Sınav Liseleri İngilizce Programımızla öğrencilerimizin; İngilizceyi severek öğrenmelerine, İngilizce dilini kullanırken kendilerine güvenmelerine, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine, kültürel öğrenme yoluyla farklı kültürleri tanımalarına ve edindikleri kazanımları birer yaşam becerisine dönüştürebilmelerine olanak sağlamaları hedeflenmektedir. Ayrıca Sınav Liseleri öğrencilerimizin İngilizce dilini yetkin kullanmalarına destek olarak öğrencilerimizi geleceğin mesleklerine hazırlayan, dili aktif kullanan özgüveni yüksek “Dünya İnsanları” yetiştirilmektir.
Sınav Liselerinde İngilizce dersleri Avrupa Ortak Dil Çerçevesi (CEFR) prensiplerine göre düzenlenmiş olan müfredat ve ölçme-değerlendirme kriterlerini temel alarak uygulanmaktadır. Avrupa Ortak Dil Çerçevesi (CEFR) tanımına göre, ‘C1 düzeyinde İngilizceye sahip bireyler’ çok çeşitli, zor metinleri ve konuşmaları anlayabilir, çoğu durumda kendini akıcı olarak ifade edebilir.
Sınav Anadolu ve Fen Liselerindeki yabancı dil hedefi, gerek yurt dışında gerekse Türkiye’de öğretim dili İngilizce olan üniversiteler ve fakültelerde okuyacak öğrencilerin, hazırlık sınıflarını atlayarak, direkt olarak bölümlerinde okumaya başlamaları için uygun bir düzeye gelmelerini sağlamaktır.
OXFORD PLACEMENT
“OXFORD PLACEMENT” ile öncelikle tüm öğrencilerimizin hazır bulunuşlukları saptanmaktadır. OXFORD PLACEMENT TEST, İngiltere merkezli ve dünyanın en büyük eğitim firması olan Oxford tarafından geliştirilen yapay zeka teknolojisi ile öğrenenlerin dil becerisini hatasız ölçüp değerlendiren bir dil sınavıdır. Yapay zeka teknolojisi sayesinde sınav bitiminde sistem tarafından her bir öğrenci için objektif, net ve detaylı bir değerlendirme raporu oluşturulmaktadır. Bu rapor öğrencinin uluslararası standartlarda İngilizce dil seviyesini gösterirken aynı zamanda dil gelişiminin devam etmesi için öneriler de sunmaktadır. Oxford Placement Test (OPT) öğrencilerin eksiklerini görmek, tamamlama çalışmaları yapabilmek ve velilerimize yıl sonunda gelişimini gösterebilecek Uluslararası tanınırlığı olan bir sınavdır.
Sınav Anadolu ve Fen Liselerindeki İngilizce Programımızın bir parçası olan OPT (OXFORD PLACEMENT TEST) ölçme değerlendirme sınavı, sene başı ve sene sonunda olmak üzere iki kez online olarak uygulanmaktadır. Uluslararası yeni nesil ölçme değerlendirme aracı olan bu sınav, süreç içerisinde öğretmenlerimiz tarafından farklılaştırılmış bir eğitim sunmamıza olanak sağlamaktadır. Bu testte alınan puanların başarı ya da başarısızlık olarak değerlendirilmesi gerek dil eğitimi açısından gerekse pedagojik açıdan doğru bir yaklaşım olmamaktadır. Öğrencilerimiz kendi bireysel dil gelişim yolculuklarında çaba ve performansları ile değerlendirilmektedir.
9. ve 10. Sınıflarda Core ve IGCSE ESL Programı
Sınav Anadolu ve Fen Liselerindeki 9 ve 10. sınıflarda 10 saatlik programımız Core ve IGCSE ESL olarak planlanmıştır. Core derslerimizde öğrencimizi genel İngilizce programı devam ederken IGCSE ESL derslerinde ise okuma ve yazma becerileri sadece öğrencilerin İngilizce seviyelerini geliştirmekle kalmaz, 21. yüzyıl becerileri arasında bulunan eleştirel düşünmeyi de destekler.
