Sınav Koleji Anaokulları İngilizce programımızda da oyun, eğitim sürecimizin ayrılmaz bir parçası olarak yer almaktadır. Oyun temelli bir programla ne kadar çok öğrencimizin duyusuna hitap edersek öğrenmenin daha kolay ve kalıcı olduğunun bilincindeyiz.
Sınav Anaokullarında İngilizce eğitimimiz okulumuzun bütününe yayılmıştır. Anaokullarımızda çift dilli eğitim “Side to Side” programı uygulanır. Sınıflarımızda okul öncesi öğretmeni ve dersler uygulamalı olarak uygulanır. Çünkü Sınav Anaokulları olarak her dakika her saatin fırsat olduğunu biliyor ve her anı eğitimcilerimizle değerlendiriyoruz.
İngilizce eğitim programımızı Sınava özgü etkinlikler ile öğrencilerimizin dili doğru ve etkin bir şekilde kullanarak, iletişim becerileri, kelime dağarcıklarını geliştirmesi ve özgüvenli şekilde konuşmaları hedeflenir. Bunun içinde oyun temelli, yaratıcı ve interaktif katılımları sağlanarak hem akademik hem de sosyal anlamda “tam donanımlı bireyler” olarak yetişmelerini sağlamaktır.
Okul öncesi dönem, yaşamın temelidir. Bu dönemde öğrenme hızı çok yüksektir.Her yaş grubunun gelişim özellikleri göz önünde bulundurularak, her çocuğun kendine özgü olduğu bilinciyle erken yaş döneminde öğrencilerimizle İngilizce iletişime geçilerek analitik ilişkiler kurabilen, planlama yapabilen, yaratıcı, parça-bütün ilişkisi kuran, işitsel ve görsel hafızayı geliştirici, herhangi bir problem karşısında çözüm üretebilen, Side to Side eğitim programında sürece dayalı İngilizce Türkçe aktiviteleri ile erken okuma yazma etkinliklerini doğal öğrenme ortamları ile öğrenmeyi bırakmayan bir eğitim programı uygulanmaktadır.
Okula girdiği andan itibaren her alanda bulunan materyaller ve uyaranlarımızla dile yoğun maruz bırakılan öğrencilerimiz İngilizceyi tüm gün yaşamış olur. Ve okulu sınırlarının dışına taşır. Sınav Koleji Anaokulu öğrencileri, İngilizce programımız sayesinde iletişimi başlatan, robotik bir süreç ile değil farkında olmadan öğrenerek, özgüvenli bir şekilde kendilerini her yerde İngilizce olarak ifade edebilir.
Sınav Eğitim kurumlarına ait, İngilizce koordinatörlüğü tarafından tamamı özgün içeriklerden ve son teknolojiyle oluşturulmuş İngilizce eğitim portalımız ile geleceğin eğitim vizyonunu kucaklamayı ilke edinmiş Sınav Okulları, İngilizce öğrenmeyi kolaylaştırmakta ve eğlenceli hale getirmektedir. Canlı karne ile sene sonunda öğrencilerimiz İngilizce ve Türkçe olarak ailelerine ilk prezantasyon sunumu yaparak öğrencilerimizin sene başından bu zamana kadar dil becerilerindeki gelişimini de rahatlıkla görmenizi sağlamaktadır.
Side to Side programına katılan Sınav öğrencileri yabancı dili aktif bir şekilde tüm disiplinlerde kullanarak akademik ve sosyal hayata ihtiyaç duydukları dil becerilerinin temellini anaokulunda atarak İlköğretime tam donanımlı olarak hazırlanır.
Sınav Koleji İlkokullarında ‘Side to Side’, ‘Connections’ ve ‘Outside’ gibi zenginleştirilmiş İngilizce eğitim programları uygulanır. Sınav Koleji İlkokulları öğrencilerinin İngilizce Dil Yeterlilikleri, okulun kendi bünyesinde bulunan Yabancı Dil Eğitim Koordinatörlüğü tarafından objektif olarak değerlendirilir. Uluslararası geçerliliği olan sınavlar aracılığı ile öğrencilerin dinlediğini anlama, okuduğunu anlama, kelime bilgisi ve ingilizceyi doğru şekilde kullanma bilgisi ölçülür.
Sınav Koleji Ortaokullarında öğrencilerimizin bilgi çağı dil gereksinimini yakalayabilmeleri için; ‘YAZMA, OKUMA, DİNLEME VE KONUŞMA’ becerileri kazanmalarının yanı sıra İngilizceyi anlamaları ve aktif kullanmaları, üst düzey düşünme becerileri ve öğrenme eğilimlerini kazanmaları amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda İngilizce derslerimiz; 21. yüzyıl becerilerini kapsayan içerikle, derinlemesine düşünen, sorunları yaratıcı bir şekilde çözmeye gayret eden, takım çalışmasına uyum sağlayan, değişen teknolojiyi sürekli takip eden, yoğun bilgi akışı ile başa çıkabilecek bireyler yetiştirmek hedefi ile işlenmektedir.
Sınav Koleji Ortaokulu İngilizce Programımız; öğrencilerimizin düşüncelerini gerek yazılı gerek sözlü olarak belirli düzeyin üzerinde akıcı ifade etmelerine olanak sağlayacak şekilde oluşturulmuştur. Dil edinimleri dijital platformlarla, hikayeler ve makalelerle zenginleştirilmiştir. Dolayısıyla her öğrenciye, kendi düzeyi doğrultusunda takip edilebilen olanaklar sağlanmıştır.
Öğrencilerimizin akademik gelişimleri yıl boyunca yazılı sınavlar, ders içi etkinliklere katılım durumları ve proje çalışmaları ile değerlendirilmektedir. 8.sınıfta İngilizce eğitimi Liselere Geçiş Sistemi olan LGS hazırlık çalışmaları ile ciddi bir ivme kazanır. Bu süreçte öğrencilerimiz hiçbir şekilde etüt, kurs ve özel derse ihtiyaç duymazlar. Gerekli olan eksik tamamlama çalışmaları soru çözüm saatleri, deneme sınavları ve etüt çalışmaları okul içinde yapılmaktadır.
Sınav Anadolu Liseleri ile Sınav Fen Liselerinde İngilizce dersleri Avrupa Ortak Dil Çerçevesi (CEFR) prensiplerine göre düzenlenmiş olan müfredat ve ölçme-değerlendirme kriterlerini temel alarak uygulanmaktadır. Avrupa Ortak Dil Çerçevesi (CEFR) tanımına göre, ‘C1 düzeyinde İngilizceye sahip bireyler’ çok çeşitli, zor metinleri ve konuşmaları anlayabilir, çoğu durumda kendini akıcı olarak ifade edebilir.
Sınav Anadolu ve Fen Liselerindeki yabancı dil hedefi, gerek yurt dışında gerekse Türkiye’de öğretim dili İngilizce olan üniversiteler ve fakültelerde okuyacak öğrencilerin, hazırlık sınıflarını atlayarak, direkt olarak bölümlerinde okumaya başlamaları için uygun bir düzeye gelmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin C1 düzeyine erişerek mezun olmaları amacıyla Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde İngilizce ders içerikleri dört dil becerisini geliştiren, uluslararası sınavlara hazırlayıcı ve öğrencilerin bireysel gereksinimlerine göre uyarlanmış otantik kültür ve dile özgün materyallerden oluşmaktadır.
Geleneksel kur sisteminin yol açtığı "öğrenilmiş çaresizliğe" alternatif olarak sunulan yoğun ve "Farklılaştırılmış Eğitim Sistemimiz" , en başarılı öğrenciden en zorlanan öğrenciye kendisini geliştirme fırsatı sunmaktadır. Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde hedefimiz; Sınav Liseleri öğrencilerini ulusal ve uluslararası yabancı dil konuşulan platformlarda özgüvenli, İngilizce olarak kendini ifade edebilen, çoğu konuşmaların ana fikrini anlayabilen ve anadili İngilizce olan kişilerle oldukça rahat bir şekilde iletişim kurabilen düzeye getirip, mezun etmektir.
İlkokuldan lise sona kadar eğitim hayatı sürdüren Sınav Kolej öğrencileri, “Dünya Vatandaşı” olma yolunda bir adım daha atarak güçlü bir akademik geçmişi olan Oxford Uluslararası Müfredatı (OIC-Oxford International Curriculum) ile Sınav’ın Uluslararası vizyonuna güç katmaya devam ediyor.
Sınav Koleji, yabancı dil öğretimini daha etkin hale getirmek ve öğrencilerine tüm dünyada geçerliliği olan ÇİFT DİPLOMA vermek için Uluslararası öğretim programları arasından; güçlü akademik geçmişi, etkin öğretim teknikleri ve en önemlisi de ulusal programımıza uyumlu özellikleriyle Oxford Uluslararası Müfredatını (OIC-Oxford International Curriculum) tercih etmektedir.
Sınav Koleji Anaokulları ile Sınav Koleji İlkokullarında 1, 2 ve 3. sınıflarda yıllardır başarıyla uygulanmakta olan “Side to Side” Eğitim Portalı'nın yanı sıra, 2021-2022 Eğitim - Öğretim yılında Oxford Uluslararası Müfredatına (Oxford International Curriculum) 4, 5, 6 ve 7. sınıflarımızda da başlanmıştır. Oxford İngilizce dersinin yanında seçmeli Global Skills Projects (Küresel Beceriler) ve Wellbeing (İyi Olma Hali-Farkındalık) derslerin kazanımları İngilizce’ye entegre edilerek işlenmektedir. Öğrencilerimiz her öğretim yılının sonunda sınava girerek, uluslararası geçerliliği olan sertifikalarını alacaklardır.
2021-2022 Eğitim – Öğretim yılında liselerimizde OXFORD AQA IGCSE programları uygulanacaktır. IGCSE ESL; ana dili İngilizce olmayan öğrencilere göre tasarlanmıştır ve öğrencilerin kelime dağarcığı ve cümle yapılarını kullanarak açık, tutarlı iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Öğretme ve öğrenmeye yeni yaklaşımlar sunan Oxford Uluslararası Müfredatı; Oxford Üniversitesi tarafından, İngilizcenin yaygın ve ikinci dil olarak kullanıldığı ülkeler düşünülerek geliştirilmiş, uluslararası ölçütlere ve esneklik özelliğine sahip tek programdır.
