Matematik dersine nasıl çalışılacağının diğer bir formülü de matematikte sebep sonuç ilişkisi kurulmasıdır. Matematiğe çalışırken öğrenci öğretmeninin soru çözümlerinde kullandığı formülleri, kuralları, kısa yollarla ve işlemin basamaklarını ezberlemek yerine sebep ve sonuç ilişkisi kurarak öğrenmelidir. Matematik soru çözümlerinde tabii ki kurallar, kısayollar, işlem basamakları ve formüller önemlidir ancak bir matematik probleminin formüllerinin sebep sonuç ilişkisi içerisinde kullanarak çözümlenmesini, matematiğin anlamlandırılmasını sağlar. Böylelikle soru çözümü kalıcı olarak anlaşılır.
Matematik dersinde öğrenilen konular aynı diğer derslerde olduğu gibi tekrar edilmezse bir süre sonra unutulur. Matematik konuları derste iyi öğrenilmiş de olsa düzenli tekrar şarttır. Unutma olasılığını ortadan kaldırmak için matematikte konular bol bol tekrar edilmeli ve deneme sorusu çözümü yapılmalıdır. Soru çözümlerinde öncelikle konu ile ilgili basit sorulardan başlanmalı ve daha komplike sorulara doğru gidilmelidir. Öğrenci öğrendiği matematik konusuyla ilgili olarak mümkün olduğunca fazla soru çözmelidir. Matematik soru çözümlerinde diğer sorular ile ilişki kurularak benzerliklerden ve yorum gücünden faydalanılabilir.
Öğrenci matematik dersinde çözemediği soruları ve çözüm yollarını öğretmenine sormalı ve öğrenmelidir. Ancak düzenli tekrar matematik dersine çalışırken önemli bir detaydır. Öğrenci düzenli olarak tekrar yapmaz ve test çözmezse matematik konularını çok çabuk unutabilir. Matematik dersinde düzenli yapılan tekrar son derece önemlidir. Bol soru çözümü ile desteklenen matematik konuları öğrencinin hafızasında yer eder..
Matematik sorularının çözmeye başlamadan önce çözümlü örnekler incelenmelidir ve formüller tekrar gözden geçirilerek kavranmalıdır. Formüllerin kavranması ile birlikte matematik soruları çok daha kolay bir biçimde çözülebilir. Öğrenci matematik dersine zaman ayırmalı önceki eksik kaldığı konuları tamamlamalıdır. Matematikte oluşturulan sağlam altyapı, düzenli çalışma ve tekrar ile matematik dersinde çok başarılı olunabilir.
Bu makalemizde Matematik dersine nasıl çalışılır?ve Matematik dersi nasıl çalışılmalıdır sorusunu sizler için cevapladım.
MATEMATİK NASIL ÇALIŞILIR PÜF NOKTALARI
Matematik dersi birçok öğrencinin birçok öğrencinin yapmakta endişe duyduğu derslerden biridir. Matematik nasıl çalışılır püf noktaları bilinirse aslında matematik son derece kolaydır. matematik dersinde öğrenciler öğretmen dinlenmediği zaman öğrenci konuyu kaçırır. Temel matematik konuları anlaşılmazsa evde çalışma fazla verimli olmaz. Çünkü öğretmen, anlattığı matematik konularında özel yerlere değinir ve dersi herkesin anlayabileceği şekilde anlatır.
Matematik dersi çalışırken özellikle yazarak çalışma, ders sırasında not alma, düzenli tekrar yapma ve konuyu öğrenmek öğrencinin matematiği doğru çalışmasına yardımcı olur.
Derste Not Almak
Her ne kadar öğretmen dinlense de not tutmamak kısa süre içerisinde öğrencinin konuyu ve problemi çözmesini unutmasına sebep olur. Ancak öğrencinin nasıl not tutacağını da bilmesi gerekir. Not alırken tek renk kalem kullanılmalı, öğretmenin özellikle belirttiği yerlerin altı farklı renkli kalemle çizilmelidir.
Yazarak Çalışma
Matematik dersinde okumanın önemini biliyoruz. Matematik soruları her ne kadar akıldan çözülse de yazarak çalışma matematik dersinde önemli bir yere sahiptir. TYT Matematik nasıl çalışılır sorusunda öncelikle matematik problemleri kağıda yazarak işlem yapılması gerekir. Böylece sorular çok daha kısa sürede çözülür ve doğru bir sonuca ulaşılır.
