Sınav Koleji Ortaokul Programı, öğrencilerimizin akademik bakımdan gelişmelerine ortam hazırlamanın yanı sıra onların fiziksel, bilişsel ve duygusal bakımdan sağlıklı, dengeli, temel bilgi ve becerilere sahip, özgüveni yüksek, eleştirel - yaratıcı düşünebilen, sosyal, iletişimi kuvvetli bireyler yetiştirmeyi amaç edinmiştir. Okullarımızda eğitim tam gün ve bir eğitim-öğretim yılımız 4 dönemden oluşmaktadır. Sınav Ortaokullarında 5. sınıflarda In Side Out Side ve Proje Tabanlı Eğitim(PBL), 6 ve 7. sınıflarda merkezi sınavlara hazırlık gözetmeksizin Proje Tabanlı Eğitim ve 8. sınıf sınav gruplarına Liselere Geçiş Sistemine uygun ders programı uygulanır.
Okullarımızda uyguladığımız eğitim sistemimizin asıl hedeflerinden biri olan 21. yüzyılın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip dünya ile aynı dili konuşan öğrencilerimizi, bu hedefimiz doğrultusunda geleceğe hazırlamaktır. 21. yüzyıl becerilerinde eleştirel düşünme, yaratıcılık, işbirliği ve iletişim ile öğrencilerimizin problem çözme, yaratıcı düşünme, takım çalışmalarına açık olma ve düşüncelerini açık bir şekilde dile getirme yetilerinin artırılması için gerekli çalışmaları sağlamaktayız.
Sınav Ortaokullarında öğrencilerimiz teknoloji, bilim, sanat ve sporun iç içe girdiği donanımlı eğitim ortamlarında, çağın gereklerine uygun olarak, demokratik ve çağdaş eğitim fırsatları içinde saygı, sevgi, hoşgörü, ‘İyi İnsan, İyi Yurttaş Hedefli Değerler Eğitimi’ ışığında yetişmektedir.
Öğrencilerimizin ilgi alanlarına göre kendilerini geliştirebilecekleri, deneyimlerini sunabilecekleri pek çok farklı imkan sunan okullarımızda öğrencilerimiz İngilizce ve ikinci yabancı dil başta olmak üzere bir çok kulüp çalışmalarına katılırlar. Kulüplerde toplumsal projeler geliştirmeye de önem veren okulumuzda aynı zamanda, belirli aralıklarla öğrenciler arası akıl oyunlarından, satranca, futboldan, basketbola, halk oyunlarından yüzmeye kadar çeşitli dallarda yarışmalar, turnuvalar düzenlenir. Bölgesel ve çevresel imkanlar dikkate alınarak sanat, spor ve kültür içerikli sosyal aktiviteler organize edilir.
Sınav Ortaokullarında öğrencilerimizi okul derslerine ve Liselere Geçiş Sistemine en iyi şekilde hazırlayabilmek için eğitimimiz tam gün yapılır.
Sınav Eğitim Kurumlarında Ortaokul Eğitim Sistemi 5. sınıflarda In Side Out Side ve PBL (Proje Tabanlı Eğitim), 6 ve 7. sınıflarda merkezi sınavlara hazırlık gözetmeksizin Proje Tabanlı Eğitim eğitimi ve 8. sınıf sınav gruplarına Liselere Geçiş Sistemine uygun ders programı uygulanır. Sınav Koleji Ortaokullarına başlayan her öğrenci derslerde nitelikli bir eğitim sürecine dahil olur. Öğrencilere bir yandan temel akademik yetkinlikler kazandırılırken diğer yandan sosyal, psikolojik gelişmeleri desteklenir.
Çift dilde akademik uluslararası başarıları bulunan Sınav Ortaokulları, öğrencileri motive eden, güçlü, alanında profesyonel, farklı öğretme stratejilerini geliştirebilen öğretmen kadrosu ile öğrencilerimize vizyon kazandırmaktadır.
Sınav Ortaokulları, teknolojinin tasarlamak ve üretmek için kullanıldığı, 21. yüzyıl becerilerine sahip çağdaş bireyler yetiştiren köklü ve kurumsal bir okuldur. Öğrencilerimizin sanat, spor ve kültürel faaliyetlere aktif olarak katılmaları sağlanır. Sınav Ortaokullarında akademik programlar hiçbir şekilde geçiştirilmez ve eğitim disiplininden ödün vermeden başarı, devam, ödev kontrolü ve sınav sonuçları gibi süreçler yakından takip edilir. Tüm sonuçlar Yapay Zekâ Tabanlı Sürekli Eğitim Platformu "Myexamy" sistemi üzerinden velilerle paylaşılır.
‘SINAV’ OKULU
Sınav Dergisi Dershanesi birikimiyle, okul içinde sınavlara hazırlık uygulamasını ilk defa tam anlamıyla Sınav Koleji başlattı. Hiçbir öğrencisi dershaneye gitmediği halde Liselere Geçiş Sisteminde yüksek başarısı ile Türkiye Birincilikleri aldı. Üstelik bu konsepti yıllardır başarıyla uygulamaktadır. Sınav Ortaokulları başarısı kanıtlanmış bu uygulamadan hareketle hem okul derslerine hem de sınavlara en iyi şekilde hazırlanmak için tam gün eğitim vermektedir.
Sınav Ortaokullarında ders tamamlama ve soru çözümü çalışmalarına ise belirlenen öğrenciler ya da sınıflar mutlaka katılır. Etüt ve ek çalışmalar, öğrenci ya da sınıfın ihtiyacına göre belirlenir. Okulumuzda mevzuatın öngördüğü gün ve saatler dışındaki çalışmalar “Etkinlikler” kapsamında yapılır.
DERS - ÖDEV - ETÜT - SINAV SİSTEMİ
DERS
Sınav Ortaokullarında ders ve sınavlara tüm öğrenciler girerken; ek çalışma, etüt, ödev tamamlama ve soru çözümüne ise belirlenen öğrenciler ya da sınıflar mutlaka katılırlar.
ÖDEV
Sınav Ortaokullarında yoğun eğitim programını yetiştirmek ve öğrencileri en iyi şekilde hazırlayabilmek için okuldaki ders ve etütlerin yanında bireysel çalışmalara ve ödevlere önem verilmektedir. Öğrencilerin bireysel çalışmalarını planlamak amacıyla, haftalık ders programından hareketle her dersin ödev günü ve miktarı “Ödev Çizelgesi”nde belirlenir. Haftalık ders programında ilgili dersin ilk saati mutlaka ödev kontrolü için ayrılır. Ödevlerini yapmayan öğrencilerin ödevleri ek çalışma saatinde tamamlattırılır.
Öğrencilerin ilgi alanlarını ve yaratıcılıklarını geliştirecekleri özgün ödevler yanında “Modüler Soru Bankası Setleri”nden ve diğer yayınlardan da günlük ödevler verilir. Ayrıca ders öğretmenleri tarafından ev çalışması şeklindeki başka etkinlikler de yaptırılır ve günlük ödevlerin tamamı hafta içi kontrol edilir.
2-Haftalık Ödevler:
“Haftalık Ödev Fasikülleri”nden her ders için ayrı ayrı olmak üzere hazırlanır ve Cuma günleri verilir. Haftalık verilen ödevlerin kontrolü ilgili ilk dersin "Ödev Kontrol Saati"de yapılır. Ödev değerlendirmeleri MyExamy sistemi üzerinden veli ile paylaşılır.
3-Dönem Ödevleri:
Dönem konularını kapsayacak şekilde hazırlanan “Ara Tatili ve Yaz Tatili Ödev Fasikülleri”nden her dönemin sonunda (karneyle birlikte) verilir ve kontrolü yeni dönemin başında yapılır.