Oxford International Curriculum öğrencilerimize ve okulumuza;
21. yüzyıl becerilerini içeren, entelektüel araştırma ve sorgulamayı teşvik edip bireysel ve kültürel değerlerle ilgili farkındalığı artırması ile yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisi kazandırarak öğrencileri sonraki akademik süreçlere hazırlar,
Yurt dışında eğitim almak isteyen öğrencilerimize disiplinler arası çalışma ve bağlantı kurma becerileri kazandırır ve öğrencileri uluslararası yetkinlik- yeterlilik sınavlarına hazırlık olanağı sunar,
Öğretmenlerimizin yüz yüze ve online eğitimlerle profesyonel gelişimlerini sağlayarak Oxford University Press uzmanları tarafından denetler ve başarılı öğretmenlere dünya ülkelerinde geçerli sertifikalar verir.
PROGRAM HAKKINDA GENEL BİLGİ
Genel ortaöğretim eğitimi sertifika programı olan Oxford AQA Uluslararası GCSE dünyada en çok tercih edilen ve tanınan uluslararası sertifika programları arasında yer alır. Oxford AQA Uluslararası GCSE 14-17 yaş aralığında yer alan öğrencilerin birçok konuda farklı beceri düzeylerini hedefleyen öğretim programlarını içermektedir. Öğrencilerin takım çalışması ve araştırma becerilerini kullanabileceği, akıl yürütme, analiz, bilgi teknolojilerini kullanma, problem çözme gibi becerilerini geliştirebileceği ve tüm eğitsel becerilerini bütünleştirilebileceği bir öğrenme süreci sunar.
Oxford AQA Uluslararası GCSE Programları çerçevesinde kazanılan edinimler öğrenciyi, AS/A-level Yeterlilik Sertifika Programı ve Uluslararası Bakalorya Diploma Programı gibi farklı öğretim programlarına hazırlamaktadır.
Oxford AQA Uluslararası Değerlendirme ve Yeterlilik Birliği (Oxford International Assessment and Qualification Alliance)
Oxford AQA Uluslararası Değerlendirme ve Yeterlilik Birliği sınav uygulama alanında, evrensel uluslararası öğretim programları ile yeterlilik belgeleri sağlayan en önemli kurumlardandır.
Sınav uygulama alanında dünya çapında uluslararası öğretim programları ve yeterlilik belgeleri sağlayan en önemli kurumlardan biri olan Oxford AQA Uluslararası Değerlendirme ve Yeterlilik Birliği öğrencilere uluslararası yetkinlik ve yeterlilik sınavlarına hazırlık olanağı sunar.
Oxford AQA Uluslararası Değerlendirme ve Yeterlilik Birliği öğrencilere sunduğu içeriklerle öğrencilerin yaratıcı ve eleştirel düşünme, araştırma ve sorun çözme gibi becerilerini destekleyerek öğrencileri eğitimlerinin sonraki aşamalarına hazırlanmasında, yurt dışında eğitim almak isteyen öğrencilere İngiliz dilini etkin bir şekilde kullanma olanağı sağlanmasında, öğrencilerin disiplinlerarası bağlantı kurma becerilerini geliştirerek alanlarında uzmanlaşmaları için gerekli temeli oluşturmasında, yurt dışındaki çoğu üniversitenin üniversite başvurularında, öğrencilerin lise yıllarında göstermiş oldukları akademik performanslarının değerlendirilmesinde, öğrencilerin AS/A-level, Uluslararası Bakalorya gibi sertifika ve diploma programlarına hazırlamalarında etkilidir.
Öğrencilerin aldıkları skorlar, A*-G sisteminin yerini alan ve İngiltere'de uygulanmakta olan yeni 9-1 not baremi yapısına dayanmakta ve İngiltere'deki okullarla uyumlu olmaktadır. Oxford AQA Uluslararası Değerlendirme ve Yeterlilik Birliği, Geliştirilmiş Sonuç Analiz platformu (Enhanced Results Analysis- ERA) ile uygulayıcı okullara geri bildirimlerde bulunma imkanı sunar ve öğrencilerin desteklenmesi gereken niteliklerini ortaya çıkarır.
9. ve 10. Sınıflarda IGCSE Programı Hakkında Genel Bilgi
Sınav Anadolu ve Fen Liselerindeki öğrencilerimiz hazır bulunuşluk düzeyine göre 9. ve 10. sınıfta Uluslararası programımız olan IGCSE ESL Programı'na dahil edilirler.
IGCSE ESL İngiltere başta olmak üzere, dünya çapında lise seviyesinde uygulanan ve dünyanın önde gelen üniversiteleri tarafından kabul gören akademik yeterlilik programıdır. Oxford International GCSE ESL(International General Certificate of Secondary Education), öğrencilerin bir konu hakkında bilgi edinmelerinin yanı sıra bilgiyi gerçek hayatta nasıl kullanabileceklerini de kapsayan 21.yüzyıl becerileri ile donatılmış üst düzey bir programdır.
Oxford International GCSE ESL, anadili İngilizce olmayan lise öğrencilerinin, üniversite yaşamlarında ve iş hayatında ihtiyaç duydukları akademik İngilizce dil becerilerini edinmelerini amaçlayan dünyanın en önde gelen eğitim ve öğretim programlarından biridir.
Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde zorunlu olarak IGCSE ESL (English as a Second Language) verilmektedir.
Zorunlu olarak verilen IGCSE ESL (English as a Second Language) sınavından belirlenen baremin üzerinde alan öğrencilerimiz isteğe bağlı olarak AS / A LEVEL Programlarına dahil olarak Çift Diploma almaya hak kazanabilirler.
Sınav Anadolu ve Fen Liselerindeki 9 ve 10. sınıflarda 10 saatlik programımız Core ve IGCSE ESL olarak planlanmıştır. Core derslerimizde öğrencimizi genel İngilizce programı devam ederken IGCSE ESL derslerinde ise okuma ve yazma becerileri sadece öğrencilerin İngilizce seviyelerini geliştirmekle kalmaz, 21. yüzyıl becerileri arasında bulunan eleştirel düşünmeyi de destekler.
Sınav Okulları’nın seçilmiş liselerinde eğitim gören 9. sınıf öğrencilerin tamamı Uluslararası GCSE İngilizce öğretim programından ortak İngilizce dersi kapsamında yararlanmaktadırlar.
GCSE İngilizce öğretim programı MEB Ortaöğretim İngilizce programı ile bütünleştirilerek okulumuzda uygulanmaktadır.
Öğrenciler 10. sınıfın sonunda, Oxford AQA Sınav Merkezi olan okulumuzda yapılan yaz dönemi (Mayıs- Haziran) GCSE sınavlarına girerler. Sınav sonuçları Ağustos ayında açıklanır; öğrencilerin sertifikaları Ekim ayında okulumuza ulaştırılır.
Sınav Anadolu ve Fen Liseleri 9. ve 10. Sınıflar IGCSE Programı Çizelgesi
IGCSE ESL (English as a Second Language) sınavından belirlenen baremin üzerinde alan öğrencilerimiz de, isteğe bağlı olarak AS / A LEVEL Programlarına dahil olarak Çift Diploma almaya hak kazanabilirler.
Öğrencilere belirgin farklılıkta okuma görevleri sunarak öğrencilerin keşif, sentez ve organizasyon becerilerinin yanı sıra çıkarım yapma, dil analizi gibi konularda da beceriler kazanmalarını ve becerilerini geliştirmelerini sağlar,
Öğrencilerin dil gelişimini sunabilecek olanaklar vermesinin yanı sıra AS ve A seviyelerine de İngiliz Dili açısından hazırlık olanağı sunar,
Başkalarıyla güvenle, etkili, doğru ve uygun bir şekilde iletişim kurmak için gerekli konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmesine yardımcı olur,
Öğrenci kendini yaratıcı bir şekilde ifade eder,
Yazılı ve sözlü İngilizce kalıplarını, yapılarını ve kurallarını rahatlıkla anlayabilir,
Farklı kitle ve durumlar için konuşma ve yazı üretebilir
Çok modlu metinler de dahil olmak üzere bir dizi metnin eleştirel okuyucusu haline gelir,
Okuma becerilerini kullanarak , yazarların fikirleri, temaları ve konuları bir araya getirdikleri çeşitli metinler üzerinde ilerleme sağlayabilir.
Yurt Dışında GCSE
Yurt dışındaki üniversitelerin birçoğu üniversite başvurularında öğrencilerin lise yıllarında göstermiş oldukları akademik performansları da değerlendirmektedir.
Bu anlamda öğrencilerin lise hayatı boyunca girmiş olduğu uluslararası sınavlar ve bu sınavlardan almış oldukları puanlar üniversite başvuru ve kabul süreçlerinde önemli bir katkı sağlamaktadır.
Uluslararası kapıları araladığımız 11. sınıflarda okuyan öğrencilerimize Ulusal anlamda da destek olabilmek adına 'Üniversitelerde Hazırlık Atlama Programı'mız yer almaktadır. PTE Akademi, üniversiteler, yüksek eğitim kurumları, devlet birimleri ve akademik İngilizce gerektiren kurumlar için katılımcıların dil becerilerinin gerçek ölçümlerini sağlar. PTE Academic, Mezuniyet Yönetim Kabul Konseyi (Graduate Management Admission Council) tarafından desteklenmektedir.
Sınav Anadolu ve Fen Liseleri'nde “PTE Akademi” ile öğrencilerimize hem Uluslararası hem de Ulusal Üniversitelerde hazırlık atlama imkanı sağlanmaktadır. PTE Sınavı YÖK tarafından eşdeğerliği bulunan ve pek çok yabancı üniversite tarafından eşdeğerliliği bulunan bir sınav olma özelliğindedir.
PTE Sınavı, YDS , IELTS ve TOEFL'a göre çok daha kolay, öğrencinin hedeflediği skoru almak için kısa sürede sonuç veren bir sınavdır. PTE Sınavı, anadili İngilizce olmayan ve akademik İngilizce yeterliliklerini kanıtlamak zorunda olan katılımcıların dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini doğru bir şekilde ölçer.
PTE Sınavı, TOEFL IBT, YDS'ye alternatif bir sınav olup, YÖK tarafından eşdeğerliği bulunan bir sınavdır. IELTS sınavının YÖK denkliği kalkmıştır. PTE Sınavı ayrıca pek çok yabancı üniversite tarafından da eşdeğerliliği bulunan bir sınavdır.
Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde 11. Sınıflar Üniversite Hazırlık Atlama Programı Çizelgesi
Anaokulundan başlayarak İngilizce öğreten ve konuşturan Sınav Kolejleri, ilkokuldan lise sona kadar tüm seviyelerde Oxford Uluslararası Öğretim Programı (Oxford International Curriculum, OIC) kapsamında eğitim imkânı ve ÇİFT DİPLOMA imkanı sunar.
Oxford Uluslararası Müfredatı; Oxford Üniversitesi tarafından İngilizceyi yaygın olarak kullanan ülkeler düşünülerek geliştirilmiş bir programdır. Sınav Koleji öğrencileri 10. sınıfın sonundan itibaren sınava girerek uluslararası geçerliliği olan sertifikalara da sahip olabiliyor. Çift diploma ve üniversiteye sınavsız geçiş olanağı sunulan ülkeler arasında Amerika, Kanada ve Letonya da yer almaktadır.
Böylelikle liseden mezun olan öğrenciler, uluslararası geçerliliği olan diploma ile birlikte ÇİFT DİPLOMA alabilir ve tüm dünyada saygın üniversitelere girme hakkı kazanırlar.
Öğrenme ve öğretmeye yeni yaklaşımlar sunan müfredat, uluslararası ölçütlerle, esneklik özelliğine sahip tek program olan Oxford Uluslararası Müfredatı, yurtdışında eğitim almak isteyen öğrencilere disiplinlerarası çalışma ve bağlantı kurma becerileri kazandırarak, öğrencileri uluslararası yeterlilik ve yetkinlik sınavlarına hazırlık olanağı sunar.
Oxford Uluslararası Müfredatı Sınav Koleji öğretmenlerinin gerek yüz yüze, gerek online eğitimlerle profesyonel gelişimlerini ve Oxford University Press uzmanları tarafından denetlenmesini sağlayarak başarılı öğretmenlere dünya ülkelerinde geçerli olan sertifikalar verir.
Oxford Uluslararası Müfredatı 21. yüzyıl becerilerini kapsayan, öğrencileri entelektüel araştırma ve sorgulama anlamında teşvik ederek kültürel farklılıklarla ve bireysel değerlerle ilgili farkındalıklarının artmasını sağlar. Öğrencilere eleştirel ve yaratıcı düşünme becerisi kazandırarak onları ileriki yıllarda görecekleri akademik süreçlere hazırlar.
OXFORD TEST OF ENGLISH - OTE
ANKARA SINAV KOLEJİ OXFORD İNGİLİZCE SINAV MERKEZİ OLARAK AKREDİTE EDİLDİ
Ankara Sınav Koleji, Oxford Üniversitesi tarafından, OTE-Oxford Test of English olarak akredite edildi. Bu akreditasyon ile Ankara Sınav Koleji, Türkiye'deki 15 sınav merkezinden biri olma özelliğini de kazandı.
Ankara Sınav Koleji, Oxford Üniversitesi’nin sertifikalandırdığı Dünyanın dört bir yanından çeşitli üniversiteler tarafından tanınırlığa sahip, tüm dil becerilerini iki saatte ölçebilen, adaptif ve %100 çevrimiçi olarak gerçekleşen dünyadaki tek yeterlilik sınavını Oxford University Press Türkiye ile imzaladı.
Oxford Test of English - OTE ; bireylere kişiselleştirilmiş, %100 çevrimiçi, esnek, hızlı ve kişiselleştirilmiş bir İngilizce dil testi sunmaktadır.
Geleneksel dil yeterlilik testlerinden daha hızlı ve daha esnek olma özelliğine sahip olan Oxford Test of English, Oxford Üniversitesi tarafından onaylanmış tek "dil yeterlilik" testidir. Öğrencilerin test sonuçları ömür boyu geçerlidir ve dünya çapında tanınmaktadır.
Oxford Test of English Hakkında
Oxford University Press tarafından geliştirilen ve güvenilirliği Oxford Üniversitesi tarafından sağlanan Oxford Test of English bilgisayar tabanlı genel İngilizce yeterlilik testidir.
Geleneksel yeterlilik testlerinden daha esnek ve daha hızlı olan Oxford Test of English, Dünyanın en eski üniversitelerinden olan Oxford Üniversitesi tarafından sertifikalandırılan tek İngilizce yeterlilik testidir ve Oxford University Press Türkiye tarafından gerçekleştirilmektedir.
CEFR düzeyinde raporlama yapan A2, B1 ve B2 seviyelerini ölçerek, İngilizceyi etkili bir şekilde anlama ve iletişim kurma yeteneğini değerlendiren çok seviyeli ve genel bir İngilizce yeterlilik testi olan Oxford Test of English, Konuşma, Dinleme, Okuma ve Yazma’ dan oluşan dört dil becerisini kapsamaktadır.
Okuma ve Dinleme becerilerini kapsayan modüller adaptif, yani test sorularının zorluklarını testin yanıtlarına göre ayarlayarak iki saat içinde daha motive edici, daha kısa, geleneksel yeterliliğe göre daha hassas bir ölçüm yaparak sonuç vermektedir.
Konuşma ve Yazma becerilerini kapsayan modüller ise her bir testi kişiselleştirilmiş bir deneyim haline getirmekte ve her teste girene farklı sorular sormaktadır.
Oxford Test of English sınavına katılanlar, dört modülün tamamını veya herhangi bir kombinasyonla modüler olarak almayı seçebilirler. Test sonuçlarını iyileştirmek istiyorlarsa, seçilen modülleri tekrar alabilirler.
Oxford Test of English, 25 ayrı ülkede 400’e yakın kurum tarafından tanınırlığı olan ve Oxford Üniversitesi tarafından sertifikalandırılan tek sınavdır.
Oxford Test of English, 30 yılı aşkın deneyime sahip lider bir uluslararası yüksek öğretim yeterlilik ve servis sağlayıcısı olan NCUK tarafından tanınmaktadır.
NCUK, 30 yılı aşkın tecrübesi ile önde gelen bir uluslararası yüksek öğretim yeterlilik ve servis sağlayıcısıdır. NCUK, 35.000’den fazla uluslararası öğrenciye, dünyanın en iyi üniversitelerinden bazılarında eğitim için bir yol sağlayan üniversitelerden oluşan bir oluşumdur. 5 ayrı kıtada 60’a yakın üniversitede geçerliliği bulunmaktadır. NCUK, bu programları dünyanın çeşitli ülkelerinde sağlamaktadır. Bu anlamda Dünya çapında giderek artan sayıda üniversite, eğitim kurumu ve kuruluş tarafından tanınmaktadır.
Side to Side Eğitim Portalı, Sınav Eğitim Kurumlarına ait, İngilizce Koordinatörlüğü tarafından oluşturulmuş, İngilizce materyallerini kapsayan ve tamamı özgün içeriklerden oluşan bir İngilizce eğitim portalıdır.
Dünya üzerinde eğitim öğretim faaliyetleri ile en üst sıralarda olan ülkelerin modern eğitim sistemlerini teknoloji ile buluşturdukları bu trend Sınav Eğitim Kurumlarında da kullanılmaktadır.
Sürekli güncellenen Side to Side Eğitim Portalı, geleceğin eğitim vizyonunu kucaklamayı ilke edinmiş Sınav Eğitim Kurumlarında İngilizce öğrenmeyi hem kolaylaştırmış hem de eğlenceli hale getirmiştir.
Web tabanlı çalışan yazılımımız için geliştirilen eğitim neslerimizin tamamı A1-B2 Dil Pasaportu seviyelerine uygun olarak hazırlanmıştır.
Side to Side, İngilizce Öğrenmenin En Eğlenceli Yolu!
Sınav Koleji Anaokullarında İngilizce eğlenerek, oynayarak ve yaşayarak kolay bir şekilde öğrenilmektedir. ‘Side to Side’ programı sürece dayalı İngilizce - Türkçe aktiviteleri ve erken okuma yazma etkinliklerini kapsar. Sınav Koleji Anaokullarında çocuklarımızın bir bütün olarak gelişimi hedeflenir. Çocuklarımızın öğrenim hayatları boyunca keyif alabilecekleri, oyun temelli eğitim modelleri ile bilişsel gelişime destek olacak etkinliklerin planlanması yapılır. Böylelikle çocuklarımızın akademik becerilere hazır olmaları sağlanır.
Sınav Koleji İlkokulları, uyguladığı ‘Side to Side’ eğitim programı ile öğrencilerin İngilizceye yoğun olarak maruz kalmaları sonucunda kalıcı bir şekilde İngilizceyi öğrenmelerini hedeflemektedir. Yabancı bir dili tam olarak öğrenmenin gerçekleşebilmesi için 400 kez tekrarlanması gerektiği bilimsel olarak kanıtlanmıştır. ‘Side to Side’ programı çerçevesinde ilköğretim 1. 2. ve 3. sınıflardaki İngilizce eğitim programı ‘Oyun Temelli Yaklaşım’ üzerine kuruludur. İlkokul 1. sınıfta anadil öğretmeni ile beraber olarak İngilizce öğretmeni de tam zamanlı olarak derslerde bulunur. Bu şekilde İngilizce öğretimi ile diğer derslerin ve okul yaşantısının bütünleşmesi sağlanmaktadır.
İlköğretim 1. 2. 3. ve 4. sınıfta ve ortaokul 5. sınıfı da kapsayan haftalık ders programlarının içinde yer alan 30 saatlik İngilizce dersi,‘Tam Öğrenme Modeli’ ile gerçekleştirilir. Bu derslerin bazıları sadece İngilizce dersi, bazıları ise İngilizce ile entegre edilmiş branş dersleridir. Ortaöğretim hazırlık dönemi olarak kabul edilen 4.ve 5.sınıfta ise PBL- Proje Tabanlı Eğitim sistemine geçilerek İngilizcenin hayatla bütünleşik olarak öğrenilmesini sağlamaktadır.
Sınav Koleji İlkokullarında ‘İngilizce Konuşarak Öğrenilir’ düşüncesinden hareketle anaokulundan itibaren uygulanan ‘Side to Side ‘ eğitim programı uygulanır. Bu programla İngilizce öğrenimi üzerindeki negatif tabu yıkılarak, öğrencilerin rahat ve doğal bir şekilde İngilizce öğrenmeleri sağlanır.