9. ve 10. Sınıflarda IGCSE ESL Programı
Sınav Anadolu ve Fen Liselerindeki öğrencilerimiz hazır bulunuşluk düzeyine göre 9. ve 10. sınıfta Uluslararası programımız olan IGCSE ESL Programına dahil edilirler. IGCSE ESL İngiltere başta olmak üzere, dünya çapında lise seviyesinde uygulanan ve dünyanın önde gelen üniversiteleri tarafından kabul gören akademik yeterlilik programıdır.
Oxford International GCSE ESL(International General Certificate of Secondary Education), öğrencilerin bir konu hakkında bilgi edinmelerinin yanı sıra bilgiyi gerçek hayatta nasıl kullanabileceklerini de kapsayan 21.yüzyıl becerileri ile donatılmış üst düzey bir programdır.
Oxford International GCSE ESL, anadili İngilizce olmayan lise öğrencilerinin, üniversite yaşamlarında ve iş hayatında ihtiyaç duydukları akademik İngilizce dil becerilerini edinmelerini amaçlayan dünyanın en önde gelen eğitim ve öğretim programlarından biridir.
Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde zorunlu olarak IGCSE ESL (English as a Second Language) verilmektedir.
Zorunlu olarak verilen IGCSE ESL (English as a Second Language) sınavından belirlenen baremin üzerinde alan öğrencilerimiz isteğe bağlı olarak AS / A LEVEL Programlarına dahil olarak Çift diploma almaya hak kazanabilirler.
11. Sınıflarda PTE Akademi
11. Sınıfta ise Uluslararası kapıları araladığımız öğrencilerimize Ulusal anlamda da destek olabilmek adına “Üniversitelerde Hazırlık Atlama” Programımız yer almaktadır. “PTE Akademi” ile öğrencilerimize hem Uluslararası hem de Ulusal Üniversitelerde hazırlık atlama imkanı sağlamaktayız.
PTE Sınavı YDS , IELTS ve TOEFL'a göre çok daha kolay, hedeflediğiniz skoru almak için kısa sürede sonuç veren bir sınavdır. Sınav, anadili İngilizce olmayan ve akademik İngilizce yeterliliklerini kanıtlamak zorunda olan katılımcıların dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini doğru bir şekilde ölçer.
PTE Academic, üniversiteler, yüksek eğitim kurumları, devlet birimleri ve akademik İngilizce gerektiren kurumlar için katılımcıların dil becerilerinin gerçek ölçümlerini sağlar. PTE Academic, Mezuniyet Yönetim Kabul Konseyi (Graduate Management Admission Council) tarafından desteklenmektedir.
PTE Sınavı, TOEFL IBT, YDS'ye alternatif bir sınav olup, YÖK tarafından eşdeğerliği bulunan bir sınavdır. IELTS sınavının YÖK denkliği kalkmıştır. PTE Sınavı ayrıca pek çok yabancı üniversite tarafından da eşdeğerliliği bulunan bir sınavdır.
SINAV GLOBAL
Çevrimiçi Platformlar, lise öğrencilerimizin okulda öğrendiklerini evlerinde eğlenceli ve verimli bir şekilde pekiştirmelerini sağlamak, teknolojiyi dil öğrenimine entegre ederek interaktif bir öğrenme ortamı yaratmak amacıyla kullanılmaktadır. Bütün bunlara ek olarak, öğrenci ve öğretmenler tarafından kullanılan son derece güvenli bir eğitim platformu olan SINAV GLOBAL platformu okulumuzda faaliyet göstermektedir.
Zengin içerik grupları ile hem öğretmen hem öğrenci için kapsamlı bir kaynak olan SINAV GLOBAL, kullanıcılarına benzersiz bir öğrenme deneyimi sunar. Video dersleri, sesli okuma kitapları, uzaktan sınav içeriği, ödev tasarlayabilme ve öğrencinin gelişimini takip etme özellikleri SINAV GLOBAL'in sunduğu avantajlardan sadece birkaçıdır.
SINAV GLOBAL’ de Neler Var?