Ortaokul İngilizce Ödev Sistemi
Weekend Worksheet (Hafta Sonu Ödevleri) : Öğrencilerimizin haftalık konu tekrarlarını yapmaları ve dönem içinde olacakları sınavlara hazırlanmaları için hazırladığımız hafta sonu çalışma kâğıtlarımız tüm sınıflarımıza Cuma günü verilir, Pazartesi günü ilk derste cevaplanarak geri bildirim sağlanır.
İngilizce Tatil Ödevleri : Sınav Koleji Ortaokullarında İngilizce Tatil Ödevleri; Quarter Break Pack (Ara Tatil Ödevleri), Winter Break Fun (Sömestr Ödevi), Summer Break Pack (Yaz Tatili Ödevi) olarak üç grupta toplanmıştır.
ETÜT
Sınav Koleji Ortaokullarında etütler ve ek çalışmalar öğrenci ya da sınıfın ihtiyacına göre belirlenir. Mevzuatın öngördüğü gün ve saatler dışındaki çalışmalar “Yetiştirme Kursu/Etkinlikler” kapsamında yapılır.
SINAV
Sınav Ortaokullarında tüm ‘Yazılı sınavlar’, ‘Deneme sınavları’, ‘Liselere Geçiş Sistemi Sınav Uygulamaları’ SINAV GENEL MERKEZİ tarafından hazırlanır ve Türkiye genelinde eş zamanlı olarak uygulanır.
Yazılı Sınavları
Her dersten, her dönem iki tane yazılı sınav yapılır. Yazılı sınavına katılamayan öğrenciler için “Telafi Sınavları” yapılır.
Deneme Sınavları Günümüz eğitim sisteminde bulunan sınav başarısına yönelik eğitim programları Sınav Kolejlerinde uygulanmaktadır. Bilginin ölçümlenerek artırıldığı Sınav Kolejlerinde düzenli olarak Deneme Sınavları yapılmaktadır. Deneme Sınavları ile öğrencilerin sınav stresi ve kaygıları dengelenir.
Sene başında 5, 6, 7 ve 8. sınıflara Merkezi Hazır Bulunuşluk Sınavı uygulanır. Yıl içinde ise 8.sınıflara her hafta, 5.,6., ve 7. sınıflara ise ayda bir kere olmak üzere Merkezi Deneme Sınavları yapılır.
"Deneme Sınavları" Türkiye geneli olarak değerlendirilir.
Her sınıf için 4 adet “Dönem Bitirme Sınavı” yapılır.
Sınav Ortaokullarında Deneme Sınavları Nerede ve Ne Zaman Yapılır?
Sınav Ortaokullarında 5., 6. ve 7. sınıflarda ayda bir kez LGS’ye hazırlık deneme sınavı yapılır; sözel ve sayısal olmak üzere iki ayrı sınavdan oluşur.
5 ve 6. sınıf öğrencilerine LGS hazırlığı için yılda 18 deneme sınavı (9’u sözel, 9’u sayısal),
7. sınıf öğrencilerine yılda 24 deneme sınavı (12’si sözel, 12’si sayısal) uygulanır.
8. sınıf öğrencileri bir eğitim öğretim yılında toplam 50 deneme sınavına (25’i sözel, 25’i sayısal) girerler.
Mayıs ayının sonunda, yani Liselere Geçiş Sistemi’ne iki hafta kala sınavlar sıklaştırılır. Bu dönemde her gün deneme sınavı ve genel tekrar dersleri yapılmaktadır. Dönem başı itibari ile yapılan her denemenin sınav sonucu üç ayrı sıralama ile değerlendirilmektedir.
Öğrenciler ve veliler her hafta yapılan ve öğrencinin girdiği deneme sınavlarında yapmış olduğu sıralamaları Türkiye Geneli, Bölge Geneli, Okul Geneli olarak görebilmektedirler.
Sınav Eğitim Kurumlarında düzenli olarak gerçekleştirilen “Gerçek Mekân Gerçek Sınav” uygulaması 8. sınıflar için sadece Cumartesi günü yapılır. Öğrencilere tüm kurallarıyla tam anlamıyla gerçek sınav deneyimini en az iki hafta önceden yaşatır. Yapılan sınavlarda 8. sınıflara yönelik LGS (Liselere Giriş Sınavı) kuralları harfi harfine yerine getirilir.
Türkiyenin birçok ilinde bulunan Sınav Kolejleri, Gerçek Mekân Gerçek Sınav deneyimini öğrencilerinin önceden belirlenmiş üniversitelerde ya da kurum içinde yaşamalarını sağlar. Dışarıda velilerin beklediği, kimliksiz ve geç gelen öğrencilerin içeri alınmadığı Gerçek Mekân Gerçek Sınav’da öğrenciler psikolojik ve fiziksel olarak gerçek sınava hazırlanma şansı yakalar. Gerçek sınav simülasyonu, öğrencilere deneme sınavlarından çok daha fazlasını sunar.
Liselere Geçiş Sistemi (LGS) Sınav Uygulamaları
Sınav Ortaokullarında Cumartesi gününün ilk 4 saati Liselere Geçiş Sistemi Sınav Uygulamaları için ayrılmıştır. Sınavların analizi ve soru çözümleri ilgili dersin öğretmenleri tarafından yapılmaktadır. (Sınav olmayan günlerde diğer etkinlik ve ek çalışmalar yapılmaktadır)
Deneme Sınavları Öğrenciye Nasıl Bir Fayda Sağlar?
Sınav provası yapmak, ilk kez karşılaşılacak gerçek bir sınav ortamın bilinmezlerini ortadan kaldırmak, zamanı yönetmek, sınavda hata yapmamak, gerçek sınavda stresi etkin yönetebilmek için çok gereklidir. Gerçek sınavdan önce deneme sınavına giren aday öğrenci gerçek sınavda ne yapacağını bilir. bu bakımdan Sınav Kolejlerinde Deneme Sınavlarına ayrı ve büyük bir önem verilir. Deneme Sınavları öğrencilerin test pratiğini artırmak, başarılarını ölçmek ve eksik yanlarını analiz etmek için sıklıkla uygulanır. Öğrencilerin sınav sonuçlarında eksik olduğu konular için öğrencinin analizi yapılarak gelişimleri desteklenir.
Deneme Sınavlarının Faydaları
Deneme Sınavları;
Öğrencilerin Merkezi sınava girmeden önce gerçek sınav provası yapmasını sağlar.
Öğrencinin sınav stresinin üstesinden gelmesini sağlar.
Öğrencinin sınav kaygısını azaltmasında destek sağlar.
Zamanı iyi kullanabilmesini ve yönetebilmesine yardımcı olur.
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından hazırlanan ÖSYM tarzı sorulara aşina olmasını sağlar.
Yeni nesil sorularla rekabeti artırır.
Deneme sınavlarına düzenli olarak katılım sağlayan öğrencinin başarı grafiğini daha iyi görmesine yardım eder.
Öğrencinin eksik olduğu konuların belirlenmesinde, tamamlanmasında ve öğrenci takibinde mentör ve rehber öğretmenlere veri sağlar.
SINAV ORTAOKULLARINDA İNGİLİZCE EĞİTİMİ
Sınav Ortaokullarında öğrencilerimizin bilgi çağı dil gereksinimini yakalayabilmeleri için; ‘Yazma, Okuma, Dinleme ve Konuşma' becerileri kazanmalarının yanı sıra İngilizceyi anlamaları ve aktif kullanmaları, üst düzey düşünme becerileri ve öğrenme eğilimlerini kazanmaları amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda İngilizce derslerimiz; 21.yüzyıl becerilerini kapsayan içerikle, üreten, sorgulayan, sorunları yaratıcı bir şekilde çözmeye gayret eden, takım çalışmasına uyum sağlayan, değişen teknolojiyi sürekli takip eden, yoğun bilgi akışı ile başa çıkabilecek bireyler yetiştirmek hedefi ile işlenmektedir.