Sınav Koleji İlkokullarında İngilizce eğitimi, düşüncelerini kanıtlar göstererek, yazılı ve sözel olarak kendisini özgürce ifade edebilen, okuduğu ya da dinlediği materyallerden edindiklerini, kendi düşünceleri ile birleştirerek, İngilizce sözlü ya da yazılı olarak ifade edebilen, görüntülü ya da yazılı basında yer alan İngilizce yayınları ve dinlediği olayları ayrıntılı şekilde anlayarak takip edebilen bireyler yetiştirmeyi hedefler. Yabancı dil öğreniminin, aynı anadili öğrenmek gibi, etkin şekilde 0-10 yaş aralığında gerçekleştiğini düşünürsek ‘Side to Side‘ programının vazgeçilmez bir eğitim anlayışı olduğu çok daha iyi ortaya çıkmaktadır.
Side To Side İngilizce Eğitim Portalı
Sınav Koleji İlkokullarında okuyan öğrenciler ders aralarında, yemek salonunda ya da bahçede oyun oynarken ilgili ders öğretmenleri ile İngilizce iletişim kurarlar. İngilizce öğretmenleri gün içerisinde öğrencilerle İngilizce konuşarak anlaşırlar. Böylelikle öğrenciler gün içerisindeki ders haricindeki zamanlarda da yoğun olarak İngilizceye maruz kalırlar ve karşıdaki öğretmenleri ile iletişim sağlayabilmek için İngilizce konuşmaları doğal olarak sağlanmış olur.
Sınav İlkokullarında 1. 2. ve 3. sınıflarda İngilizce ve Anadil öğretmeni aynı anda sınıfta bulunurlar. Connections adı verilen İngilizce Bağlantı Dersleri, ana dil öğretmeni ile ortak işlenen derslerden oluşmaktadır.
İngilizce Koordinatörlüğü tarafından programa entegre edilmiş bütünleşik yapıya sahip ‘Tam Öğrenme Modelli’ eğitim anlayışıyla iç içe giren Connections derslerinde, öğrencilerin günlük İngilizce faaliyetlerinden profesyonel kullanıma uygun öğrenme yolunda Anadil Programları ile paralel yapıda ilerlemektedir. ‘Connections’ adı verilen bağlantı derslerinde günlük temel İngilizce eğitimi, sağlam temelli akademik İngilizce eğitimi ve öğretiminin birbirini tamamladığı bir program uygulanır.
Sınav Koleji İngilizce Koordinatörlüğü tarafından titizlikle oluşturulan İngilizce programı, günlük temel İngilizcenin, sağlam temelli akademik İngilizce eğitimi ve öğretimi ile desteklenerek birbirini tamamladığı bir program ile verilmektedir.
Üst düzey düşünme becerilerini geliştiren, beceri ve yeteneklerinin ortaya çıkarılmasını içeren Tam Öğrenme Modeli çerçevesinde, tüm öğrenciler başarılı olma yolunda hazır hale getirilmektedir. İngilizce ve Anadil öğretmeni bu anlamda derslerde ve ders aralarında her öğrenciyle yakından ilgilenir. İngilizce öğretiminde teorik eğitimi anlayışından uzak bir program ile tasarlanan Connections Bağlantı Dersleri ile pratik ve akademik eğitim doğal öğrenme çerçevesinde bir arada verilmektedir.
Lise İngilizce Programımızın en önemli destekçisi olan projeler, kulüpler ve aktiviteler yolu ile öğrencilerimize diller ve kültürler arasında köprü kurdurarak, farklı bakış açıları kazandıracak çalışmalar sunulmaktadır.
SINAVMUN
Bu kulüplerden birisi olan MUN Kulübü; MUN (Model United Nations), Birleşmiş Milletler toplantılarının içerik ve şekil olarak öğrenciler tarafından canlandırıldığı konferanslardır. Dünyanın dört bir tarafından gelen katılımcı öğrenciler, ‘MUN’ konferanslarında gerçek dünya meselelerini tartışarak sorunlara çözüm ararken, kültürel etkileşimi de sağlamış olurlar. Ayrıca MUN; üniversiteler, eğitim kuruluşları ve dünyanın pek çok akademik otoritesi tarafından öğrenciler için en prestijli akademik aktivite olarak kabul edilmektedir. Birleşmiş Milletler ve Avrupa Birliği ile başta Harvard olmak üzere benzer saygıdeğer üniversiteler tarafından da desteklenmektedir.
İlkini 2020 Yılında yaptığımız SINAVMUN organizasyonumuz 600 katılımcı ile Türkiye’de yapılan en büyük lise organizyonu olmuş ve çok büyük bir başarıya imza atmıştır.
SINAVMUN NEDİR?
Türkiye’de ve tüm dünyada gerçekleştirilen MUN (Model United Nations) konferansları, öğrencilerin olaylara, sorunlara ve durumlara farklı bakış açıları oluşturmaları, dünya üzerindeki global sorunlara çözüm aramaları ve bu şekilde edindikleri İngilizce dilini pratiğe dökmek amacıyla bugün birçok lise ve üniversitede düzenlenen ve temel olarak Birleşmiş Milletler’in farklı komitelerinin, öğrenciler tarafından canlandırıldığı simülasyon şeklinde düzenlenen ve konferans şeklinde gerçekleşen bir etkinliktir.
MUN konferansları, öğrencilerin çözmesi zor ve karmaşık olan küresel dünya problemleri komite arkadaşlarıyla çözebilecekleri, farklı insanları tanıyabilecekleri, İngilizce düşünme ve konuşma pratiklerini artırabilecekleri keyifli bir konferanstır.
MUN KONFERANSLARI ÖĞRENCİYE NELER KATAR?
Akademik gelişimin, kişisel gelişimin ve yeteneklerin paralel olarak ilerlediği günümüzde MUN Konferansları öğrencilerin vizyon gelişimine etkisi yadsınamaz. Günümüz ve gelecekteki küresel dünya ve ülkelerin politik ve ekonomik problemlerini tanımak, bu problemler yorumlayabilmek ve çözüm yolları yaratabilmek ve öğrencilerin İngilizceyi kullanma becerilerinin yanı sıra farkındalık düzeylerinin artmasını sağlamak için düzenlenen MUN Konferanslarının öğrenciler üzerindeki katkısı büyüktür.
Öğrencilerin yurtiçi ve yurtdışından birçok yeni arkadaş edinebildikleri MUN konferansı ile diğer ülke vatandaşları olan öğrencilerin ülkeleri ile küresel sorunları daha yakından tanıma imkanı bulurlar.
MUN Konferansı boyunca öğrenciler delegesi oldukları ülkenin ekonomik ve politik çıkarlarını korumak amacıyla İngilizce olarak konuşmalar yaparlar. Öğrenciler delegesi oldukları ülkeye ve dünya sorunlarına ilişkin fikirlerini savunurlar. Konferansta öğrenciler kendilerine verilen problemlerin çözümüne ilişkin düşüncelerini açıklarken kendilerine güven ve liderlik becerilerini de farkında olmadan geliştirmiş olurlar.
MUN konferanslarında öğrencilerin sözlü ve yazılı olarak yoğun bir İngilizce kullanmaları gerekmektedir. Ancak ortalama İngilizce bilgisine sahip ya da İngilizcesi belirli bir seviyenin altında olan öğrenciler de MUN konferanslarına katılabilmektedir. MUN konferansları ambiyans olarak öğrencilerin İngilizce bilgilerini geliştirmeleri ve ilerlemeleri için de uygun bir ortam sunmaktadır.
MUN konferanslarında öğrencilerin temel amacı; delegesi oldukları ülkenin çıkarları doğrultusunda konuşmalar yapmak, delegesi oldukları ülkenin var olan problemlerinin düzeltilebilmesi için yazılı ve sözlü olarak çözüm önerileri sunmak ve konferans sonunda yazılacak delegesi olduğu ilke ile ilgili olarak yazılan çözüm belgelerinde söz alma ayrıcalığına sahip olmaktadır. Öğrencilerin ikna yeteneklerinin gelişmesinde olumlu etkileri olan MUN konferansında öğrenciler, sözel ve yazılı olarak diğer ülke delegelerini kendi ülkelerinin yanına çekme ve delegesi olduğu ülke taraflarını kuvvetlendirme çalışmaları yaparlar.
MUN konferanslarında öğrenciler topluluk önünde konuşarak, kalabalık platformlarda hitabet yeteneklerini geliştirirler. MUN konferansında delegeler açılış oturumundan itibaren kendilerini, delegesi olduğu ülkenin tanıtımını ve delegesi olduğu ülkenin sorunlarına çözüm bulmak amacıyla sıklıkla kürsüye çıkarak konuşmalar yaparlar. İlk konuşmalarda ortamın yapısından dolayı ve ilk kez katılım sağlanan bir konferans olması sebebiyle öğrencilerin konuşmaları heyecanlı geçebilir. Ortam şartlarına uyum sağladıkça öğrenciler üstlerindeki heyecanı atarlar. Komiteleri ve komite üyelerini tanıdıkça topluluk önünde konuşmanın aslında zor olmadığını görürler.
Öğrenciler katıldıkları her MUN konferansında katıldıkları konferansa ait katılım belgesi alırlar. Komitelerde öne çıkan delegeler ‘en iyi delege’ belgesi gibi ikinci bir belge daha alırlar.
Öğrencinin katıldığı her MUN konferansı katılım belgesi ya da ‘en iyi delege’ belgesi okul hayatı ve okul hayatını takip eden süreçlerde öğrencinin diğer kişilerden farklı olmasını sağlayan bir belgedir. Öğrenci bu belgeleri e-portfolyosuna ekleyebilir, iş hayatına adım atarken CV’sinde kullanabilir ve diğer adaylardan farkını öne çıkarabilir.
MUN konferanslarında birkaç günlüğüne bir ülkenin delegesi olmak ya da küresel problemlere etki etmiş sorunların çözümünün bir paydaşı olmak öğrencilere farklı duygular hissettirmektedir. MUN konferansları bittiği zaman öğrencilerin global ve gündelik olaylara farklı bir açıdan bakma ve bu olayları yorumlayabilme yetenekleri gelişir.