Düzenli Tekrar Yapma
Diğer derslerde olduğu gibi matematik dersinde düzenli tekrar yapma son derece önemlidir. Yazılı metinler bile kısa kısa sürede unutulabilir. Sık sık pratik yapmak hafızayı canlı tutmaya yardım etmektedir.
Konuyu Öğrenme
Öğrencilerin matematik çalışırken yaptığı en büyük hatalardan biri de bir matematik konusunu tam olarak öğrenmeden hemen testlere geçmeleridir. Ancak öğrenci konuyu öğrenmemişse sadece yanlış yapmakta kalmaz aynı zamanda bilmediği şeyleri gördüğü için aklı da karışır. Bir matematik konusu tam olarak öğrenilmediyse öncelikle eksikler tamamlanmalı sonradan test çözülmeye başlanmalıdır.
TYT MATEMATİK NETLERİ NASIL ARTAR
Öğrenciler TYT matematik netleri nasıl artar konusunda endişe duyarlar ve bu endişe sınavlar yaklaştıkça daha da artmaya başlayabilir. Öğrenciler TYT'ye hazırlanırken özellikle matematik netlerinin artmasını isterler. TYT matematik netleri nasıl artar sorusunun cevabı aslında birkaç madde ile özetlenebilir .TYT matematik netleri artar sorusunda kilit nokta emek harcayarak düzenli, etkin ve verimli çalışmayla birlikte oldukça sık deneme çözülmesidir
Düzenli olarak problem çözmek
Pek çok öğrenci TYT Matematik Problemler Konusuna fazla çalışmaya gerek olduğunu düşünmez. TYT matematik dersleri aslında kolay olarak görülse bile TYT Matematik sorularını asla hafife almamak gerekir. TYT Matematik konularını çalışmaya bırakıldığında matematik en hızlı gerileyecek olan derslerden biridir. Düzenli olarak her gün en az 30 problem çözmek TYT matematikte başarıyı da beraberinde getirir. TYT matematik branşını asla hafife almamak gerekir. Deneme soruları çözülmeli ve TYT matematikte tek bir soru kaçırmayacak düzeyde çalışma yapılması gerekir. Farklı ancak güvenilir kaynaklardan problem çözmek, TYT matematik problemlerinde hakimiyeti artırır. Problemleri ve denemeleri çözmek, matematikte problemler çözüm mantığını oturtulmasının yanında pratik gerektiren de bir konudur. Sadece 4 işlem becerisine dayanarak TYT problemleri denemeleri çözmek ve problemlerle ilgili pratik yapmak TYT matematik netleri nasıl artar sorusunu da cevabıdır bir bakıma. TYT matematik problem kitaplarındaki problemler ve denemeleri adım adım ve sorular anlaşılarak çözüldüğünde öğrenciye oldukça fazla yarar sağlamaktadır.
TYT sayılar konusunda yeterli miktarda soru çözmek
TYT matematik netleri nasıl artar sorusunda kilit rol oynayan TYT sayılar konusudur. Yeteri miktarda sayılar konusunda soru çözmemiş bir öğrenci birkaç soruda başarısız olduğu zaman sınav boyunca düşük bir motivasyonla ve aklı bu sorularda kalarak sınavda beklendiğinden çok daha düşük bir netle karşılaşır. Bu yüzden Yükseköğretim Kurumları Sınavı maratonunda iyi net getirmek için TYT matematik sayılar konusunda bilinmesi zorunlu olan formülleri öğrenmek ve mümkün olduğu kadar farklı soru tiplerine maruz kalmak gerekir.
Soru Çözüm Sırasını Değiştirmek
Kimi öğrenciler matematik sorularında birinci sorudan başlar ve sonuna kadar gitmeyi tercih eder. Ancak Türkçe paragraf sorularından sonra zihin yorulmuş olabilir, matematik soruları mantık ve muhakemeyi içerdiği için bu soruları birinci sorudan başlayarak sonuna gitmek zor olabilir.
Bu esnada öğrenci soruların yerini değiştirerek örneğin matematik sorusundan 10. sorudan sonra geometri sorusuna geçerek zihnini ve görsel anlamda da gözlerini sakinleştirmiş olur. Matematik bittikten sonra geri kalan Geometri soru çözümü ve sonrasında da Fen Bilimleri sorularının çözümüne geçmek yani soruların çözüm sırasını değiştirmek TYT'de kullanılan yöntemlerden biridir.
Gerek sırayla soru çözümü olsun gerek soru çözüm sırasını değiştirmek olsun her şekilde de öğrencinin sakin kalarak etapları kısım kısım bitirmesi gerekir.