Sınav Ortaokulları İngilizce programımız; öğrencilerimizin düşüncelerini gerek yazılı gerek sözlü olarak belirli düzeyin üzerinde akıcı ifade etmelerine olanak sağlayacak şekilde oluşturulmuştur. Dil edinimleri dijital platformlarla, hikayeler ve makalelerle zenginleştirilmiştir.
Öğrencilerimizin akademik gelişimleri; yıl boyunca yazılı sınavlar, ders içi etkinliklere katılım durumları ve proje çalışmaları ile değerlendirilmektedir. 8.sınıfta İngilizce eğitimi Liselere Geçiş Sistemi olan LGS hazırlık çalışmaları ile ciddi bir ivme kazanır. Bu süreçte Sınav Ortaokulları öğrencilerimiz hiçbir şekilde kurs ve özel derse ihtiyaç duymazlar. Gerekli olan eksik tamamlama çalışmaları soru çözüm saatleri, deneme sınavları ve etüt çalışmaları okul içinde yapılmaktadır.
PROGRAMLAR
Eğitim sistemimizin asıl hedeflerinden biri 21. yüzyılın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip dünya ile aynı dili konuşan öğrencilerimizi, bu hedefimiz doğrultusunda geleceğe hazırlamaktır. 21. yüzyıl becerilerinde 4C olarak bilinen Critical Thinking, Creativity, Collaboration, Communication (eleştirel düşünme, yaratıcılık, iş birliği, iletişim) ile öğrencilerimizin problem çözme, yaratıcı düşünme, takım çalışmalarına açık olma ve düşüncelerini doğru bir şekilde dile getirme yetilerinin artırılması için gerekli çalışmaları, derslerimizde, kitaplarımız, ders içi ve dışı etkinliklerimiz, kulüplerimiz, ödevlerimiz ile destekleyerek sağlamaktayız.
İngilizceyi anlama ve dili kullanma düzeylerini ‘yazma, okuma, dinleme ve konuşma’ becerileri aracılığı ile geliştirmeye devam eden öğrencilerimiz; dil bilgisi derslerini belli konu başlıkları ve alıştırmalar altında işlerler. İngilizce öğretmenleri eşliğinde, yazılı ve sözlü sunumlarla, okuma, analiz etme ve orijinal metinleri kavrama becerilerini geliştirirler.
OXFORD INTERNATIONAL CURRICULUM “OXFORD ULUSLARARASI MÜFREDATI”
Oxford Uluslararası Müfredatı; Oxford Üniversitesi Yayınevi tarafından geliştirilmiş, öğretme ve öğrenmeye yeni bir yaklaşım sunan uluslararası bir müfredattır. Program, Sınav Ortaokulları öğrencilerinin gelecekte akademik, kişisel ve kariyer başarılarını sağlayabilmeleri için gerekli olan “İyi Olma Hali -Farkındalık”, “Sosyal ve Duygusal Öğrenme”, “Küresel Beceriler” ve “Yaşam Becerileri” müfredatlarını programlarına dahil tek uluslararası programdır. Merkezine, öğrencilerin eğlenerek, yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini yerleştirmiştir.
İngilizce programına dahil edilecek olan Küresel Beceriler ve İyi Olma Hali - Farkındalık programının içeriği kısaca aşağıdaki gibidir:
GLOBAL SKILLS- Küresel Beceriler
Küresel Becerilerin temel amacı, güçlendirilmiş 21. yüzyıl öğrenenlerini yetiştirmektir. Yabancı dil öğreniminde, öğrencilerin güçlü iletişim kurmalarını amaçlayan, birlikte eleştirel düşünerek çözüm odaklı bir yaklaşım ile günümüz gelişmelerini ele alan, iletişimleri güçlü bireylerin ulusal ve uluslararası platformlarda kendilerini ifade edebilmelerini sağlayacak bir müfredat içeriğine sahiptir.
Hızla değişen ve gelişen modern bir dünyada yaşadığımız gerçeğini göz önüne alarak her öğrencinin başarıya ulaşmak için ihtiyaç duyabileceği becerileri kazandırmayı, yaratıcılık ve eleştirel düşünme gibi günümüzün önemli becerilerini her bir öğrenci için erişilebilir kılmayı amaçlamaktadır.
WELLBEING- İyi Olma Hali – Farkındalık (Fiziksel-Sosyal-Duygusal-Akademik)
Son yıllarda tüm dünyada ve ülkemizde sıkça bahsedilen ve eğitim müfredatlarına dahil edilmeye başlanan fiziksel, sosyal, duygusal ve akademik iyi olma hali öğrencilerin gelişimlerine birebir katkı sağlar. Bu programın uygulanmasıyla sadece öğrencilerin değil aynı zamanda öğretmenlerin, velilerin ve yöneticilerinin de yaşamlarının iyileştirilmesi hedeflenmiştir. Sağlıklı beden, sağlıklı zihin ve sağlıklı iletişim alışkanlıklarının geliştirilmesi ve bu alışkanlıkların süreç içerisinde desteklenmesi fazlası ile önem teşkil etmektedir. Sosyal, Duygusal ve Akademik İyi Olma Hali–Farkındalık öğrencilerin, öğretmenlerin, velilerin ve idarecilerin gelecek yaşamlarında uygulayabilecekleri beceriler kazandırmayı amaçlar.
İNGİLİZCE ÖDEV SİSTEMİ
OUTSIDE RECAP
Sınav Ortaokulları öğrencilerimiz için uyguladığımız Outside Recap, İngilizce eğitim seviyesini tekrar ve pekiştirme ilkeleri temel alınarak daha nitelikli hale getirmek için hazırlanmıştır.
Her hafta işlenen konulara uygun olarak hazırlanan Sınav Koleji Ortaokulları Outside Recap fasiküllerinde, öğrencilerin İngilizce okuma, yazma, dinleme becerilerini geliştirmeleri, motivasyon değerlerini artırarak daha yüksek performans göstermeleri için hem öğretici hem de keyifli etkinlikler bulunmaktadır.
Outside Recap fasiküllerinde bulunan eğlenceli Choice Board içerikleri öğrenmeyi teşvik etmek, farklılaşmış öğretimi kullanmak ve öğrenci motivasyonu ile derse katılımı artırmak için hazırlanmıştır. Sınav Ortaokulları Choice Board etkinliği sayesinde video çekme ve izleme gibi faaliyetlerde bulunan öğrenciler ders içi konuları tekrar etme, kazanım eksiklikleri varsa tamamlama, bunların yanında İngilizceyi daha etkin bir şekilde kullanma fırsatı bulurlar.
Her hafta Pazartesi günleri verilen Outside Recap fasiküllerinde web sitesi üzerinden yapılması gereken bölümler bulunmaktadır. Öğrenciler app.mwexamy.com adresine girerek etkinlikler için koyulan ikonlar aracılığı ile ödevlerini tamamlarlar.
ONLINE PLATFORMS / ÇEVRİMİÇİ PLATFORMLAR
Sınav Ortaokullarında öğrencilerimiz, İngilizce derslerinde ve evde kullandıkları dijital kütüphaneler ile hem bilgilendiren hem de hayal güçlerini geliştiren, kurgusal (fiction) ve kurgusal olmayan (non-fiction) tarzda birçok kitap ve otantik materyale kolayca erişim sağlayabilirler. Bu sayede okurken görsellerle yaratıcılıklarını ve kelime dağarcıklarını genişletme fırsatı yakalarlar. Haftalık raporlamalarla öğrencilere geri bildirim verilir.