SINAV GLOBAL Platformu zengin içerik grupları ile öğrenciler ve öğretmenler için kapsamlı bir kaynaktır. Level A1-C2 İngilizce dersleri, video dersler, ödevlendirme, uzaktan sınav, online ölçme, öğrenci takibi, detaylı raporlandırma, sesli okuma kitapları, videolu konferans, SINAV GLOBAL Platformu’ nun sunduğu avantajlardan sadece birkaçıdır.
English Now!
SINAV GLOBAL Platformu içinde bulunan başlangıç ile orta seviye arasındaki öğrenciler için hazırlanmış olan English Now! - İnteraktif İngilizce Kursu Serisi, öğrencilerin çalışmaya ayırdığı zamanı etkin şekilde kullanılmasını sağlayarak, günlük dil kullanımını destekleyerek iletişim becerilerinin gelişmesini sağlar.
Her bir konuda dört dersten oluşan English Now! serisi, sunduğu multimedya, kelime ve dilbilgisi özellikleriyle bağlamsal öğrenmeyi desteklerken, öğrencinin İngilizce’yi gerçek hayatta da kullanabilmesini amaçlar.
VLP - İnteraktif Video Dersleri
VLP - İnteraktif Video Dersleri günlük konuşma dilini sınıf içine taşıyan dijital öğrenme deneyimidir. SINAV GLOBAL Platformu içinde bulunan VLP’ de video dersleri, öğrencilere, uzaktan eğitimle beraber sınıf içi çalışmalarına uyum sağlayan esnek bir öğrenme tecrübesi kazandırır. İnovatif video dersleri, video bloglar, Youtube videoları ve belgeseller üzerinden eğlenceli ve dinamik bir ders akışı gerçekleşir. Her derste konuşma, yazma ve proje bölümleri bulunan VLP’ nin aktivite döngüsü, alanında uzman İngilizce öğretmenleri tarafından tasarlanmaktadır. VLP - İnteraktif Video Dersleri doğal konuşma dilini merkeze alan gerçek hikayelerle öğrencilere keyifli bir öğrenme deneyimi sunar.
VLP Seviye A1-C2 içinde;
Özgün Video İçerikleri,
Uzaktan eğitime uygun materyal ve içerikler,
Detaylı kullanıcı raporu,
Sınıf içi ve evde kullanım materyalleri,
Basıma hazır materyaller ve ders planları bulunmaktadır.
mSkills
Dilbilgisi, kelime, dinleme ve duyduğunu doğru yazabilme gibi çok sayıda beceriyi geliştirmeye odaklanan bir içerik grubu olan mSkills, kelime ve dilbilgisi grubu bakımından başlangıç seviyesinden üst seviyeye kadar son derece geniş bir yelpazeye sahiptir. SINAV GLOBAL Platformu mSkills dersleri açılışında bulunan ders anlatımları ve bunu takip eden aktiviteler ile öğrenciler keyifli bir şekilde İngilizce öğrenirler.
mSkills Seviye A1 - C2 içinde;
60 sözcük çalışma grubu,
120 profesyonel aktörlerle oluşturulmuş film,
7500 sözcük çalışması,
120 gramer başlığı,
5000 aktivite,
24000 anadil konuşucu ses kaydı bulunmaktadır.
BBC Graded
BBC Graded - Bilim Temalı Seviyelendirilmiş Videolar ve takip eden aktiviteler, öğrencilerin hayal gücünü zorlayan zengin konulara sahiptir. İngilizcenin vazgeçilmez bir parçası olarak görülen SINAV GLOBAL BBC Graded Bilim Temalı Seviyelendirilmiş Videolar görsel ve işitsel unsurlar ile her yaş grubundan öğrencileri hem eğlendiren hem öğreten için benzersiz bir öğrenme deneyimi sunar.
Graded Readers
SINAV GLOBAL Platform içinde bulunan Graded Readers - Sesli Okuma Kitapları serileri ile okumak öğrenciler için daha keyifli hale gelir. Okuma kayıtlarının, İnteraktif Derslerin, Sesli okutma, Anlamlandırma ve Quiz Raporlarının bulunduğu Graded Readers hikaye kitaplarının içindeki her kelimenin anlamlı şekilde öğrenilmesini sağlar.