Matematikte Turlama Yöntemi Oluşturmak
TYT matematik netleri nasıl artar sorusu ile öğrenci daha fazla meşgul olmak istemiyorsa o zaman sorulara odaklanmalı ve mümkün olduğunca TYT matematik sorusu çözmeye çalışmalıdır.
TYT matematik netleri artması öğrencinin düzenli sistemli çalışmasıyla gerçekleşir. Ancak bazen öğrenciler sınav sırasında tek soruya takılıp kalırlar. Turlama tekniği bu noktada önemlidir. TYT matematik denemesini üç kez turlayarak çözmek, öğrencinin yanlışlarını görmesini ve doğru olanları teyit etmesine yarar.
Eğer öğrenci bir TYT matematik sorusu üzerinde bir buçuk dakikadan fazla duruyorsa o zaman turlama işlemine başlamalı ve o soruyu atlayarak diğer soruya geçmelidir. Turlama sisteminde öğrenci tekrar başa dönerek yapamadığı soruya tekrar bakar ve çözmeye çalışır. Turlama sistemi TYT matematikte kullanılan bir tekniktir ve maksimum üç kere yapılmalıdır. Eğer bir soru üçüncü kez yine yapılmıyorsa o zaman sınavı bitirdikten sonra soruya tekrar dönüp bakmak en mantıklısı olur.
Soruları Atlayarak Çözmemek Gerekir
Bazen öğrenciler birkaç sorunun ard arda zor olarak geldiği sınavlarda, sonradan gelecek soruların da zor olduğunu düşünerek zihnini yeni soruya kapatır ve kendine psikolojik olarak baskı uygulayabilir. Öğrenci bu şekilde her soru zor şeklinde kendisine söyleyerek çabalamaz ve soruları atlaya atlaya gitmeyi tercih eder. Bunun sonucunda sorular çözülmez ve öğrenci zaman kaybeder.
TYT Matematik sorularını atlayarak çözmemek gerekir. Çünkü bu davranış öğrencinin sınav sonuna kadar zamanı kontrol etmemesine ve kendini kapatmasına neden olur. Zihin kendini kapatınca öğrenci geriye dönük aynı sorulara bakmak istemez ve bu şekilde TYT matematik sorularını çözemez.
Öğrenci deneme sınavlarında ve TYT matematik sorularının çözümünde kendini tüm soruları doğru bir şekilde bitireceğine dair inandırmalıdır.
TYT Matematik Branş Denemeleri Çözmek
Matematik denemeleri çözmek TYT matematik netleri nasıl artar sorusuna bir cevaptır. Öğrenci TYT matematik branş denemesi çözerek gerçek sınav mantığını kendisine alıştırmalıdır. Soruları sanki TYT matematik sınavındaymış gibi sınav mantığı ile çözerek yanlışlarını detaylı bir şekilde öğrenmelidir. Öğrencinin hiç ara vermeden 30 tane türkçe paragraf sorusu çözdükten sonra ara vermeden TYT matematik branş denemesi çözmesi beynini bu sıralamaya alıştırmasına da olanak sağlar.
Yanlışları Görmezden Gelmemek
TYT matematik netleri nasıl artar sorusunun bir cevabı da öğrencinin yanlışlarını görmezden gelerek sınavda bu soruyu çözebilirim demesi ve öğrencinin yanlışlarını göz ardı etmesidir. Öğrenci yanlışlarını görmezden gelerek ve sınavda o soruyu çözebileceğini düşünerek sınava girmemelidir. Bu duygu sadece öğrenciyi kısa süreliğini mutlu etmekte ancak sonucu öğrenci için zararlı olmaktadır. Öğrenci yanlışlarını görmezden gelmek yerine gerçeklerle yüzleşmeli ve ta ki doğru yapana kadar benzer soruları çözmeye çalışmalıdır.
AYT Matematik Nasıl Çalışılır?
AYT matematik nasıl çalışılır, AYT matematik nasıl çalışılır sorusunun cevabı tabii ki sürekli tekrar ve düzenli çalışmaktır. AYT matematik düzenli çalışılması gereken ve sürekli olarak tekrar gerektiren bir derstir. Öğrenci matematik dersini çalışırken yapılan konuyu bitirdikten sonraki konulara geçerek bir önceki konuyu anlatmaktadır ya da formülleri tam olarak hatırlayamamaktır. Matematik dersine çalışırken daimi olarak tekrar etmeli, tekrar ihmal edilmemeli ve sürekli olarak soru çözülmelidir. Sınava hazırlanırken öğrenci yaptığı çalışma programına göre kendisine belirli bir soru sayısı ve en az bir tane konu hedefi koymalıdır. Konu hedefine ve soru sayısına ulaşmak ve hedefini gerçekleştirmek için uğraşmalıdır. Matematik dersi ve özellikle AYT matematiğe hazırlanırken azim ve sabır birçok öğrenciye zor gelmektedir yapılması gereken ise sadece bu sürece katlanmak ve öğrencinin kendisini matematik çalışmaya dair motive motive etmesidir.