“Dünya Bireyleri” yetiştirmeyi hedef alan Sınav Eğitim Kurumları her yıl sadece kendi öğrencilerine SINAVMUN hazırlamaktadır. İngilizceyi sadece öğretmek değil aynı zamanda birçok platformda akıcı bir şekilde konuşturmayı amaçlayan Sınav Eğitim Kurumları, organizasyon öncesinde öğrencilerin kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlamak amacıyla eğitim konferansları da hazırlamaktadır. Akademik takım tarafından verilen bu eğitimlerle öğrenciler kendilerine daha güvenli olurlar. Sınav Eğitim Kurumları SINAVMUN Akademik takımı daha önce MUN konferansı tecrübesi olan üniversite öğrencilerinden oluşmaktadır.
FPSPI (FUTURE PROBLEM SOLVING PROGRAM INTERNATIONAL)
FPS (Future Problem Solving) Her yıl yapılmakta olan çocukların eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini destekleyen, geleceğe dair planlar oluşturmalarını sağlayan, bir konu üzerinde birden fazla çözüm önerileri bulabilmelerini amaçlar. Bu program öğrenciye neyi düşüneceğini değil, nasıl düşüneceğini öğretir. Katılımcılar, belirledikleri toplumsal problemlere, en iyi çözüm önerilerini getirip uygulamaya geçerler ve projelerini turnuvalarda sergilerler.
Turnuvalarda başarılı olan takımlar Amerika'da yapılan dünya finallerine katılmaya hak kazanırlar. Bu program dahilinde Sınav Koleji olarak Dünya 4., Dünya 2. ve Dünya 1.liğimiz bulunmaktadır.
FPSPI Programının Tarihçesi
Yaratıcılığın öncüsü olarak tanınan Ellis Paul Torrance , Georgia Universitesi Eğitim Psikolojisi Bölüm Başkanıdır. 1976 yılında Georgia Üniversitesi desteği ile FPS’i yıllık akademik program haline getirir. O yıl ABD’de 150 okuldan 3000 öğrenci programa katılır. 1977 yılında programa senaryo yazma programı eklenir. 1983 yılında da CmPS ve 1984 yılında AbPS programa dahil edilir. Bu program çocuklara NE düşüneceklerini değil NASIL düşüneceklerini öğrenmelerine yardımcı olmak için hazırlanmıştır.
Tüm dünyada gençlerin yaratıcı ve eleştirel düşünce becerilerini kullanarak olumlu bir gelecek tasarlama ve kurma becerilerini geliştirmek amaçlı her yıl düzenlenen Uluslararası bir organizasyondur.
Öğrencilerin toplumumuzdaki problemler, önemli küresel problemler, gelecek senaryosu yazma ve yaratıcı problem çözme becerilerini öğrenmelerine ve uygulamalarına yardım eder:
FPSPI Hedefleri
· Geleceğe yönelik ilgi ve global farkındalık yaratmak.
· Karmaşık toplumsal problemleri keşfetmek ve çözümler üretmek.
· Araştırma becerilerini geliştirmek, ve kullanmak.
· Problem çözme stratejilerini öğrenmek ve uygulamak.
· Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek ve arttırmak.
· Gerçek hayatta karşılaşılan problemler ile ilgilenmek.
· Takım çalışması becerilerini geliştirmek.
· Sözlü ve yazılı iletişimi geliştirmek.
6 Basamaklı Problem Çözme Modeli
· Gelecek senaryosundaki sorunları tespit etmek.
· Temel Problemi belirlemek.
· Temel problem için çözümler üretmek.
· Çözüm önerilerini değerlendirmek için kriter geliştirmek
· Çözüm önerilerini kriterlere göre puanlamak.
· Aksiyon Planı geliştirmek.
Kimler FPSPI Programına Katılmaktadır?
Şu anda 41 ülke ve eyalet bu programa kayıtlıdır. FPS’in uluslararası programına her yıl, Avustralya, Yeni Zelanda, Kore, Kanada, Hong Kong, Singapur, Malezya, Japonya, Portekiz, Birleşik Krallık, ABD gibi birçok ülkeden 250.000 kişi katılmaktadır.
Uluslararası yarışmalar her yıl ABD'de bir üniversite desteği ile değişik eyaletlerde yürütülmektedir.
FPS Program İçeriği
FPS Program içeriği üç ana bölümden oluşmaktadır;
Toplumsal Problem Çözme (CmPS– Community Problem Solving)
Öğrencilerin araştırmak için kendi toplumlarındaki (okul, yerel, bölgesel, küresel) seçtikleri bir problem durumunu, gerçek araştırma etkinliğine dönüştürmesidir. Yaratıcı problem çözme sürecini kullanarak durumu analiz edip bir plan geliştirme ve problem için en iyi çözümü uygulamadır. Dünya genelindeki öğrenciler, çevre kirliliğinin temizlenmesinden sokak hayvanlarına yuva bulmaya kadar birçok konuda kendi aksiyon planlarını uygularlar. Aksiyon temelli otantik öğrenme, öğrencilerin tüm disiplinler için eldeki bilgileri kullanma ve eğitimlerine aktif bir şekilde katılmayı desteklemektedir. Öğrenciler toplumlarında pozitif bir farklılık yaratmak için birlikte çalışarak engelleri öğrenir, tanır ve üstesinden gelirler.
Küresel Konularda Problem Çözme (GIPS-Global Issues Problem Solving)
Bazı küresel konular üzerinde çalışmayla öğrencilerin küresel farkındalıkları artmakta ve iş dünyası, ekonomi, bilim ve teknoloji, toplum ve politika gibi belli alanlardaki içerik temelli başlıkları keşfetmektedirler. Verilen bir konu üzerinde titiz bir çalışma sonrasında öğrenciler bir sayfalık gelecek sahnesi analiz ederler. Bu sahne, normal olarak gelecekteki 40 yıl içinde geniş bir konu başlığındaki özel bir konudan kaynaklanan bir durumu anlatırlar. Daha sonra öğrenciler özel proforma kitapçıkları kullanarak 6 basamaklı analizlerini yazarlar.
Senaryo Yazımı (ScW– Script Writing)
Öğrenciler 1500 sözcüğe kadar en az gelecekteki 20 yıl içinde olacak şekilde oluşturacakları bir senaryo yazarlar. Bu “senaryolar” kısa hikâye formatında, araştırmaya dayalı olmaktadır.
THE WORLD'S SCHOLARS CUP
2007 yılından beri düzenlenen ve akademik anlamda dünyanın en prestijli organizasyonlarından biri olarak kabul edilen “The World’s Scholars Cup (Dünya Bilginler Kupası)”, öğrencilere eşsiz bir deneyim sunan bir uluslararası etkinliktir.
21. yüzyıl becerilerinin geliştirilip kullanılmasını sağlamak ve öğrencileri geleceğin liderleri olarak hazırlamak amacıyla yürütülen bu etkinlik, öğrencilere kendi fikirlerini özgürce dile getirebilecekleri ortamlar sunmaktadır. Bu yarışmaya dünyanın birçok ülkesindeki okullardan akademik potansiyeli yüksek öğrenciler katılmakta, süreçte kazanılan katılım belgeleri ve sertifikalar uluslararası geçerlilik taşımaktadır. Geçen sene Finallere kalan takımımız Yale Üniversitesinden 1 altın 3 gümüş madalya ile gelerek Türk bayrağını Uluslararası platformda dalgalandırmıştır.
WORLD SCHOLARS CUP (WSC) NEDİR?
Daniel Berdichevsky, Uluslararası Eğitim Programı olarak World Scholar's Cup'a (Dünya Bilginler Kupası) 2006 yılında başladı. Berdichevsky, farklı millet ve kültürlerden gelen öğrencileri normal okul müfredatlarının dışına çekerek, günümüz dünyasında gerçekleşen konuları ve fikirleri Kolej ortamında tartışmak için bir araya toplamak için oluşturduğu bir programdır.
World Scholar's Cup 10 ile 18 yaş aralığındaki her dilden ve her kültürden öğrencinin katıldığı, kar amacı gütmeyen, küresel hayır amaçlı kurulmuş bir girişimdir.
Uluslararası bilgi ve öğrenme dekatlonu olarak tabir edilen World Scholar's Cup, eğitici bir program olarak , takımların belirlenen ve belirtilen bir üniversitede Şampiyonlar Turnuvası için yarışacakları şekilde yapılandırılmıştır. Dünyanın dört bir yanındaki, akademik potansiyeli yüksek, ortaokul ve lise öğrencileri, her yıl Ocak ayında belirlenen bir tema üzerinden Fen Bilimleri, Tarih ve Edebiyat, Sosyal Bilimler, Sanat ve Müzik gibi alanlardaki performanslarıyla takım bilgi yarışmasına katılırlar. Bireysel bilgi yarışması, münazara ve makale yazma olmak üzere dört ayrı kategoride akademik donanımlarını İngilizce dilinde sergileme ve sınama fırsatı bulurlar.
Birçok okulda bu yarışma için hazırlanan 3 öğrenciden oluşan ekipler, öncelikle bölgesel turnuvalara katılırlar. Takımların kendi ülkelerinde yapılan bölgesel turnuvalardan birini geçmeleri halinde, 6 ayrı küresel turnuvadan birine katılmaya hak kazanırlar. Küresel turnuva barajını geçen takımlar, son olarak dünyanın en prestijli üniversitelerinden bir olan Yale Üniversitesi’nde düzenlenen Şampiyonlar Turnuvası’ na katılarak eşsiz bir deneyim yaşama şansını yakalarlar. Bölgesel ve küresel turnuvalar 4 standart tur etkinliği şeklinde gerçekleşmektedir.
World Scholar's Cup Turnuva Amacı Nedir?
World Scholar's Cup turnuvanın genel amacı, fikir alışverişi, müzakere ortamı ve problem çözme, yeni öğrenme ortamları gibi olan yapılardaki güveni öğrencilere aşılamaktır. Öğrenciler WSC ile tarih, bilim, sosyal bilimler, fen, müzik, sanat, edebiyatla bağlantılı konuları keşfederler. Bu alanlarda takım olarak bilgi yarışmasına katılırlar. Öğrendiklerini güvenli ve destekleyici bir ortamda işbirlikçi ve rekabetçi bir ortamda dile getirirler. İngilizce olarak gerçekleşen turnuvada öğrenciler ingilizce bilgilerini sınarlar ve İngilizceyi sergileme fırsatı bulurlar
World Scholar's Cup Turnuva Yapısı
World Scholar's Cup’ a katılan ekipler, aynı büyük bir turnuva gibi eleme turlarından geçerler. Bu eleme akademik programın sorunsuz olarak akışı ve ilerlemesi için gerekli bir sistemdir.