Koleksiyon içinde bulunan kitaplar her kelimenin anlamlı şekilde öğrenilmesini sağlayarak öğrenciyi okumaya teşvik eder. Her hikâyenin sonunda bulunan mini testler ise öğrencilerin okuduğunu anlama becerisini geliştirir ve bütünsel bir okuma zevki sunar.
Lise İngilizce Öğretmenlerimiz
Lise İngilizce Koordinatörlüğü öğretmenlerimizin mesleki yeterlik ve gelişimleriyle yakından ilgilenmektedir. Düzenli aralıklarla yüz yüze ya da uzaktan eğitim sürecine dahil olarak ders içi gözlemler yapmakta, sonrasında öğretmenlere geliştirici geribildirim vermektedir. Bu sayede öğretmenlerimizin;
Güçlü yönlerinin ve iyileştirilmesi gereken yönlerinin farkında olmaları,
Verdikleri eğitimin kalitesini yükseltmeleri,
İngilizce programının nasıl uygulandığına ilişkin görüş geliştirmeleri,
Öğrenci profilleri ve seviyeleri hakkında veri toplamaları sağlanmaktadır.
Koordinatörlük olarak öğretmenlerimizin profesyonel gelişimlerine katkıda bulunmak, sınıf ortamındaki öğrenme motivasyonunu arttırmak, 21.yy becerilerini tanımalarına ve uygulama alanları konusunda bilgi sahibi olmalarına olanak sağlamak, öğrenme etkinliklerini ve projelerini öğrencilerin 21.yy becerilerini geliştirecek şekilde tasarlamalarına yardımcı olmak, 21.yy becerilerini eğitim modellerine uygun biçimde entegre edebilmelerine yardımcı olmak ve öğretmenlerimize yol göstermek amacı ile öğretmenlerimizin çeşitli seminer ve eğitimlere katılmalarına fırsat tanınmaktadır.
Koordinatörlüğün yürüttüğü tüm okullarımızda uygulanan bu ortak çalışmalarla İngilizce eğitiminde kurumsal standartların oluşturulması, en çok da öğrencilerimizin dili sevdirerek öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Lise İngilizce Programımızın en önemli destekçisi olan projeler, kulüpler ve aktiviteler yolu ile öğrencilerimize diller ve kültürler arasında köprü kurdurarak, farklı bakış açıları kazandıracak çalışmalar sunulmaktadır.
SINAVMUN
Bu kulüplerden birisi olan MUN Kulübü; MUN (Model United Nations), Birleşmiş Milletler toplantılarının içerik ve şekil olarak öğrenciler tarafından canlandırıldığı konferanslardır. Dünyanın dört bir tarafından gelen katılımcı öğrenciler, ‘MUN’ konferanslarında gerçek dünya meselelerini tartışarak sorunlara çözüm ararken, kültürel etkileşimi de sağlamış olurlar. Ayrıca MUN; üniversiteler, eğitim kuruluşları ve dünyanın pek çok akademik otoritesi tarafından öğrenciler için en prestijli akademik aktivite olarak kabul edilmektedir. Birleşmiş Milletler ve Avrupa Birliği ile başta Harvard olmak üzere benzer saygıdeğer üniversiteler tarafından da desteklenmektedir.
İlkini 2020 Yılında yaptığımız SINAVMUN organizasyonumuz 600 katılımcı ile Türkiye’de yapılan en büyük lise organizyonu olmuş ve çok büyük bir başarıya imza atmıştır.
SINAVMUN NEDİR?
Türkiye’de ve tüm dünyada gerçekleştirilen MUN (Model United Nations) konferansları, öğrencilerin olaylara, sorunlara ve durumlara farklı bakış açıları oluşturmaları, dünya üzerindeki global sorunlara çözüm aramaları ve bu şekilde edindikleri İngilizce dilini pratiğe dökmek amacıyla bugün birçok lise ve üniversitede düzenlenen ve temel olarak Birleşmiş Milletler’in farklı komitelerinin, öğrenciler tarafından canlandırıldığı simülasyon şeklinde düzenlenen ve konferans şeklinde gerçekleşen bir etkinliktir.
MUN konferansları, öğrencilerin çözmesi zor ve karmaşık olan küresel dünya problemleri komite arkadaşlarıyla çözebilecekleri, farklı insanları tanıyabilecekleri, İngilizce düşünme ve konuşma pratiklerini artırabilecekleri keyifli bir konferanstır.
