte, oynamakta fakat kendi istedikleri oyunu geliştirememektedirler. Son yıllarda erken yaşta çocukların da kendi oyunlarını tasarlayabilecekleri, görsel blok temelli, kodlama alt yapısı içeren oyun tasarım araçları geliştirilmiştir. Bu araçlarda oyun geliştiren öğrenciler zorlanmadan ve farkında olmadan programlama becerilerini elde ederler. Yaparak ve yaşayarak kendi oluşturdukları problemlere kendileri çözüm üretme becerisini kazanırlar. Oyun tasarlama süreci, tasarım odaklı düşünme becerisini temel almaktadır. Tasarım odaklı düşünme becerisi öğrencide empati kurma, tanımlama, prototipleşme, test etme süreçlerini geliştirmektedir.
 
Mayıs, 2019 da ilk kez düzenlediğimiz, 228 öğrencimizin 78 dijital oyun ile katıldığı, kartallarımızın zekasını teknolojiyle birleştirdiği Türkiye Sınav Kolejleri İlkokul 3. ve 4. sınıf Create Code Game(CCG) yarışması yapıldı. Create Code Game(CCG) yarışması ödülleri Merkez Sınav Kolejinde düzenlenen programda sahiplerini buldu.
 
Create Code Game(CCG) yarışmasında  Türkiye birincisi Merkez Sınav Koleji, ikincisi Öveçler Sınav Koleji , üçüncüsü ise Konya Sınav Koleji oldu.
 
HACKATHON-Bilişim Fuarı

01-05 Mayıs Bilişim Haftası kapsamında öğrencilerimiz bir gün boyunca   Teknoloji ile iç içe Hackathon - Kitap - Teknoloji - Üniversite Teknoloji Kulüplerinin Standları, Sınav Koleji Öğrenci Proje Standları, Konferanslar ve Workshoplardan oluşan bir günü teknoloji ile dolu dolu geçirirler. 
 
Hackathona katılım sağlamak isteyen öğrencilerimiz 3 kişiden oluşan ekipleri ile öncelikle yarışmaya başvururlar ve yarışma gününde kendilerine ayrılmış olan ve verilen problem doğrultusunda sınıflarına göre 1 saat ile 3 saat içinde probleme çözüm ararlar. Hackathon yarışması sonuçları alanının uzmanları tarafından sunum ve uygulama sonucu değerlendirilir ve derecelendirme yapılır.
 
Hackathon 1 (2 Mayıs 2018) 
 
Hackathon 2 ‘ Mayıs 2019)
 
FIRST LEGO LEAGUE  Yarışması

FIRST LEGO League Dean Kamen’in sözleriyle “bilim ve teknolojinin kutlandığı, çocukların bilim ve teknoloji kahramanları olmayı hayal ettiği bir dünya için” 9–16 yaş arası gençlere bilim ve teknolojiyi sevdirirken, onların birlikte çözüm üretim becerilerini geliştirmek amacıyla FIRST Vakfı ve LEGO firmasının ortak çalışmasında doğmuş, kâr amacı gütmeyen ve Türkiye’de  Bilim Kahramanları Derneği tarafından yürütülen destekçi ve gönüllülerin katkılarıyla, kamu yararı için gerçekleştirilir.
 
FIRST LEGO League, ilk olarak 1998 yılında ABD’de bir pilot uygulama olarak ortaya çıkmıştır. Her yıl Eylül ayında tema ve görevler açıklanır. Çocuklar LEGO MINDSTORMS teknolojisini kullanarak tasarladıkları ve programladıkları otonom robotlarla belli mekanik görevleri çözer ve temayla ilgili araştırma yaparak proje geliştirirler. Uzun süren çalışmalar sonrasında takımlar için spor müsabakalarına benzeyen, festival havasında gerçekleştirilen turnuvalara katılırlar. 
 
15.Sezon Teması : “INTO ORBIT: Uzay Serüveni”
Yükselen Yıldız ÖDÜLÜ
 
16.Sezon Teması : “City Shaper: Şehri Şekillendir”
Yükselen Yıldız ÖDÜLÜ
 
17.Sezon Teması : “RePLAY”
Öz Değerler 2.lik Ödülü
 
Türk Hava Kurumu Üniversitesi Yaşam Boyu Gelişim Merkezi İnönü Havacılık Eğitim Merkezi Havacılık Uzay Bilim ve Teknoloji Kampı
 
17-23 Kasım tarihleri arasında İnönü Havacılık Eğitim Merkezinde yapılan , Havacılık Uzay Bilim ve Teknoloji kampında  okulumuz Fen Lisesi öğrencilerimiz katılım sağlarlar. Öğrencilerimiz kamp süresinde;
  • Kodlama-Robotik-Stem
  • İHA 0  Eğitimi ve Dron Yapımı
  • Havacılık Eğitimi (Model Uçak ve Model Roket Yapımı)
  • Uzay Eğitimi
  • Astronomi Eğitimi alırlar.
 
Hour Of Code 

Hour of Code Kampanyası her yıl ‘Bilgisayar Bilimleri Haftası'nda, Aralık ayının ilk haftası tüm dünyada eş zamanlı olarak uygulanır. 7'den 70’e herkesin Bilgisayar Bilimleri Haftası süresince 1 saat boyunca bilmedikleri bir program üzerinde kod yazması ve herkesin  bilgisayar dünyasına merhaba demeleri adına code.org  tarafından  Hour of Code  etkinliği düzenlenir.
 
Bilgisayar Bilimleri haftası Amiral Grace Murray  Hopper’ın doğum günü için düzenlenmektedir. Grace Hopper, Amerika New York’lu bilim insanı, bilgisayar bilimcisi, matematikçi ve tümamiraldir. “Harvard Mark I” bilgisayarının ilk programcısı ve bilgisayar programlama dilleri için ilk derleyiciyi (compiler) geliştiren ve “debugging” diye bilinen programı hatalardan temizleme kavramının da ilk kullanıcılarından olan bilim kadınıdır. Aynı zamanda ilk modern programla dillerinden olan COBOL’un da geliştiricilerindendir.  
 

Ön Kayıt Başvuru Formu