AYT Matematik Çalışırken Nelere Dikkat Edilmelidir?
AYT matematik çalışırken nelere dikkat edilmelidir sorusunun ilk cevabı deneme sorularının çözümüne önem vermektir. Öncelikle yapılan en büyük hatalardan biri deneme çözmemektir. Bazen öğrenciler konularda çok fazla eksikleri olduğunu düşünür ve fazla net bırakamadıkları için denemelerden kaçmaktadır. Burada yapılması gereken ise matematiğe çalışmaya devam etmek ve pes etmemektir.
Dikkat edilmesi gereken başka bir husus da denemelerde çözülemeyen soruların konusunu öğrenci bilmese de çözümü dinlemek için zaman ayırması gerektiğidir. Yapılamayan soruların çözümlerinin öğrenilmesi bir başlangıç olabilir. Denemelerle öğrenci mümkün olduğunca farklı soru tipleri görür ve konulara çalışırken ön hazırlık yaparak gelir.
Dikkat edilmesi gereken bir diğer husus da yanlış yapılan soruları haftalık olarak tekrar gözden geçirmektir. Yani öğrenci her hafta konu tekrarı yaptığı gibi yanlış soruları çözümüne de tekrar bakmalıdır. Öğrenci yanlış yapılan soruları keserek ve biriktirerek kendine tekrar edeceği soruları belirlemelidir. Bu sayede yapılamayan sorular tekrar tekrar öğrencinin aramasına gerek kalmaz ve düzenli bir şekilde tekrar edebilir. Öğrenci yapamadığı soruların çözümlerini odasında duvarlara da yapıştırabilir ve mümkün olduğu kadar tekrar sayısını artırabilir. Öğrenci AYT matematik çalışırken gerekli olan formülleri odasına yamalı, telefonla ve bilgisayarına kaydetmeli ve soru çözerken yanında bulunmasını sağlamalıdır. Bu sayede bir müddet sonra bu formüllere bakmadan soruları öğrenci rahatlıkla çözebilmektedir.
AYT Matematik Netleri Nasıl Artırılır?
AYT matematik netlerini artırmak için öncelikle matematik konusunda en temel konuların ve en fazla sorulan soruların bilinmesi gerekir. Öğrenci konuları bitirir bitirmez soru çözmelidir. Çok fazla sayıda soruya maruz kalarak formüller hakkında fikir sahibi olmalıdır.
AYT matematik netlerini artırmak için mümkün olduğunca temel konulara çalışıp ilgili formülleri eksiksiz olarak öğrenmek gerekir. Öğrenilen konular ve formüllerle beraber yapılacak olan deneme soruları ve testlerle öğrencinin AYT matematik netleri de artmaktadır. Bu yöntemler diğer yöntemlerle karşılaştırıldığında kısa sürede AYT matematik netlerini artırmaya yöneliktir. Öğrenci zaman sıkıntısı yaşamıyorsa geleneksel matematik çalışma yöntemlerini tercih etmeli ve çok daha sağlam bir şekilde ilerlemelidir. Ancak AYT matematik netlerini artırmak için sürekli olarak soru çözmek formülleri iyi öğrenmek ve en temel konuları tam olarak öğrenmek şarttır.
AYT Matematik Çalışma Süresi Nasıl Daha Kaliteli Olur?
AYT matematik çalışma süresini nasıl daha kaliteli yapabilirim sorusunun cevabı çalışma süresinin çalışma süresince odaklanmanın en üst seviyede olması ile gerçekleşir AYT matematik netlerinin çok olması için sabah erken saatlerde AYT matematik çalışılabilir. AYT matematikte en fazla zorlanılan konuları akşamdan tekrar ederek ve sabahları tekrar aynı sorular çözüldüğünde formüllerin akılda çok daha uzun süre kaldığı fark edilmektedir.