MUN KONFERANSLARI ÖĞRENCİYE NELER KATAR?
Akademik gelişimin, kişisel gelişimin ve yeteneklerin paralel olarak ilerlediği günümüzde MUN Konferansları öğrencilerin vizyon gelişimine etkisi yadsınamaz. Günümüz ve gelecekteki küresel dünya ve ülkelerin politik ve ekonomik problemlerini tanımak, bu problemler yorumlayabilmek ve çözüm yolları yaratabilmek ve öğrencilerin İngilizceyi kullanma becerilerinin yanı sıra farkındalık düzeylerinin artmasını sağlamak için düzenlenen MUN Konferanslarının öğrenciler üzerindeki katkısı büyüktür.
Öğrencilerin yurtiçi ve yurtdışından birçok yeni arkadaş edinebildikleri MUN konferansı ile diğer ülke vatandaşları olan öğrencilerin ülkeleri ile küresel sorunları daha yakından tanıma imkanı bulurlar.
MUN Konferansı boyunca öğrenciler delegesi oldukları ülkenin ekonomik ve politik çıkarlarını korumak amacıyla İngilizce olarak konuşmalar yaparlar. Öğrenciler delegesi oldukları ülkeye ve dfünya sorunlarına ilişkin sorunlara ilişkin fikirlerini savunurlar. Konferansta öğrenciler kendilerine verilen problemlerin çözümüne ilişkin düşüncelerini açıklarken kendilerine güven ve liderlik becerilerini de farkında olmadan geliştirmiş olurlar.
MUN konferanslarında öğrencilerin sözlü ve yazılı olarak yoğun bir İngilizce kullanmaları gerekmektedir. Ancak ortalama İngilizce bilgisine sahip ya da İngilizcesi belirli bir seviyenin altında olan öğrenciler de MUN konferanslarına katılabilmektedir. MUN konferansları ambiyans olarak öğrencilerin İngilizce bilgilerini geliştirmeleri ve ilerlemeleri için de uygun bir ortam sunmaktadır.
MUN konferanslarında öğrencilerin temel amacı; delegesi oldukları ülkenin çıkarları doğrultusunda konuşmalar yapmak, delegesi oldukları ülkenin var olan problemlerinin düzeltilebilmesi için yazılı ve sözlü olarak çözüm önerileri sunmak ve konferans sonunda yazılacak delegesi olduğu ilke ile ilgili olarak yazılan çözüm belgelerinde söz alma ayrıcalığına sahip olmaktadır. Öğrencilerin ikna yeteneklerinin gelişmesinde olumlu etkileri olan MUN konferansında öğrenciler, sözel ve yazılı olarak diğer ülke delegelerini kendi ülkelerinin yanına çekme ve delegesi olduğu ülke taraflarını kuvvetlendirme çalışmaları yaparlar.
MUN konferanslarında öğrenciler topluluk önünde konuşarak, kalabalık platformlarda hitabet yeteneklerini geliştirirler. MUN konferansında delegeler açılış oturumundan itibaren kendilerini, delegesi olduğu ülkenin tanıtımını ve delegesi olduğu ülkenin sorunlarına çözüm bulmak amacıyla sıklıkla kürsüye çıkarak konuşmalar yaparlar. İlk konuşmalarda ortamın yapısından dolayı ve ilk kez katılım sağlanan bir konferans olması sebebiyle öğrencilerin konuşmaları heyecanlı geçebilir. Ortam şartlarına uyum sağladıkça öğrenciler üstlerindeki heyecanı atarlar. Komiteleri ve komite üyelerini tanıdıkça topluluk önünde konuşmanın aslında zor olmadığını görürler.
Öğremnciler katıldıkları her MUN konferansında katıldıkları konferansa ait katılım belgesi alırlar. Komitelerde öne çıkan delegeler ‘en iyi delege’ belgesi gibi ikinci bir belge daha alırlar.