KAZANIM DEĞERLENDİRME MATERYALLERİ
İngilizce öğretme ve öğrenme sürecinin önemli bir bileşeni olan ölçme ve değerlendirme sürecinin doğru yapılması eğitim kalitesini ve kalıcılığını artırmaktadır. Sınav Eğitim Kurumları İngilizce Koordinatörlüğü, geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımları yerine, kazanım posterleri ve videoları ile daha eğlenceli, alternatif yöntemler geliştirmektedir.
Posterler öğrencilerin bilgi, beceri ve tutumlarının değerlendirilmesinde çeşitliliğe giderek dil öğrenimindeki ilerleme aşamaları ve tamamlamaları gereken eksiklikleri görmek amacıyla hazırlanmaktadır. Ders içeriğine uygun olarak hazırlanan Oxford Discover ve Project Explore posterleri ile öğrenci değerlendirme ve İngilizce eğitimi bir üst seviyeye taşınmaktadır.
KULÜPLER
Ortaokul İngilizce Programımızın en önemli destekçileri olan projeler, kulüpler ve aktiviteler, öğrencilerimize diller ve kültürler arasında köprü kurdurarak, farklı bakış açıları kazandıracak çalışmalar sunar.
JMUN (Junior Model United Nations)
JMUN (Junior Model United Nations), ortaokul öğrencilerimizin yabancı dili en etkili şekilde kullanmalarını sağlayan bir platformdur. Öğrencilerimiz, JMUN kulübünde yaptıkları çalışmalarda Birleşmiş Milletler’in çalışmalarını temsil ederler. Birleşmiş Milletler Organizasyonu’nun nasıl işlediğini bir parlamento oluşturarak yaşatırlar. Kendi ülkeleri dışındaki ülkeleri temsil ederek o ülkelerin eğitim, çevre, açlık, çocuk ve kadın hakları, yoksulluk gibi sorunları ile kaybolan yağmur ormanları, küresel ısınma ve dünya ülkelerindeki yoksulluk gibi küresel sorunlarına çözüm üretir ve geliştirirler.
Katıldıkları kulüp ve JMUN çalışmaları sayesinde öğrencilerimiz insanları ve sorunları farklı bakış açıları ile anlayabilir, küresel konuları tartışabilir, diğer ülkelerle ortak konular üzerine uzlaşarak, sonuç ve raporlarını hazırlayabilirler. Tüm etkinliklerin dünya dili olan İngilizceyi kullanarak yapılan organizasyonda öğrencilerimize çözüm üretme fırsatı da yaratılmaktadır.
Birleşmiş Milletler çalışmalarının ortaokul öğrencileri düzeyinde gerçekleştirilen ve model uygulaması olan JMUN (Junior Model United Nations) çalışmaları, her yıl Sınav Ortaokulları tarafından gerçekleştirilmektedir. 11 - 14 yaş arası (ortaokul kademesindeki) öğrencilerimizin katılım sağladığı JMUN çalışmalarında öğrencilerimiz, Birleşmiş Milletler’e bağlı üye ülkeleri ilgilendiren küresel meseleleri ele alırlar. JMUN ile öğrencilerimiz dünya meseleleri konusunda araştırma yaparlar, bilgi sahibi olurlar, uygulanan platformda eleştiri ve tartışma ortamına katılarak bu meselelere gerçekçi çözümler üretirler.
Sınav Ortaokullarında uyguladığımız İngilizce dil eğitimi programı ile öğrencilerimiz, kazanmış oldukları dil becerilerini JMUN konferanslarındaki üst düzey konularda kullanma olanağı bulurlar. Sınav Ortaokullarında öğrencilerimiz her yıl ulusal ve uluslararası platformlarda uygulanan JMUN (Junior Model United Nations) çalışmalarına katılmaktadırlar.
JMUN (Junior Model United Nations) oturumları, MUN organizasyonunda olduğu gibi resmi prosedürlerin zorunlu olduğu bir konferanstır. Öğrencilerimiz seçtikleri ve temsil ettikleri ülkeler ile bu ülkelere ilişkin problemlere yönelik görüşlerini dile getirirler, ülkenin çıkarlarını savunurlar. Öğrencilerimiz seçtikleri ülke hakkında konuşma yaparken, temsil ettikleri pozisyon ile ilgili olarak konferans ortamında rol yapma olanağı da bulurlar.
Birleşmiş Milletler’in desteğiyle icra edilen JMUN konferansları sayesinde öğrencilerimiz uluslararası meseleler konusunda bilgilenirken, gerek ülke içinden gerek yabancı bir çok farklı ülke öğrencileri ile tanışma, onların kültürlerini tanıma fırsatı yakalarlar.
JMUN NEDİR?
JMUN konferansları aynı Türkiye’de ve tüm dünyada gerçekleştirilen MUN (Model United Nations) konferansları gibi yapılmaktadır. JMUN konferansları Sınav Koleji öğrencilerimizin olaylara, sorunlara ve durumlara farklı bakış açıları oluşturmaları, dünya üzerindeki global sorunlara çözüm aramaları ve bu şekilde edindikleri İngilizce dilini pratiğe dökmek amacıyla düzenlenen ve temel olarak Birleşmiş Milletler’in farklı komitelerinin, ortaokul öğrencileri tarafından canlandırıldığı simülasyon olarak düzenlenip, konferans şeklinde gerçekleşen bir etkinliktir.
JMUN konferansları, öğrencilerimizin çözmesi zor ve karmaşık olan küresel dünya problemlerini komite arkadaşlarıyla çözebilecekleri, farklı insanları tanıyabilecekleri, İngilizce düşünme ve konuşma pratiklerini artırabilecekleri keyifli bir organizasyondur.
JMUN AMACI NEDİR?
JMUN konferanslarında amaç; öğrencilerimizin Birleşmiş Milletler kapsamında bulunan ülkeler ile ilgili araştırma yapmaları, temsil edecekleri bir ülke belirlemeleri, belirledikleri bu ülkenin temsilcisi olarak, önceden hazırlamış oldukları ülkeye ait ulusal ya da uluslararası problemle ilgili ülkenin çıkarlarını savunmaları, bu konuda görüşlerini sunmaları ve eleştirilere çözümle yanıt verebilmeleridir.
JMUN HEDEFLERİ NELERDİR?
JMUN konferanslarında hedef; öğrencilerimizin dünya meseleleri ile ilgili farkındalıklarının artması, araştırma yapmaları, problem çözme ve müzakere becerileri ile topluluk önünde konuşma becerilerini geliştirmedir.
JMUN KONFERANSLARI ÖĞRENCİYE NELER KATAR?
JMUN konferansları, öğrencilerin Sınav Kolejinde uygulanan geliştirilmiş ve farklılaştırılmış İngilizce eğitimi ile öğrendikleri İngilizceyi toplum karşısında rahatlıkla, üst düzey bir şekilde konuşabilmelerini ve bu anlamda İngilizcelerini geliştirmelerini sağlar. JMUN konferansları ile öğrenciler seçtikleri bir ülkeyi temsil ettikleri için toplum önünde özgüvenli ve profesyonel bir duruş sergileme imkanı bulurlar.
İngilizce kariyerleri adına attıkları bir adım olan JMUN konferanslarına katılım sağlayan öğrencilerimize, konferans sonunda dünyanın birçok ülkesinde geçerliliği olan JMUN sertifikası takdim edilir.