AYT matematik çalışırken 45 dakikalık periyotlarla çalışmak önemlidir. Diğer bir deyişle 45 dakika ders ve 5 dakika ders arası mola şeklinde geçen bir çalışma şeklinin diğer avantajı da öğrencinin çalışma iradesine güçlendirmesi ve odaklanmanın bozulduğu yerde ara vererek odaklanmayı tekrar üst düzeye çekmeye çalışmaktır. AYT matematik çalışma süresinde ara verilen 5 dakikada sosyal medya kullanımı olmamalı, bunun yerine sessizlikte belki de ufak tefek atıştırmalıklarla beynin ihtiyacı olan şeker sağlanmalıdır.
AYT matematik çalışma süresini nasıl kaliteli yaparım sorusunun cevabı da matematik konularını çalışırken mümkün olduğu kadar soru üzerinden çalışarak formüllerin daha hızlı öğrenilmesi, formülleri sık sık kullanarak tekrar ederek öğrenmeyi pekiştirmesi ile de olmaktadır. Öğrenci AYT matematik çalışmasını her akşam uyumadan 5 dakika önce tekrar ederek kullandığında, süreyi çok daha kaliteli bir şekilde kullanmış olur.
AYT Matematik Konu Ve Soru Dağılımları Nasıldır?
Size verdiğimiz bu sorular ve konular 2021 AYT matematik verileridir. AYT matematik konu ve soru dağılımları 2021 ise aşağıdaki gibidir:
Temel kavramlar 3 soru, sayı basamakları yok, bölme bölünebilme yok, EBOB EKOK 1 soru,rasyonel sayılar yok, basit eşitsizlikler 1 soru, mutlak değer yok, üslü sayılar 1 soru, köklü sayılar çarpanlara ayırma oran orantı yok. Kümeler 1 soru, mantık 1 soru, fonksiyonlar 2 soru, polinomlar 1 soru, 2 dereceden denklemler 1 soru, permütasyon ve kombinasyon 2 soru, karmaşık sayılar yok, parabol 1 soru, trigonometri 5 soru, logaritma 1 soru, diziler 1 soru, limit 2 soru, türev 3 soru, integral 4 soru şeklindedir.
Size verdiğimiz bu sorular ve konular 2021 AYT matematik verileridir. Unutulmaması gereken trigonometri ve limit sorularına sorularından soru gelmesidir Bu bakımdan özellikle fazla gelen konulardaki soruları es geçilmemesi tavsiye edilmektedir.
AYT Matematik Ne Kadar Önemlidir?
AYT matematik üniversite bölüm seçiminde sayısal bir bölüme girmek isteyen öğrenci için vazgeçilmezdir. AYT matematikte daha iyi bir sıralama için mümkün olduğu kadar net sayısı 40'a yaklaşmalı bunun yanında fen alanında da netler aynı seviyeye çekilmelidir.
Bunun sebebini kısaca şu şekilde açıklayabiliriz. Sayısaldan çok fazla öğrenci sınava girmektedir. Diğer sayısalcı öğrencilerin önüne geçebilmek için çok daha fazla çaba göstermelidir. Matematik yaparak rakiplerine fark atmak, Türkçe kısmından biraz daha biraz daha önemlidir. Kısaca sayısal öğrencisi için AYT matematik son derece önemlidir. Ancak sözel öğrencisi için AYT matematik sözel öğrencisine hiçbir puan kazandırmadığı için rakipler anlamında da bir etkisi yoktur.
YKS Sınavında Psikoloji Yönetimi Nasıl Olmalıdır?
YKS sınavında öğrencilerin psikoloji yönetimi motivasyon ve sabır gerektiren bir süreçtir. Bu süreç dahilinde her alandan çok fazla etkiye öğrenci maruz kalmaktadır. YKS sınavında psikoloji yönetimi için öğrencinin iradesini güçlendirmesi ve azimle çalışmaya devam etmesi gerekmektedir. Öğrenci hedefine odaklanmalı ve mümkünse kendini her gün motive etmelidir. Unutulmamalıdır ki inanmak başarmanın yarısıdır. Öğrenci inanmalı, hayal etmeli, kendini motivasyon anlamında güçlendirmeli ve hedefine ulaşmalıdır.
AYT matematiğe çalışırken öğrenci azimli ve sabırlı olmalıdır. Kendini programlamalı her şeyi planlayarak adım adım ilerlemelidir. Matematik öğreniminde mantık son derece önemlidir. Bu yüzden öğrenci soru tarzlarını formülleri ezberlemek yerine mantığını kavramalıdır. Bu şekilde AYT matematik soruları çok daha fazla netle bitirilebilir
© Sınav Eğitim Kurumları 2022. Tüm hakları saklıdır.