Öğrencinin katıldığı her MUN konferansı katılım belgesi ya da ‘en iyi delege’ belgesi okul hayatı ve okul hayatını takip eden süreçlerde öğrencinin diğer kişilerden farklı olmasını sağlayan bir belgedir. Öğrenci bu belgeleri e-portfolyosuna ekleyebilir, iş hayatına adım atarken CV’sinde kullanabilir ve diğer adaylardan farkını öne çıkarabilir.
MUN konferanslarında birkaç günlüğüne bir ülkenin delegesi olmak ya da küresel problemlere etki etmiş sorunların çözümünün bir paydaşı olmak öğrencilere farklı duygular hissettirmektedir. MUN konferansları bittiği zaman öğrencilerin global ve gündelik olaylara farklı bir açıdan bakma ve bu olayları yorumlayabilme yetenekleri gelişir.
“Dünya Bireyleri” yetiştirmeyi hedef alan Sınav Eğitim Kurumları her yıl sadece kendi öğrencilerine SINAVMUN hazırlamaktadır. İngilizceyi sadece öğretmek değil aynı zamanda birçok platformda akıcı bir şekilde konuşturmayı amaçlayan Sınav Eğitim Kurumları, organizasyon öncesinde öğrencilerin kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlamak amacıyla eğitim konferansları da hazırlamaktadır. Akademik takım tarafından verilen bu eğitimlerle öğrenciler kendilerine daha güvenli olurlar. Sınav Eğitim Kurumları SINAVMUN Akademik takımı daha önce MUN konferansı tecrübesi olan üniversite öğrencilerinden oluşmaktadır.
FPSPI (FUTURE PROBLEM SOLVING PROGRAM INTERNATIONAL)
FPS (Future Problem Solving) Her yıl yapılmakta olan çocukların eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini destekleyen, geleceğe dair planlar oluşturmalarını sağlayan, bir konu üzerinde birden fazla çözüm önerileri bulabilmelerini amaçlar. Bu program öğrenciye neyi düşüneceğini değil, nasıl düşüneceğini öğretir. Katılımcılar, belirledikleri toplumsal problemlere, en iyi çözüm önerilerini getirip uygulamaya geçerler ve projelerini turnuvalarda sergilerler. Turnuvalarda başarılı olan takımlar Amerika'da yapılan dünya finallerine katılmaya hak kazanırlar. Bu program dahilinde Sınav Koleji olarak Dünya 4, Dünya 2 ve Dünya 1. liğimiz bulunmaktadır.
FPSPI Programının Tarihçesi
Yaratıcılığın öncüsü olarak tanınan Ellis Paul Torrance , Georgia Universitesi Eğitim Psikolojisi Bölüm Başkanıdır. 1976 yılında Georgia Üniversitesi desteği ile FPS’i yıllık akademik program haline getirir. O yıl ABD’de 150 okuldan 3000 öğrenci programa katılır. 1977 yılında programa senaryo yazma programı eklenir. 1983 yılında da CmPS ve 1984 yılında AbPS programa dahil edilir. Bu program çocuklara NE düşüneceklerini değil NASIL düşüneceklerini öğrenmelerine yardımcı olmak için hazırlanmıştır.
Tüm dünyada gençlerin yaratıcı ve eleştirel düşünce becerilerini kullanarak olumlu bir gelecek tasarlama ve kurma becerilerini geliştirmek amaçlı her yıl düzenlenen Uluslararası bir organizasyondur. Öğrencilerin toplumumuzdaki problemlerin, önemli küresel problemlerin, gelecek senaryosu yazma konularında yaratıcı problem çözme becerilerini öğrenmelerine ve uygulamalarına yardım eder:
FPSPI Hedefleri
FPSPI'nin , geleceğe yönelik ilgi ve global farkındalık yaratmak, karmaşık toplumsal problemleri keşfetmek ve çözümler üretmek, araştırma becerilerini geliştirmek ve kullanmak, problem çözme stratejilerini öğrenmek ve uygulamak, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek ve arttırmak, gerçek hayatta karşılaşılan problemler ile ilgilenmek, takım çalışması becerilerini geliştirmek ve sözlü-yazılı iletişimi geliştirmek ile ilgili hedefleri bulunmaktadır.
