ÖN KAYIT
REHBERLİK


Sınav Koleji Rehberlik Birimleri, öğrencilerin doğasında var olan pozitif ve güçlü yönlerini ön plana çıkarmayı hedefleyen Pozitif Rehberlik anlayışını benimsemektedir. Sınav İlkokullarında öğrencilerin  bireysel farklılıkları kişisel zenginlik olarak kabul edilir ve her öğrencinin özel olduğu kendisine hissettirilir. 

Sınav İlkokulları eğitim anlayışında her öğrencinin gelişme ve öğrenme potansiyeline sahip olduğu düşüncesinden yola çıkılmaktadır ve her öğrenci ile birebir ilgilenilmektedir. Her okulumuzda bulunan rehberlik birimleri, bu potansiyelin, olumlu bir iklim oluşturulduğunda gelişebileceği ve geliştirilebileceği felsefesiyle tüm öğrenciler ile özel olarak ilgilenmektedir. 
 
Sınav İlkokulları Rehberlik Birimi profesyonel ve güçlü eğitim kadrosu ile öne çıkmaktadır. Öğretmenlerimiz, öğrencilerimize kendi alanlarının yanı sıra çevre bilincini, canlıları sevmeyi, tüm evrene ve doğaya saygı duymayı, kendileri ve çevreleri ile beraber uyumlu bir şekilde yaşamayı öğrenme sürecinde onlara rehberlik ederler.
 

İLKOKUL REHBERLİK İLKOKUL REHBERLİK İLKOKUL REHBERLİK İLKOKUL REHBERLİK İLKOKUL REHBERLİK


 

P4C (Philosophy for Children)


İlk açılımı Çocuklar için Felsefe olan P4C'nin bir diğer açılımı Topluluklar için Felsefedir. P4C kısaltması ayrıca çocuklarda gelişmesi istenen Eleştirel, Yaratıcı, İş Birliğine Dayalı ve Özen Gösteren Düşünme Becerilerini de içinde barındırmaktadır. 

Çocukları düşünmeye, soru sormaya, sorgulayan argümanlar bulmaya teşvik eden P4C eğitimi günümüzde birçok ülkede anasınıfindan ve ilkokuldan başlayarak uygulanmaktadır.

Çocukların düşünme becerilerini üniversite yıllarına gelmeden önce geliştirmeyi hedefleyen bu yöntem, onlara ne düşüneceğini değil, nasıl düşüneceğini öğreten bir düşünme becerileri eğitimidir.

Doğaları gereği kendilerini ve hayata dair pek çok şeyi anlamak, anlamlandırmak isteyen çocuklar bu pedagoji eşliğinde tıpkı filozoflar gibi soruların peşinden giderler.

Sınav İlkokulları 1. ve 2. sınıflarımızda P4C (Çocuklar İçin Felsefe) uygulaması ile öğrencilerimizin düşünme ve sosyal-duygusal becerileri felsefi sorular eşliğinde desteklenmektedir.


P4C Çocuklar İçin Felsefe Philosophy For Children         P4C Çocuklar İçin Felsefe Philosophy For Children
 
 

SINAV KİŞİLİK ENVANTERİ (BIG FIVE)


Sınav Kişilik Envanteri Sınav’a özgüdür ve sadece Sınav öğrencileri için, alanında uzman eğitimciler tarafından özenle hazırlanmıştır.

Sınav Eğitim Kurumları Genel Merkezin yoğun akademik çalışmalarının bir sonucu olan Big Five Kişilik Kuramına göre hazırlanmış Sınav Kişilik Envanteri ile öğrencilerimizin doğuştan getirdikleri mizaçları ve sonradan kazandıkları karakter özellikleri tespit edilmekte ve kişiliklerine uygun çalışma ile öğrenme yöntemi belirlenmektedir. 

Sınav Eğitim Kurumlarında  öğrenciler dünyada en çok kabul gören BIG FIVE Kuramına göre değerlendirilir. BIG FIVE (Büyük Beş Kişilik) Modeli ile Öğrencinin;

 Doğuştan gelen mizacı ile sonradan kazandığı karakter özellikleri tespit edilir.
 Öğrencinin kişiliğine uygun çalışma ve öğrenme yöntemi belirlenir.
 Bıg Fıve anaokulundan 12. sınıf dahil her kademedeki öğrenci için ayrı ayrı uygulanır.

 

Sınav’ın Beş Boyutlu Kişilik Envanterinin Üstünlükleri


✓ Kişilik boyutlandırmaları, Türk diline ve kültürümüze göre yerelleştirilmiştir.
✓ Sınıf ve öğrenim düzeyi esaslıdır.
✓ Bireyi, tek bir tiple etiketlemez. 
✓ Bireylere çok boyutlu bir profil sunar.
✓ Değerlendirme raporları öğrenci, veli ve öğretmen odaklıdır
✓ Türkçe olan herhangi bir çalışmadan aynen alınıp kullanılmamıştır.
✓ Yabancı dildeki bir ölçek ya da envanter, Türkçeye uyarlanmamıştır.
✓ Pilot uygulamada örneklem hacmi oldukça büyüktür. 
✓ Ölçek ifadeleri, somut olarak öğrencilerin yaşantılarına dönüktür.

 

Sınav’ın Beş Boyutlu Kişilik Envanterinin Değerlendirme Raporunun Kapsamı


1. Temel boyutlara ve alt boyutlara dair özellikler
2. Sosyal özellikler
3. Stresle baş etme yöntemleri
4. Zorluklarla baş etme yöntemleri
5. Öğrenme tarzı
6. Motivasyon
7. Kişilik özelliğine uygun olan meslekler
8. Öğrenciye öneriler
9. Öğretmene öneriler
10. Veliye öneriler
 
«Sınav Kişilik Envanteri» İçeriği ilkokul 1 - 4. sınıf öğrencilerimiz için 50 madde (Her boyutta 10’ar madde) ve Veli formu olarak uygulanmaktadır.





 

THE OKUL


Sınav İlkokullarında öğrencilere, 'İyi İnsan, İyi Yurttaş' hedefli Değerler Eğitimi verilmektedir. Takip/ Sorumluluk, Hakkaniyet/ Dürüstlük, Empati/Duygudaşlık değerleri üzerine kurulmuştur ve ‘THE OKUL’ olarak adlandırılır.

Bu temel değerlerin yanı sıra sevgi, saygı, dayanışma, yardımseverlik, hoşgörü, fedakarlık, farklılıklara saygılı olmak, çevre bilinci ve en önemlisi demokrasi kültürü gibi insani değerlerin esas alındığı ‘Değerler Eğitimi’ Sınav Koleji İlkokulunda  önemli bir yer tutmaktadır.