Okullarda seçilen takımlar yarışmaya bölgesel turdan başlarlar ve World Scholar's Cup küresel turnuvasına ilerlerler. World Scholar's Cup Küresel Turnuva (WSC Global Round) uluslararası eğitim programı için çok önemlidir. Küresel turnuvadan sonraki son aşama ise Şampiyonlar Turnuvasıdır.
World Scholar's Cup Turnuva Adımları
World Scholar's Cup sezonunda, programın başlangıcından itibaren her zaman dünyanın dört bir yanından bilim adamlarının katıldığı 3 turdan oluşur.
Bölgesel Turnuva’da dünyanın çeşitli bölgelerinde düzenlenir ve yeni katılımcılar tanıtılır. Eleme puanlarını geçen takımlar bir sonraki tura geçer.
Küresel Turnuva’ya Bölgesel Turnuvadan yeterli miktarda sayı alan öğrenciler katılabilir.
Mini Global Turnuvalar, Bölgesel ve Küresel Turnuvalardan kalifiye olan takımlar için düzenlenen bir turnuvadır.
World Scholar's Cup Turnuvası Kaç Gün Sürer?
World Scholar's Cup (WSC Global Round) Küresel Turnuva beş gün, Mini-Global Turnuvalar ise üç gün sürer. Takımlar bir sonraki turda yer almak için yarışırlar.
2022 World Scholar's Cup Şampiyonlar Turnuvası Nerede Yapılacak?
2022'de World Scholar's Cup WSC Global turlarının son aşaması olan Şampiyonlar Turnuvasında Global Rounds şampiyonlarının bir araya gelir. 2022’ deki Şampiyonlar Turnuvası, her yıl olduğu gibi 2022 yılında da beş gün boyunca ABD, Connecticut, New Haven, Yale Üniversitesi'nde gerçekleşecek.
World Scholar's Cup Temaları
World Scholar's Cup her yıl bir tema üzerinde şekillenir. Ana tema üzerinde şekillenen ayrı temalar birbirleriyle ilişki içinde bulunur. World Scholar's Cup temaları anlaşılır ve birbiriyle ilişkili parçalardan oluşur.
World Scholar's Cup Etkinlikleri
World Scholar's Cup etkinlikleri ekip etkinlikleri ve topluluk etkinlikleri olarak iki ayrı kategoride gruplandırılır. Ekip etkinlikleri diğer adıyla takım etkinlikleri heyecan verici işbirliklerinden oluşur. Topluluk etkinliklerinde ise öğrenciler yeteneklerini sergilerler.
WSC Takım Etkinlikleri İçerikleri
Scholar's Challenge, 120 dakika ve ve 60 sorudan oluşan, katılımcıların öğrenimlerini 6 derste uyguladıkları çoktan seçmeli bir sınavdır. En yüksek puanı alan takımlar ödül alır.
Collaborative Writing’ de takımlar 6 farklı konudan 3 tanesini seçer ve bu konularda beyin fırtınası yapar. Takımları oluşturan öğrenciler bireysel ve ikna edici kompozisyonlarını hazırlarlar. Daha çok tartışma üzerine ilerleyen bir yapı gösterir.
Takım Tartışmasında takımlar birbirleriyle farklı konularda konuşurlar ve önerilerini birbirlerine sunarak müzakerede bulunurlar. Münazaranın sonunda jüri heyeti kazanan takımı açıklar.
Scholar's Bowl, takımların dev ekranda görüntülenen çoktan seçmeli soruları yanıtladıkları ve beraber çalıştıkları bir takım etkinliğidir. Scholar's Bowl’ da sorulan sorular puan değeri taşımaz sadece alıştırma niteliğindedir.
Topluluk etkinlikleri, turnuvada rekabetçi olmayan akademik ve sosyal etkinliklerden oluşur. WSC Topluluk Etkinliklerinde Scholar's Scavenge ve Scholar's Show bölümlerinden oluşur. Bu bölümlerde takımlar küresel önem taşıyan bir hareket hakkında münazarada bulunurlar. Öğrencilerin İngilizce dil yeterliliklerini sergiledikleri platformlardır.
World Scholar's Cup Kapanış Törenleri
World Scholar's Cup yarışmasında öncelikle küçükler kategorisi ,ardından bir sonraki gün ise büyükler kategorisi kapanış törenleri gerçekleşir.
World Scholar's Cup Kupa Turnuvası
World Scholar's Cup Kupa Turnuvası boyunca, takımların yarıştığı sadece dört büyük rekabet etkinliği bulunur. Bunlar Scholar's Challenge, Collaborative Writing, Team Debate ve Scholar's Bowl’dır. Ayrıca World Scholar's Cup Kupa Turnuvasında rekabetçi olmayan, ancak WSC turnuvasında gerçekleşen aynı akademik ve sosyal ek etkinlikler bulunur. Bu etkinlikler, katılımcılar için samimi ve keyifli bir atmosfer yaratılmasına yardımcı olur.
Yale Üniversitesi'nde World Scholar's Cup’a İlerlemek İçin Ne Yapılması Gerekir?
Yale Üniversitesi'nde World Scholar's Cup’a ilerlemek için Bölgesel ve Küresel Turları geçmek durumundadır.
Bölgesel Tur’da, aynı veya farklı okullardan üç öğrenciden oluşur bir World Scholar's Cup takımı bulunur. Bir rehberin yardım ettiği bu takım, bulundukları yerde gerçekleşen bir Bölgesel Tura kaydolur. Bölgesel Turlar dünyanın çeşitli yerlerinde gerçekleşir, takım rehberi Tur Takvimine bakarak takımını bilgilendirir.
Küresel Tur’da, Bölgesel Turdan 20,000 puan eşiğini aşan takımlar Bölgesel Turdan Küresel Tur'a kalifiye olur.
Şampiyonlar Turnuvasında World Scholar's Cup WSC Global turundaki takımlar, Global Round' da 22,000 puan eşiğini geçerek Şampiyonlar Turnuvasına katılmaya hak kazanır. Takımı oluşturan üyelerden; üç takım üyesinden ikisi Küresel Turda kalifiye takım arkadaşı olmalıdır.
Yale Üniversitesi'nde Şampiyonlar Turnuvası
World Scholar's Cup (WSC) turnuvasındaki en iyileri, dünyanın önde gelen üniversitelerinden biri olan Yale Üniversitesi'nde bir araya gelir. Bu turnuva, World Scholar's Cup sezonunun doruk noktasıdır. Yale Uluslararası İlişkiler Derneği de turnuvaya ev sahipliği yapmaktadır.
World Scholar's Cup Turnuvasının Son Turu Olan ToC Hakkında
WSC turnuvasının son turu olan ToC, küresel turnuvadan daha fazlasıdır. Öğrenciler, Yale Üniversitesi öğrencileri ve öğretim üyeleriyle doğrudan etkileşim kurma ve onlardan öğrenme fırsatına sahip olmaktadırlar. Özel bir panele katılan öğrenciler çekici bir kabul portföyü oluşturmak için World Scholar's Cup deneyimlerinden yararlanırlar. Öğrenciler Yale Üniversitesinin yemek salonunda akademisyenlerle beraber yemek yerken, Yale Üniversitesinden bir profesörün konuşmasını ve Yale Üniversitesinde okuyan bir öğrencinin anlattığı Yale hayatını deneyimler.
World Scholar's Cup Yale Üniversitesi Şampiyonlar Turnuvasında Barınma Olanakları
World Scholar's Cup Yale Üniversitesi Şampiyonlar Turnuvasında öğrenciler, konaklama için Yale'de bulunan WSC'nin tavsiye ettiği otellere yerleşmektedirler.
World Scholar's Cup' ta Öğrenci Seçimi
World Scholar's Cup, her okuldaki "en iyi" üç öğrenci için değildir. World Scholar's Cup, öğrenci popülasyonunun derinliklerine ulaşmak, öğrenme sevgisini uyandırmak ve turnuva katılımcılarını yeni konular ve becerilerle tanıştırmayı amaçlar.
World Scholar's Cup'a Kar Amacı Gütmeyen Bir Organizasyondur
World Scholar's Cup kar amacı gütmeyen bir organizasyondur. Tüm materyaller, tüm katılımcılar için ücretsizdir. Turnuva masraflarını karşılamaya yardımcı olmak için turnuvaya göre değişen küçük bir turnuva ücreti bulunur. Bu ücrete World Scholar's Cup personelinin etkinliği yönetmesi için getirilmesi de dahildir. World Scholar's Cup bu ücretin bir parçası olarak yemek sağlamaktadır.
World Scholar's Cup'ta Katılımcı Kategorisi
World Scholar's Cup Junior bölümü, 13 yaşına kadar olan öğrencileri içerir. Alt sınır olmamasına rağmen, katılımcıların çoğu en az 10 yaşında olmaktadır.
Senior bölümü ise 14 yaş ve üstü öğrenciler içindir.
Ayrıca, belirli ülkelerde sadece 10 yaş ve altı öğrenciler için “Skittles” etkinlikleri düzenlenmektedir. Bu genç öğrenciler standart Junior Division' a kabul edilir.
World Scholar's Cup’ ta Takımlara Eşlik Eden Sorumlu Bir Öğretmeni Bulunur
World Scholar's Cup programı için birçok okulda, ekiplerin turnuvalar planlamasına ve hazırlanmasına yardımcı olan ve takımlara etkinliklerde eşlik eden bir program danışmanı bulunur. Program çoğunlukla öğrenci odaklıdır.
Çevrimiçi Platformlar, lise öğrencilerimizin okulda öğrendiklerini evlerinde eğlenceli ve verimli bir şekilde pekiştirmelerini sağlamak, teknolojiyi dil öğrenimine entegre ederek interaktif bir öğrenme ortamı yaratmak amacıyla kullanılmaktadır. Bütün bunlara ek olarak, öğrenci ve öğretmenler tarafından kullanılan son derece güvenli bir eğitim platformu olan SINAV GLOBAL platformu okulumuzda faaliyet göstermektedir.