6 Basamaklı Problem Çözme Modeli
FPSPI (Future Problem Solving Program International) 6 basamaklı problem çözme modelini kullanmaktadır. Bunlar; Gelecek senaryosundaki sorunları tespit etmek, Temel Problemi belirlemek, Temel problem için çözümler üretmek, Çözüm önerilerini değerlendirmek için kriter geliştirmek, Çözüm önerilerini kriterlere göre puanlamak ve Aksiyon Planı geliştirmektir.
Kimler FPSPI Programına Katılmaktadır?
Şu anda 41 ülke ve eyalet bu programa kayıtlıdır. FPS’in uluslararası programına her yıl, Avustralya, Yeni Zelanda, Kore, Kanada, Hong Kong, Singapur, Malezya, Japonya, Portekiz, Birleşik Krallık, ABD gibi birçok ülkeden 250.000 kişi katılmaktadır.
Uluslararası yarışmalar her yıl ABD'de bir üniversite desteği ile değişik eyaletlerde yürütülmektedir.
FPS Program İçeriği
FPS Program içeriği üç ana bölümden oluşmaktadır;
Toplumsal Problem Çözme (CmPS– Community Problem Solving)
Öğrencilerin araştırmak için kendi toplumlarındaki (okul, yerel, bölgesel, küresel) seçtikleri bir problem durumunu, gerçek araştırma etkinliğine dönüştürmesidir. Yaratıcı problem çözme sürecini kullanarak durumu analiz edip bir plan geliştirme ve problem için en iyi çözümü uygulamadır. Dünya genelindeki öğrenciler, çevre kirliliğinin temizlenmesinden sokak hayvanlarına yuva bulmaya kadar birçok konuda kendi aksiyon planlarını uygularlar. Aksiyon temelli otantik öğrenme, öğrencilerin tüm disiplinler için eldeki bilgileri kullanma ve eğitimlerine aktif bir şekilde katılmayı desteklemektedir. Öğrenciler toplumlarında pozitif bir farklılık yaratmak için birlikte çalışarak engelleri öğrenir, tanır ve üstesinden gelirler.
Küresel Konularda Problem Çözme (GIPS-Global Issues Problem Solving)
Bazı küresel konular üzerinde çalışmayla öğrencilerin küresel farkındalıkları artmakta ve iş dünyası, ekonomi, bilim ve teknoloji, toplum ve politika gibi belli alanlardaki içerik temelli başlıkları keşfetmektedirler. Verilen bir konu üzerinde titiz bir çalışma sonrasında öğrenciler bir sayfalık gelecek sahnesi analiz ederler. Bu sahne, normal olarak gelecekteki 40 yıl içinde geniş bir konu başlığındaki özel bir konudan kaynaklanan bir durumu anlatırlar. Daha sonra öğrenciler özel proforma kitapçıkları kullanarak 6 basamaklı analizlerini yazarlar.
Senaryo Yazımı (ScW– Script Writing)
Öğrenciler 1500 sözcüğe kadar en az gelecekteki 20 yıl içinde olacak şekilde oluşturacakları bir senaryo yazarlar. Bu “senaryolar” kısa hikâye formatında, araştırmaya dayalı olmaktadır.
THE WORLD'S SCHOLARS CUP
2007 yılından beri düzenlenen ve akademik anlamda dünyanın en prestijli organizasyonlarından biri olarak kabul edilen “The World’s Scholars Cup (Dünya Bilginler Kupası)”, öğrencilere eşsiz bir deneyim sunan bir uluslararası etkinliktir.
21. yüzyıl becerilerinin geliştirilip kullanılmasını sağlamak ve öğrencileri geleceğin liderleri olarak hazırlamak amacıyla yürütülen bu etkinlik, öğrencilere kendi fikirlerini özgürce dile getirebilecekleri ortamlar sunmaktadır. Bu yarışmaya dünyanın birçok ülkesindeki okullardan akademik potansiyeli yüksek öğrenciler katılmakta, süreçte kazanılan katılım belgeleri ve sertifikalar uluslararası geçerlilik taşımaktadır. Geçen sene Finallere kalan takımımız Yale Üniversitesinden 1 altın 3 gümüş madalya ile gelerek Türk bayrağını Uluslararası platformda dalgalandırmıştır.