İki karşıt düşüncenin, iki grup arasında bir jüri önünde tartışıldığı konuşmalardan oluşan Münazara / Debate, uluslararası alanda bir tartışma türü olarak kabul edilmektedir. Konuşma kurallarına uygun bir şekilde gerçekleştirilen münazarada bir tez ve antitez bulunur. Münazarada ifade edilen düşünceler, bir hakem kurulu (jüri) önünde, en az iki grup arasında tartışılır.
Münazarada amaç; öğrencilerin ders dışında başka kaynakları okumasını ve incelemesini sağlamak, onların konuşma becerilerini geliştirmek, düşünceler arasında analitik bağ kurmalarını ve düşüncelerini kusursuz bir şekilde dile getirmelerini sağlamaktır. Münazara sayesinde öğrencilerin konuşma yeteneği gelişir, yorum becerileri artar. Bu sayede öğrenciler, farklı konular üzerinde fikir üretme, kendi fikrini savunma becerisi de kazanırlar.
MÜNAZARA ŞAMPİYONASI
Türkiye’nin en büyük eğitim kurumlarından biri olan Sınav Eğitim Kurumları Münazara Şampiyonası tüm Sınav Ortaokulları öğrencileri ve öğretmenleri ile düzenlenmektedir.
Sınav Okulları Ortaokullar Münazara Şampiyonası’nın akademik ekibi daha önce ülkemizin ve dünyanın sayılı münazara şampiyonalarına da katılmış her biri alanında uzman ve tecrübeli isimlerden oluşmaktadır. Her bir ekip üyesi daha önce ulusal ve uluslararası şampiyonalara katılmış olup başarıları ödüllerle tescillenmiş Türkiye’de bilinen ve tanınan isimlerden oluşur.
Sınav Okulları Ortaokullar Münazara Şampiyonası Süreci
Sınav Eğitim Kurumları Münazara Şampiyonası sürecinde münazara konuları ve katılımcıların tarafları şampiyona tarihinden bir ay önce öğrencilerimize ve öğretmenlerimize bildirilir. Tüm katılımcı öğretmen ve öğrencilerimiz Ortaokullar Münazara Şampiyonası ile kusursuz bir şampiyona tecrübesi kazanırlar.
Münazara Ligi için her takımda minimum 3 öğrenci, maksimum 5 öğrenci bulunur. Kampüs katılımı olarak adlandırabilmek için o kampüsten minimum 1 takımın yukarıda belirtilen kişi sayısı şartıyla lige katılıyor olması gerekir. Sınav Okulları Ortaokullar Münazara Şampiyonası, Gelecek Odaklı Akademi (GO Akademi) işbirliği ile düzenlenmektedir.
DESTINATION IMAGINATION (DI)
Destination Imagination programı, takım halinde görev alan öğrencilerin anlık, yaratıcı ve eleştirel düşünmelerini güçlendiren etkin bir kulüptür. Sınav Koleji Ortaokulları öğrencilerimizin 21. yüzyıl becerilerini kullanarak yaratıcılıklarını ön plana çıkarmaları ve olaylara farklı bakış açıları geliştirmelerini hedeflediğimiz kulübümüzde, STEM (Science, Technology, Engineering, Math) öğrenimini bir araya getirirken öğrenciler, takımlarında eğlenme, risk alma, odaklanma ve zorluklarla baş etmeleri konusunda desteklenirler.
Sınav Ortaokulları öğrencilerimiz seçtikleri görev ve konuya ilişkin çözümler üretmek için takımlarıyla birlikte araştırma yapar, tasarlar ve uygularlar. Görevleri ile ilgili çalışmaların her aşamasında, (problemleri değerlendirdikleri ve gelişimlerini gözlemledikleri yaratıcı süreçte) İngilizce dilini etkin bir şekilde kullanma fırsatı bulurlar. Öğrencilerimiz DI çalışmalarında sabır, esneklik, başkalarına ve fikirlerine saygı ve iş birliğine dayalı problem çözme sürecini öğrenirler.
Programda görev alan Sınav Ortaokulları öğrencileri, sunumlarını önce ulusal platformda (ülke turnuvasında) yapar, dereceye girmeleri halinde de sunumlarını, davet edildikleri ‘’Dünya Finalleri’’nde gerçekleştirirler.
ENGLISH DRAMA
Yabancı dil öğretiminde öğrenmenin gerçekleşmesi için öğrenciye deneyim ve yaşantı kazandırılması çok önemlidir. Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde etkili bir yöntem olan drama çalışmaları kültürel öğelerin aktarımıyla da sentezlenen keyifli bir sürece dönüşür.
Sınav Koleji Ortaokullarında öğrencilerimize yeteneklerini ortaya çıkaracak, geliştirecek her türlü faaliyeti destekleyen okulumuzda, öğrencilerimizi İngilizce tiyatro etkinliğimizle, öğrendikleri dili eğlenerek ve yaşayarak kullanma fırsatı tanınmaktadır. ‘’English Drama ’’ öğrencilerin dil becerilerinin sanat faaliyetleri ile gelişmesine katkı sağlamak amacı ile gerçekleştiren bir çalışmadır.
Sınav Ortaokulları English Drama kulübümüzde öğrenciler önemli değerleri içselleştirerek ve eğlenerek öğrenirler. Bu çalışmalar, öğrencinin empati yeteneğinin, yaratıcılığının, estetik ve sanatsal yönünün gelişmesine katkı sağlar. Öğrenciye sosyal duyarlılık ve özgüven kazandırır. Ayrıca drama çalışması, detaylı bir ön hazırlık gerektirdiğinden, öğrenci sınırlı ders süresinin dışında da yabancı dile ek zaman ayırmış olur. Sene sonunda ise öğrencilerimiz bir sene boyunca çalıştıkları oyunu sahneleyerek arkadaşları, velileri ve öğretmenleriyle yeteneklerini ve verdikleri emekleri paylaşırlar.
TOEFL SINAVI
TOEFL Junior
TOEFL sınavı her yıl 180 ülkede 50 milyondan fazla, çeşitli amaçlara uygun olarak sınav üreten, değerlendiren ve bunlar üzerine araştırma yürüten Princeton/ABD merkezli Educational Testing Service (ETS) tarafından hazırlanmaktadır.
Öğrencilerin İngilizce eğitimini yenilikçi ve özgün olarak şekillendirmeye yardımcı olan, TOEFL® sınavlarının zengin mirasına ve İngilizce dil sınavlarındaki en iyi uygulamalara dayanan TOEFL sınavları, öğrencilerin gelecekteki başarısı için bir temel oluşturan İngilizce iletişim becerilerini ölçen uluslararası düzeyde en çok kabul gören sınavdır.
TOEFL sınavları belirli bir müfredata, ders kitabına veya çalışma yöntemine dayalı değildir. Bir kitabı ya da kelime listesini ezberleyerek öğrencilerin sınavdan yüksek puan alması hedeflenmez ve sınavlar "geçti / kaldı" sınavları olarak nitelendirilmez. Çünkü, testler öğretmenlerin ve ebeveynlerin öğrenci yeteneklerini ve öğrencilerin bundan sonra neler öğrenebileceklerini anlamalarına yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır. Öğrencilerin İngilizce eğitimini yenilikçi ve özgün olarak şekillendirmeye yardımcı olur, TOEFL® sınavının zengin mirasına ve İngilizce dil sınavlarındaki en iyi uygulamalara dayanır.
TOEFL Junior® sınavları, 12 yaş üstü öğrencilerimiz için tasarlanmıştır ve öğrencilerin gelecekteki başarısı için bir temel oluşturan İngilizce iletişim becerilerini ölçen uluslararası düzeyde en çok kabul gören sınavdır.