Zengin içerik grupları ile hem öğretmen hem öğrenci için kapsamlı bir kaynak olan SINAV GLOBAL, kullanıcılarına benzersiz bir öğrenme deneyimi sunar. Video dersleri, sesli okuma kitapları, uzaktan sınav içeriği, ödev tasarlayabilme ve öğrencinin gelişimini takip etme özellikleri SINAV GLOBAL'in sunduğu avantajlardan sadece birkaçıdır.
SINAV GLOBAL’ de Neler Var?
SINAV GLOBAL Platformu zengin içerik grupları ile öğrenciler ve öğretmenler için kapsamlı bir kaynaktır. Level A1-C2 İngilizce dersleri, video dersler, ödevlendirme, uzaktan sınav, online ölçme, öğrenci takibi, detaylı raporlandırma, sesli okuma kitapları, videolu konferans, SINAV GLOBAL Platformu’ nun sunduğu avantajlardan sadece birkaçıdır.
English Now!
SINAV GLOBAL Platformu içinde bulunan başlangıç ile orta seviye arasındaki öğrenciler için hazırlanmış olan English Now! - İnteraktif İngilizce Kursu Serisi, öğrencilerin çalışmaya ayırdığı zamanı etkin şekilde kullanılmasını sağlayarak, günlük dil kullanımını destekleyerek iletişim becerilerinin gelişmesini sağlar.
Her bir konuda dört dersten oluşan English Now! serisi, sunduğu multimedya, kelime ve dilbilgisi özellikleriyle bağlamsal öğrenmeyi desteklerken, öğrencinin İngilizce’yi gerçek hayatta da kullanabilmesini amaçlar.
VLP - İnteraktif Video Dersleri
VLP - İnteraktif Video Dersleri günlük konuşma dilini sınıf içine taşıyan dijital öğrenme deneyimidir. SINAV GLOBAL Platformu içinde bulunan VLP’ de video dersleri, öğrencilere, uzaktan eğitimle beraber sınıf içi çalışmalarına uyum sağlayan esnek bir öğrenme tecrübesi kazandırır. İnovatif video dersleri, video bloglar, Youtube videoları ve belgeseller üzerinden eğlenceli ve dinamik bir ders akışı gerçekleşir. Her derste konuşma, yazma ve proje bölümleri bulunan VLP’ nin aktivite döngüsü, alanında uzman İngilizce öğretmenleri tarafından tasarlanmaktadır. VLP - İnteraktif Video Dersleri doğal konuşma dilini merkeze alan gerçek hikayelerle öğrencilere keyifli bir öğrenme deneyimi sunar.
VLP Seviye A1-C2 içinde;
Özgün Video İçerikleri,
Uzaktan eğitime uygun materyal ve içerikler,
Detaylı kullanıcı raporu,
Sınıf içi ve evde kullanım materyalleri,
Basıma hazır materyaller ve ders planları bulunmaktadır.
mSkills
Dilbilgisi, kelime, dinleme ve duyduğunu doğru yazabilme gibi çok sayıda beceriyi geliştirmeye odaklanan bir içerik grubu olan mSkills, kelime ve dilbilgisi grubu bakımından başlangıç seviyesinden üst seviyeye kadar son derece geniş bir yelpazeye sahiptir. SINAV GLOBAL Platformu mSkills dersleri açılışında bulunan ders anlatımları ve bunu takip eden aktiviteler ile öğrenciler keyifli bir şekilde İngilizce öğrenirler.
mSkills Seviye A1 - C2 içinde;
60 sözcük çalışma grubu,
120 profesyonel aktörlerle oluşturulmuş film,
7500 sözcük çalışması,
120 gramer başlığı,
5000 aktivite,
24000 anadil konuşucu ses kaydı bulunmaktadır.
BBC Graded
BBC Graded - Bilim Temalı Seviyelendirilmiş Videolar ve takip eden aktiviteler, öğrencilerin hayal gücünü zorlayan zengin konulara sahiptir. İngilizcenin vazgeçilmez bir parçası olarak görülen SINAV GLOBAL BBC Graded Bilim Temalı Seviyelendirilmiş Videolar görsel ve işitsel unsurlar ile her yaş grubundan öğrencileri hem eğlendiren hem öğreten için benzersiz bir öğrenme deneyimi sunar.
Graded Readers
SINAV GLOBAL Platform içinde bulunan Graded Readers - Sesli Okuma Kitapları serileri ile okumak öğrenciler için daha keyifli hale gelir. Okuma kayıtlarının, İnteraktif Derslerin, Sesli okutma, Anlamlandırma ve Quiz Raporlarının bulunduğu Graded Readers hikaye kitaplarının içindeki her kelimenin anlamlı şekilde öğrenilmesini sağlar.
Koleksiyon içinde bulunan kitaplar her kelimenin anlamlı şekilde öğrenilmesini sağlayarak öğrenciyi okumaya teşvik eder. Her hikâyenin sonunda bulunan mini testler ise öğrencilerin okuduğunu anlama becerisini geliştirir ve bütünsel bir okuma zevki sunar.
Sınav Koleji Anasınıflarında işlenen Stop Wait Go kitabını, İlköğretimde Tricky Words 1-2, Side to Side School Study ve Side to Side PBL 1-2 kitaplarımız takip etmektedir.
Sınav Koleji İlköğretim öğrencileri sorumluluk bilinci kazandırılarak yetiştirilirler. Bu anlamda 1. sınıftan 4. sınıfa kadar öğrencilerimizin dil becerilerindeki ilerlemelerini takip edecekleri Track Light Portfolio bulunmaktadır. Bu sayede öğrenciler kendi gelişimlerini değerlendirme yeteneği kazanırken aynı zamanda mesuliyet duygusunun da kazanımı ve gelişimi sağlanmaktadır.
Sınav Koleji İlkokulu içinde oluşturulan tüm İngilizce eğitim materyalleri, İngilizce Koordinatörlüğü Başkanlığında English Testing Material Office departmanında oluşturulur. İngilizce ders kitapları ile bağlantılı olarak yürütülen özgün ve yaratıcı İngilizce eğitimimiz sayesinde öğrencilerimiz kendilerine güven duyarlar, İngilizceyi doğal yaşam ortamında, rahat ve çekinmeden öğrendikleri için uluslararası sınavlarda da başarılı olmaktadırlar.
Sınav Kolejinde öğrencilerin İngilizce dersinde kullanacağı kitapların, etkinlik sayfalarının ve sınavların birçoğu kurum içinde oluşturulan English Testing Material Office'de hazırlanır. Hazırlanan bu ürünler okulda uygulanan İngilizce sistemine birebir uyumlu tam ihtiyacı karşılayacak şekildedir.
Sınav Kolejindeki English Testing Material Office uygulaması ile kolejlerde en çok şikâyet konusu olan “İngilizce kitapları pahalı” sorununa belli bir oranda çözüm getirmektedir. Sınav Koleji English Testing Material Office'de uzman yazarlar ve İngilizce öğretmenleriyle birlikte hazırlanan dokümanlar baskılı ve dijital olarak tüm öğrencilere ulaştırılır. Sınıflardaki akıllı tahtalarda da hazırlanan bu içerikler kullanılır.
Sınav Kolejinde English Testing Material Office'de öğrencilerin İngilizce seviyelerini tespit etmek ve tamamlama çalışmaları için gerekli olan sınavlar da hazırlanır. Bu birim aynı zamanda İngilizce eğitiminin ölçme-değerlendirme sistemi olarak da çalışır.
Sınav Kolejinde yabancı dil, özellikle de ingilizce eğitimi, gerçek bir “Kolej” olmanın bilinci ve sorumluluğu ile verilir. Bu yüzden Sınav Koleji yabancı dil eğitimi, alanında dünyanın en büyük akreditasyon kuruluşu EAQUALStarafından akredite edilmiştir. Ayrıca ingilizce eğitiminde kullanılan tüm içerik ve kazanımlar başta CEFR olmak üzere uluslararası norm ve standartlara göre yapılandırılmıştır.
Sınav Kolejinde farklı seviyelerdeki öğrencilerin gereksinimlerine göre özel müfredat oluşturulur. Bu müfredat konu bazlı iletişim, yaratıcılık, eleştirel düşünme, araştırma teknikleri, bireysel, grup ve proje çalışmalarına dayanır.
Sınav Koleji İngilizce dil eğitiminde;
• Düşüncelerini kanıtlar göstererek İngilizce yazılı ve sözlü özgürce ifade edebilen,
• Görüntülü ya da yazılı basında yer alan İngilizce yayınları ve dinlediği olayların ayrıntılarını anlayarak takip edebilen,
• Okuduğundan ya da dinlediklerinden edindiklerini, kendi düşünceleriyle birlikte, İngilizce sözlü ve yazılı olarak ifade edebilen bireyler yetiştirmeyi hedefler.
Sınav Koleji, sadece İngilizcenin dilbilgisi kısmını öğretmeyi değil, dili kültürel bağlamda da özümsetebilmeyi, dünya üzerindeki farklı yaşam tarzlarını ve kültürlerini inceleyerek her birine karşı saygılı ve hoşgörülü davranışı hayata geçirmelerine öncülük etmeyi amaçlar. Ayrıca Sınav Kolejinde öğrencilerin seçimine göre ikinci yabancı dil eğitimi verilmektedir.
Sınav Koleji İngilizce Eğitim Koordinatörlüğü tarafından hazırlanan İngilizce eğitim programımızla paralel bir şekilde hazırlanan OUTSIDE online portalında, yabancı dildeki ‘Quality English’ , ‘Starters’, ‘Movers’ ve ‘Flyers’ 4 temel dil becerisinin okul dışında, ev ortamında da pekiştirilmesi sağlanmaktadır.
Outside online portalı, ilköğretimde de devam etmektedir. Sınav Koleji öğrencileri, belirli aralıklarla okulda tamamladıkları portfolyo çalışmalarını ve kazanımlarını dijital platformda görme ve ilerletme imkanı bulmaktadır. Her öğrenciye özel olarak verilen şifre ve kullanıcı adlarıyla yapılmakta olan dijital platform sayesinde, öğrenci kendini değerlendirme ve geliştirme imkanı yakalar. Yükümlülüklerinin farkında olan öğrenciler akademik hayatlarında başarıyı çok daha kolay bir şekilde yakalamaktadırlar.