TOEFL Junior® sınavları TOEFL PRIMARY STEP 2 (Kolej Ortaokul 5-6) ve TOEFL JUNIOR STANDARD (Kolej Ortaokul 7-8) için iki farklı düzeyde yapılmaktadır.
Gerçek hayatı bir video oyununa dönüştüren Smartphone Scavenger Hunt (Akıllı Telefon Hazine Avı platformu), öğrencilerimizin 3D görseller ve istemlerle donatılan açılır bilmeceler ve kontrol noktaları gibi özel oyunları ve oyunlar içindeki zorlukları aşmalarına olanak tanır.
Uygulamayı kullanabilmek için öğrencilerimiz Scavenger uygulaması içinde var olan bilmeceleri ve bulmacaları çözerek görevlerin üstesinden gelir ve sınavları tamamlar. Smartphone Hazine Avı platformu öğrencilerimizin farklı konumlar arasında hareket etmesini gerektirecek egzersizi teşvik ederek, çevrimiçi puan tablosu ile birlikte dostça bir rekabet duygusu aşılar. Öğrenci merkezli ve eğitici bir uygulama olan Smartphone Scavenger Hunt, öğrencilerimiz arasındaki ekip çalışmasını uzaktan geliştirmelerine olanak sağlar. Öğrencilerimiz oyunlaştırma ile zihinlerini genişletmek ve becerilerini geliştirmek için motive olurlar. Özgün öğrenme koşulları ve bağlamlar sağlayarak öğrenimi zenginleştiren akıllı telefonlar aracılığı ile gerçekleşen Smartphone Scavenger Hunt öğrencilerimizin herhangi bir zamanda ve yerde öğrenmelerini mümkün kılar.
INTERNATIONAL DAY OF PEOPLE WITH DISABILITIES
Toplumun her alanında engelliler için eşitliği teşvik eden bir gün olan International Day of People With Disabilities (Uluslararası Dünya Engelliler Günü), her yıl 3 Aralık günü düzenlenmektedir. International Day of People With Disabilities kapsamında Sınav Okullarında İngilizce etkinlikler düzenlenerek farkındalık çalışmaları yapılır.
İlk kez Birleşmiş Milletler tarafından 1992 yılında engelli haklarını geliştirmek ve engellilerin refahını korumak amacıyla ilan edilen Uluslararası Dünya Engelliler Günü, engelli bireylerin sosyal, kültürel, politik ve ekonomik gibi alanlarda engelli bireyleri hayatın hemen her alanına entegre edilmeleri konusunda farkındalık yaratmak amacıyla yapılan çalışmalardan oluşur. Engelli bireyler küresel sağlık, ekonomik ve sosyal sorunlardan orantısız bir biçimde etkilenmektedir.
Dünyanın sürdürülebilir kalkınmasına katılımını artırma günü olarak da düzenlenen Engelliler Gününde engelli eşitsizliği konusunda farkındalık artırıcı çalışmalar yapılır. Engelli bireylerin hakları için mücadele edilir ve onların önündeki engellerin kaldırılması amaçlanarak hakları desteklenir. Toplumdaki engelli bireylerin hemen her alanda desteklenerek onların hiçbir engelle karşılaşmayacakları bir gelecek oluşturmak için farkındalık artırıcı çalışmalarla her yıl düzenlenir.
WHAT’S YOUR TALENT? TALENT SHOW COMPETITIONS
Yetenek gösterisi öğrencilerimizin becerilerini sergilemek için şarkı söyleme, dans etme, enstrüman çalma yeteneklerini, stand-up ya da dövüş sanatlarına ilişkin gösterilerini sunma becerilerini, şiir, komedi, tiyatro sihirbazlık alanında oyunculuklarını sergiledikleri bir etkinliktir. Öğrencilerimizin performans olarak sergiledikleri Talent Show Competitions’ da öğrencilerimiz kendi yetenekleri doğrultusunda sahne gösterileri düzenlerler.
FRIENDS FROM ANOTHER PLACE WEEK
Öğrencilerimizin farklı ülkelerden, şehirlerden ve okullardan arkadaş edinecekleri ve iletişim içinde kalacakları bir etkinlik olarak düzenlenen Friends From Another Place Week, öğrencilerimizin okuma ve yazma becerilerinin gelişmesini sağlar, farklı kültürdeki akranları ile iletişim becerilerinin gelişimini destekler.
INTERNATIONAL DAY OF MATHEMATICS
International Day Of Mathematics - IDM (Uluslararası Matematik Günü ) dünya çapında her yıl 14 Mart'ta tüm ülkeler okullarda, müzelerde, kütüphanelerde gerçekleştirilen ve matematiği kutlayan küresel bir etkinliktir.
Uluslararası Matematik Günü insanları matematiğin bilim ve teknolojideki temel rolü hakkında eğitmeyi, yaşam kalitesini artırmayı, bireyleri güçlendirmeyi ve sürdürülebilir kalkınmaya katkıda bulunmayı amaçlar. Matematiğin eğitimdeki önemi konusunda anlayışı geliştirmek, matematikle ilgili bilgilere erişimi artırmak, modern toplum, bilim ve afet yönetimindeki rolü konusunda farkındalık yaratmak, matematik konusunda halkın bilinçlendirilmesinde işbirliklerini artırmak ve uluslararası ağ oluşturmak Uluslararası Matematik Günü’nün hedeflerindendir.
Sınav Okullarında International Day Of Mathematics - IDM (Uluslararası Matematik Günü ) etkinlikleri İngilizce ve Türkçe olarak gerçekleştirilmektedir.
100th YEAR: Then And Now (Powerpoint Presentation Competition)
30 Ağustos 2022 tarihinde başlayan Cumhuriyetimizin 100. yılı etkinleri kapsamında yapılacak olan Cumhuriyet temalı 100th YEAR: Then And Now - Powerpoint Presentation Competition (100. yıl : Dün ve Bugün - PowerPoint Sunumu Yarışması) 29 Ekim 2023 tarihine kadar devam etti. Bu kapsamda öğrencilerimiz İngilizce olarak gerçekleştirecekleri Cumhuriyetimizin dününü ve bugününü anlatan powerpoint sunumları ile yarıştılar.
COOK A RECIPE - VIDEO COMPETITION
Cook a Recipe - Video Competition (Yemek Yapma Video Yarışması) öğrencilerimizin İngilizce dil becerilerini geliştirmeye yönelik bir etkinliktir. Ortaokul öğrencilerimiz Cook a Recipe - Video Competition ile hem keyifli zaman geçirirler hem de matematiksel, duygusal ve fiziksel becerileri gelişir.
Sınav Ortaokulları Eğitim Anlayışının merkezinde Rehberlik ve Danışman Öğretmenlik Sistemi bulunmaktadır. Her öğrencinin mutlaka bir tane Rehber Öğretmeni ve eşgüdüm halinde çalışan bir Danışman/Mentör Öğretmeni bulunmaktadır.
Sınav Ortaokulları haftalık ders programında 1 saat “Rehberlik ve Danışmanlık Saati” olarak ayrılmıştır. Bu ders saatinde; Eğitsel ve Kişisel Rehberlik, Çalışma Davranışını Değerlendirme Ölçeği , Başarısızlık Nedenleri Testi, Akademik Benlik Kavramı Ölçeği, Problem Tarama Envanteri ,Sınav Kaygısı Ölçeği, Mesleki Eğilim Belirleme Testi gibi çalışmalar yapılır.
Sınav Ortaokullarında Verimli Çalışma Kılavuzu, Sınav Sistemleri Kılavuzu, Aile Kılavuzu ve Taban Puanlar Kılavuzu gibi rehberlik kitapçık ve dokümanlar öğrencilere verilir ve bu dokümanların içeriği ile ilgili sunumlar yapılır.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Sınav Ortaokullarında Ölçme Değerlendirme ve Rehberlik, eğitim anlayışının merkezinde yer almaktadır. Okulda öğretilen her konu, yazılı, test gibi sınavlar yoluyla ölçülür, öğrenci ve veliye ayrıntılı olarak rapor verilir.
Özellikle Sınav Ortaokullarında sık sık uygulanan Türkiye geneli deneme sınavlarıyla, öğrencinin sınıfındaki, okulundaki, ilindeki hatta yurt genelindeki başarı düzeyi tespit edilerek sonuçlar öğretmen, veli ve öğrenci ile paylaşılır. Sınavların sonrasında rehberlik ve ölçme değerlendirme uzmanlarının hazırladığı sınav - analiz raporuyla, öğrencinin hangi kazanımlarda yetersiz olduğu belirlenerek etüt ve konu belirleme çalışmaları yapılır.
DEĞERLER EĞİTİMİ
Sınav Ortaokullarında başarı takibi, devam - devamsızlık, akademik gelişim, kariyer planlama ve yönlendirmelerle birlikte THE OKUL(Takip, Hakkaniyet, Empati) prensiplerini de içeren “Değerler Eğitimi” rehber ve danışman öğretmenler koordinasyonunda yürütülmektedir.
Sınav Ortaokullarında dersler Milli Eğitim Bakanlığı kitaplarıyla birlikte yıllık plana göre hazırlanmış, “Sınav Dergisi” birikiminin okula uyarlanmış formatı olan ve aylık olarak düzenlenmiş “Modüler Konu Anlatımlı Setler”den işlenir.
MODÜLER KONU ANLATIMLI SETLER
Sınav Ortaokulları 5, 6, 7 ve 8. sınıflar için ayrı ayrı hazırlanmış olan “Modüler Konu Anlatımlı Setler” 9 kitaptan oluşmaktadır. “Modüler Konu Anlatımlı Setler” açık konu anlatımıyla birlikte örnek soru, çözüm ve testlerin bulunduğu, aylık periyotlarla yayınlanan, kullanımı ve anlaşılması kolay kitaplardır.
MODÜLER SORU BANKALARI
Sınav Ortaokullarında, soru çözerek konuları pekiştirmek ve pratik yapmak için “Sınav Dergisi” birikiminin okula uyarlanmış formatı olan aylık “Modüler Soru Bankası Setleri” kullanılır. “Modüler Soru Bankaları” başka bir kaynağa ihtiyaç kalmayacak şekilde farklı düzey ve türlerde özgün soruların bulunduğu aylık periyotlarla yayınlanan, kullanımı kolay, pratik kitaplardır.
Sınav Ortaokullarında “Günlük Ödevler ve Bireysel Çalışmalar” “Modüler Soru Bankaları”ndan da verilir.
TÖDEV YAYINLARI
Öğrencinin ev çalışmalarını sistemli ve verimli hâle getirmek için Sınav Dergisi Yayınları tarafından, Ortaokulları her kademe sınıf için ve tüm dersleri kapsayacak şekilde TÖDEV (Tam Öğrenme Değerlendirme Vizesi) fasikülleri hazırlanır. TÖDEV’ler o hafta işlenen konuları kapsayacak şekilde haftalık olarak hazırlanır, Her hafta cuma günü (hafta sonu yapılmak üzere) okul yönetimi tarafından öğrencilere dağıtılır. Sonraki hafta ise her dersin ilk saatinde kontrol edilir, yapılamayan kısımlar sınıfta tamamlanır. Dönem sonlarında da tüm dönemi kapsayacak şekilde özel tatil TÖDEV’leri hazırlanarak öğrencilere dağıtılır ve tatil dönüşü kontrol edilir.
Myexamy - Yapay Zekâ Tabanlı Sürekli Eğitim Platformu, Sınav Eğitim Kurumlarının tüm kademelerindeki eğitim süreçlerinde Sınav markasını öne çıkaran önemli özelliklerden biridir.
Yapay Zekâ Tabanlı Sürekli Eğitim Platformu Myexamy; “öğrenciye özel” çalışma programları, eksik tamamlama dersleri, ölçme değerlendirme ve rehberlik çalışmaları ile kademelere göre düzenlenmiş nitelikli, dijital eğitim materyalleri içeren, kapsamlı bir dijital platformdur ve yapay zekâ ile kişiselleştirilmiş çalışma programlarını kapsar.
İnovatif eğitim anlayışıyla yapılandırılan, birçok fonksiyonu tek platformda bir araya getiren ve eğitimin bütün süreçlerini kapsayarak eğitim alanına yeni bir soluk getiren Yapay Zekâ Tabanlı Sürekli Eğitim Platformu Myexamy ile öğrencilerin tam öğrenmesi ve yüksek başarı elde etmesi sağlanır.
Myexamy’de Tüm Yayınlar ve Eğitim Materyalleri Bir Arada
Sınav Eğitim Kurumlarında yayınlar ve tüm eğitim materyalleri, farklı formatlarla zenginleştirilmiş bir dijital ortam olan Myexamy’de yer alır. Öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz bu eğitim materyallerine Myexamy sistemi ile geniş bir dijital ağ üzerinden sorunsuz olarak erişebilir.
Çalışmalarımızın temelinde ilköğretim ve ortaöğretim kademelerinin tüm sınıf düzeylerinde eğitim gören öğrencilerimize zengin bir doküman desteği sağlama amacı bulunur. Sınav Eğitim Kurumlarında ara sınıf öğrencilerinin aşamalı bir süreç içerisinde doğru içerikler ve kaliteli sorularla eksiklerini gidermeleri; merkezî sınavlara hazırlanan 8, 12. sınıf ve mezun grup öğrencilerinin değişikliklere, yeni içerik ve yöntemlere hızlı ve doğru biçimde ulaşmaları için Yapay Zekâ Tabanlı Sürekli Eğitim Platformu Myexamy kullanılır.
LIVEXAMY - CANLI YAYIN UYGULAMASI
Öğrenme sürecinin verimli ilerlemesi için farklı yöntem ve tekniklerin bir arada kullanılması gerekir. Bu gerekliliğin farkında olan Sınav Eğitim Kurumları; öğrencilerin yüz yüze eğitim ortamında öğrendiklerini dijital ortamda pekiştirmeleri için onlara etkinlikler, soru çözüm videoları, soru-cevap uygulamaları, deneme sınavları, gerektiğinde eksik görülen konuya yönelik konu anlatım videoları gibi alternatifler sunmaktadır. Öğrenciler, kendilerine uygun yöntemler arasından istediklerini seçerek eksiklerini daha bilinçli, verimli ve rahat bir şekilde tamamlar.
Alternatifleri istedikleri zaman diliminde değerlendirebilen öğrenciler, ayrıca Hibrit Eğitim Modeli çerçevesinde liveexamy Canlı Yayın Uygulaması üzerinden belli bir program dâhilinde canlı yayın derslerini de takip edebilirler.
CODEXAMY
Codexamy (robotik kodlama) uygulaması ile öğrenciler STEM (bilim, teknoloji, mühendislik, matematik) alanlarında kodlama ve programlama becerilerini geliştirirler. Robotik kodlama eğitimleri, öğrencilerin mücadele, sorun çözme, takım ruhu ve iş birliği gibi önemli sosyal becerileri kazanmalarına olanak sağlar.