Sınav Koleji İlkokulu öğrencilerinin İngilizce Dil Yeterlilikleri, okulun kendi bünyesinde bulunan Yabancı Dil Eğitim Koordinatörlüğü tarafından objektif olarak değerlendirilir. Kurum değerlendirme sınavlarının yanı sıra uluslararası geçerliliği olan sınavlar aracılığı ile öğrencilerin dinlediğini anlama, okuduğunu anlama, kelime bilgisi, ingilizceyi doğru şekilde kullanma bilgisi ölçülür.
Sınav Koleji İlkokullarında öğrenciler, kolej bünyesinde verilen özel eğitim sayesinde uluslararası yarışmalarda başarı sertifikaları almaktadır. Öğrenciler, uluslararası yarışmalara katılarak yaptıkları çalışmalar dışında, İnteraktif İngilizce günleriyle de sene boyunca her ay farklı bir ürüne imza atarlar.
Sınav Kolejinde İngilizce öğretimi sadece okulla sınırlı değildir. Sınav Eğitim Kurumları Genel Merkezindeki stüdyolarda geliştirilen videolarla öğrencilerin evlerinde de İngilizce öğrenimlerini sürdürmeleri sağlanır.
SINAV KOLEJİ ANADOLU ve FEN LİSELERİNDE ÜST DÜZEY İNGİLİZCE
Sınav Anadolu ve Fen Liseleri olarak vizyonumuz ulusal ve uluslararası platformda özgüvenli ve etkili İngilizce sergilemektir. Öğrencilerimiz; Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde ülkemizde ve uluslararası arenalarda İngilizceyi ustaca kullanan, hızlı ve etkili iletişim kurabilen profesyonel ve akademik kadroların oluşturulmasının önemi bilinciyle, yüksek düzeyde İngilizce bilgi ve becerilerine sahip bireyler olarak yetiştirilmektedir. Sınav Anadolu ve Fen Liselerindeki İngilizce hedefi, Türkiye’de ve yurtdışında öğretim dili İngilizce olan üniversitelerde okuyacak öğrencilerin, hazırlık sınıflarını atlamaları ve seçtikleri bölümde okumaya başlamaları için uygun düzeye gelmelerini sağlamaktır.
DİL HEDEFİMİZ: İleri Düzey (C1)
Avrupa Ortak Dil Çerçevesi (CEFR) tanımına göre C1 düzeyinde İngilizceye sahip bireyler "çok çeşitli, zor metinleri ve konuşmaları anlayabilir ve çoğu durumda kendini akıcı olarak ifade edebilir". Sınav Anadolu ve Fen Liselerindeki bu yabancı dil hedefi, gerek yurt dışında gerekse Türkiye’de öğretim dili İngilizce olan üniversiteler ve fakültelerde okuyacak öğrencilerin, hazırlık sınıflarını atlayarak direkt bölümlerinde okumaya başlamaları için uygun bir düzeye gelmesini sağlamaktır.
Öğrencilerin C1 düzeyine erişerek mezun olabilmeleri amacıyla, ders içerikleri dört dil becerisini aynı hızda geliştiren, uluslararası sınavlara hazırlayıcı ve öğrencilerin bireysel gereksinimlerine göre uyarlanmış özgün materyallerden oluşur.İngilizce dersleri CEFR prensiplerine göre düzenlenmiş olan müfredat, metodoloji ve ölçme-değerlendirme kriterlerini temel alarak uygulanmaktadır.
Hakkaniyetli bir eğitim kurumu olarak görevimiz, öğrencilerimizi sadece dil sınavlarında başarılı olmaları yönünde hazırlamak değil, her öğrencimizin dil yeterliliğini bireysel olarak en üst iletişimsel potansiyele ulaştırmaktır. Geleneksel kur sisteminin yol açtığı “öğrenilmiş çaresizliğe” alternatif olarak sunulan yoğun ve “Farklılaştırılmış Eğitim Sistemimiz” ; en başarılı öğrenciden en çok zorlanan öğrenciye kadar tüm öğrencilere kendini geliştirme ve ileri düzeye gelme fırsatı sunmaktadır.
SINAV ANADOLU VE FEN LİSELERİNDE OXFORD PLACEMENT TEST (OPT)
OXFORD PLACEMENT TEST dünyanın en büyük eğitim firması olan Oxford’un yapay zeka teknolojisi tarafından geliştirilen, İngilizce öğrenenlerin dil becerisini hatasız ölçerek değerlendiren bir dil sınavıdır. Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde OXFORD PLACEMENT TEST’te yapay zeka teknolojisi kullanılarak her bir öğrenci, sistem tarafından net, objectif ve detaylı bir şekilde değerlendirilir ve sonuçlar rapor olarak oluşturulur. OXFORD PLACEMENT TEST raporu öğrencinin uluslararası standartlarda İngilizce dil seviyesini göstermekte ve öğrencinin dil gelişiminin uygun şekilde devam edebilmesi için öneriler sunmaktadır.
İngilizce gelişiminin ölçümü konusunda en ciddi ve geçerli uygulamalardan biri olan ve Oxford University tarafından geliştirilen OXFORD ONLINE PLACEMENT TEST online olarak uygulanmaktadır. OXFORD ONLINE PLACEMENT TEST’in özelliklerinden biri de öğrencinin “Listening Comprehension - Duyduğunu Anlama” yeteneğini test edebilmesidir. Yapay zeka kullanılarak hazırlanan OXFORD ONLINE PLACEMENT TEST benzerlerinden farklı olarak “Use of English - İngilizce’nin Kullanımı”na yönelik bir test olma özelliğindedir.
OXFORD ONLINE PLACEMENT TEST, öğrencinin dinamik İngilizce seviyesini ölçen bir seviye değerlendirme aracıdır. Oxford Online Placement seviye testinin sonuçları ise CEFR seviye tanımlarına göre değerlendirilmektedir.
Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde uygulanan OXFORD PLACEMENT TEST ile öncelikle tüm öğrencilerimizin hazır bulunuşlukları saptanmaktadır. Uluslararası tanınırlığı olan OXFORD PLACEMENT TEST ile, Sınav Anadolu ve Fen Liseleri öğrencilerimizin İngilizcede eksik oldukları konuları görülür, bu konulardan tamamlama çalışmaları yapılır ve öğrencilerin velilerine sene sonunda İngilizce dil gelişimleri raporlarla gösterilmektedir.
OXFORD ONLINE PLACEMENT TEST Nasıl Uygulanır?
Sınav Anadolu ve Fen Liselerindeki İngilizce Programının bir parçası olan OXFORD ONLINE PLACEMENT TEST sene başında ve sene sonunda, toplam iki kez ve online olarak uygulanmaktadır. Yeni nesil İngilizce dil seviyesini ölçme ve değerlendirme aracı olan OXFORD PLACEMENT TEST, akademik süreçte Sınav Liseleri öğretmenleri tarafından farklılaştırılmış bir eğitim sunulmasına olanak sağlamaktadır. İngilizce dil eğitiminde öğrencilerimiz, bireysel dil gelişimleri, çabaları ve performansları ile ayrı ayrı değerlendirilmektedir.
Sınav Anadolu ve Fen Liseleri 9. ve 10. Sınıflarda Core ve Oxford International GCSE ESL Programı
Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde 9. ve 10. Sınıflarda 10 saat olarak uygulanan İngilizce programı Core ve IGCSE ESL olarak planlanmıştır.
Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde 9. ve 10. Sınıflarda Core dersleri ile öğrencimizin genel İngilizce programı devam etmektedir.
Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde 9. ve 10. Sınıflarda Oxford International IGCSE ESL Programı (International General Certificate of Secondary Education), öğrencilerin bir konu hakkında bilgi edinmeleri ve bilgiyi gerçek hayatta nasıl kullanabileceklerini kapsayan, 21.yüzyıl becerileriyle donatılmış ve 21. yüzyıl becerileri arasında bulunan eleştirel düşünmeyi de destekleyen üst düzey bir programdır.
Dünya çapında ve özellikle İngiltere’de uygulanan ve dünyanın önde gelen üniversiteleri tarafından kabul gören akademik yeterlilik programı olan OXFORD International GCSE ESL (English As Second Language), anadili İngilizce olmayan lise öğrencilerinin, üniversite yaşamlarında ve iş hayatında ihtiyaç duydukları akademik İngilizce dil becelerini edinmelerini amaçlayan dünyanın en önde gelen eğitim ve öğretim programlarından biridir. OXFORD ÜNİVERSİTESİ tarafından hazırlanan International GCSE müfredatı, öğrencilerin geleceğin mesleklerine hazırlanmaları için gerekli 21. Yüzyıl becerilerini ve davranışlarını da öğretmeyi amaçlar.
Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde zorunlu olarak IGCSE ESL (English as a Second Language) verilmektedir.
Zorunlu olarak verilen IGCSE ESL (English as a Second Language) sınavından belirlenen baremin üzerinde alan öğrencilerimiz isteğe bağlı olarak A / AS LEVEL Programlarına dahil olarak Çift diploma almaya hak kazanabilirler.
DİL ETKİNLİKLERİMİZ: Uluslarası Organizasyonlar
Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde okuyan öğrencilere, dil becerilerini geliştirmek ve onlara pratik kazandırmak amacıyla İngiltere, Kanada ve ABD gibi ülkelere eğitim amaçlı gezilere ve yaz okullarına katılma olanakları sağlanmaktadır. Bunun dışında öğrencilerin yurt dışı etkinliklere ve yarışmalarına katılmaları kulüp ve sosyal faaliyetlerle desteklenir ve teşvik edilir. Liselerimiz Türkiye'de ve Avrupa'da Model Birleşmiş Milletler - SINAVMUNçalışmalarına düzenli bir şekilde katılmaktadırlar.
Merkez Kolej Anadolu Lisemiz, Amerika Birleşik Devletleri’nde düzenlenenFPSPI (FUTURE PROBLEM SOLVING PROGRAM INTERNATIONAL)yarışması olan uluslararası bir organizasyonda da bir kez “Dünya Birinciliği” ve iki kez “Dünya İkinciliği” kazanmıştır. Bu etkinlikler sayesinde kurumlarımızda hem yabancı dili hem de kültürü gelişmiş ''Dünya Vatandaşları'' yetiştirmek hedeflenmektedir.