Kullanım Kolaylığı
Hemen her yaş grubundan öğrencinin akıllı telefon ve bilgisayarlar aracılığıyla dijital dünyanın zaten içinde olduğunu görüyoruz. Bu açıdan düşünüldüğünde öğrencilerimiz, Myexamy’de yer alan dijital uygulamaların kullanımında, sistem içerisindeki yönergeleri takip edip uygulamaların işleyiş mantığını kolayca kavrayabilir.
Sınav Öğretmenleri Myexamy Sayesinde Çok Daha Güçlü
Sınav Eğitim Kurumlarında, planlı çalışma alışkanlığına sahip, bilgisayar kullanımında etkin ve alanında uzman öğretmenler; Sürekli Eğitim Platformu Myexamy sayesinde dijital anlamda çok daha güçlüdür.
Yapay Zekâ Tabanlı Myexamy ile Sınav Eğitim Kurumları öğrencileri kendilerini, öğretmen ve yöneticiler de öğrencilerin akademik gelişimini anlık takip ederek tam öğrenme ile yüksek başarı elde ederler.
Sınav Ortaokullarında öğrencilerimizi ‘Dünya Vatandaşı’ olarak yetiştirmekteyiz. Öğrencilerin önlerindeki eğitim hayatlarının daha anlamlı hale gelmesi amacıyla ‘Destination Imagination’ ve ‘Kanguru Matematik’ uygulamalarına katılım sağlanmaktadır.
DESTINATION IMAGINATION
Destination Imagination uygulamalarında Sınav Ortaokulları öğrencilerİ takım halinde görev alırlar. Seçtikleri görev ve konuya ilişkin çözümler üretmek için takımlarıyla birlikte araştırma yaparlar, tasarlarlar ve uygularlar. Destination Imagination öğrencilerin anlık, yaratıcı ve eleştirel düşünmelerini güçlendiren etkin bir kulüptür.
Sınav Ortaokullarında öğrenciler görevleri ile ilgili çalışmaların her aşamasında, (problemleri değerlendirdikleri ve gelişimlerini gözlemledikleri yaratıcı süreçte) İngilizce dilini etkin bir şekilde kullanma fırsatı bulurlar. Programda görev alan öğrenciler, sunumlarını önce ulusal platformda (ülke turnuvasında) yaparlar, dereceye girmeleri halinde de, sunumlarını, davet edildikleri ‘’Dünya Finalleri’’nde gerçekleştirirler.
KANGURU MATEMATİK
Uluslararası Kanguru Matematik Yarışması, öğrencilerin orijinal matematik problemlerini üreterek, özgün ve orijinal soruların cazibesine kapılarak, kafalarını kurcalayan soruların peşinden gitme ve problem çözme becerisinin kazandırılmasına dayalı bir yarışmadır.
Uluslararası Kanguru Matematik Yarışması, merkezi Fransa’da bulunan ‘Association Kangourou Sans Frontieres’ Derneği’ne bağlı olarak 1991 yılından bu güne kadar, 90’a yakın ülkede ve 70 milyondan fazla öğrencinin katılımıyla gerçekleştiği dünyanın en prestijli matematik yarışmasıdır. Sınav Ortaokullarında 21. yüzyıl becerilerinden biri olan yaratıcı problem çözme yetkinliklerini kazandırdığımız öğrencilerimiz, sayısal düşünme, mantık yürütme ve diğer problem çözme stratejilerini daha da geliştirebilecekleri ve matematiğin eğlenceli yönünü keşfederek yaşıtlarıyla yarışabilecekleri bu önemli uluslararası matematik organizasyonunda elde ettikleri derecelerle başarı grafiğinin en üst sıralarında yer alarak Sınav Eğitim Kurumlarının gururu olurlar.
Sınav Ortaokullarında, kodlama-robotik eğitiminin genel amacı algoritma kavramının yanı sıra yansıtıcılık, yaratıcılık, kural öğrenme, analitik düşünme ve uzamsal düşünme biçimini kazandırmaktır. Okullarımızda uygulanan kodlama eğitiminin genel amaçları eğitim gören tüm öğrenciler, matematiksel ve kompütasyonel becerilerini (değişken ve koşul ifadeleri) geliştirirler, bunun yanında kodlama yaparken problem çözmeye ilişkin öğrenme stratejilerini, projelerini tasarlamayı ve fikirler arasında bağlantılar kurmayı öğrenirler.
Sınav Ortaokullarında öğrencilerimiz eğitim süresince kodlama-robotik atölyelerinde sınıflarına göre; BT Okuryazarlığı, Programlama, Mobil Programlama, Web Tasarımı, Oyun Tasarımı, 3D Tasarım, Algoritma, Temel Bilgisayar Eğitimi ve Algoritma dersleri alırlar. Somut dönemden soyut döneme geçiş yapmakta olan Sınav Koleji Ortaokullarında öğrencilerimiz 3D tasarım eğitimleri ile yaptıkları çalışmalar literatüre katkı sağlaması yönünden önemlidir. Öğrencinin kendi tasarladığı bir ürünü somutlaştırması o öğrencinin hayal gücünü geliştirir.
Öğrenme ortamlarında robotik etkinliklerin gerçekleştirilmesi öğrencilerin ekip çalışmasını sağlarken, eğlenceli ve etkili bir öğrenmenin de gerçekleşmesinde rol oynamaktadır. Bu bağlamda Sınav Ortaokulları robotik atölyelerinde; Temel Elektronik, Arduino ile Akıllı Cihaz Tasarımı, Nesnelerin İnterneti, Robotik Kit ve Elektronik Simülasyon çalışmaları ile çeşitli araçlar kullanarak öğrencilerimiz aktif bir çalışma içinde bulunurlar.
Ayrıntılı Sınav Ortaokullarında Bilişim Teknolojileri Eğitimi içeriğine buradan ulaşabilirsiniz.
Sınav Eğitim Kurumları bünyesinde uygulanan After School programı farklı ve çeşitli alanlarda yapılan kulüp çalışmalarından oluşur. Sınav Ortaokulları öğrencilerinin ilgi, merak ve yetenekleri doğrultusunda seçtikleri kulüplerde eğitimler deneyimli ve uzman branş öğretmenleri, sporcular ve sanatçılar tarafından verilir.
Farklı ve nitelikli sportif, kültürel, sosyal, bilimsel ve sanatsal kulübün yer aldığı After School programında kulüp seçimleri ve seçilen kulüplerin takibinde online sistem kullanılır. Kulüp etkinlikleri kapsamında okul içi ve dışı gösteriler, sergiler ve organizasyonlar düzenlenir.
After School programı, öğrencilerin fiziksel ve bilişsel gelişimlerine önemli ölçüde katkı sağlarken, sosyal bağlarını güçlendirmesine de olanak tanır. After School programlarına aktif olarak katılan öğrencilerin akademik başarılarında artış gözlenir.
Sınav Ortaokullarında After School
Sınav Ortaokullarında öğrenciler hafta içi her gün belirlenen saatlerde After School programı kapsamında kulüp dersleri alırlar.
Kulüp ders seçenekleri arasında;
Spor Kulübünde; yüzme, buz pateni, aikido, futsal, okçuluk, basketbol, satranç, badminton, voleybol, futbol, masa tenisi,
Kültür Kulübünde; eko-okul, akıl oyunları, Junior MUN, bilim atölyesi, World Scholar’s Cup, eğlenceli matematik, satranç, çevreci görsel tasarım, bilişim, astronomi ve uzay bilimleri, geleneksel oyunlar, Destination Imagination, münazara,
Sanat Kulübünde; halk oyunları, modern dans, bale, tiyatro, piyano, orkestra, çok sesli koro, tasarım atölyesi, seramik, resim, origami, İngilizce drama ve tiyatro seçenekleri mevcuttur.