ORTAOKULLARDA MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİMİ NASIL OLMALIDIR?
Ortaokullarda matematik dersi öğretiminde ve dersin uygulanma sürecinde temel olarak üç faktör etkilidir. İşlemin Algoritması(tanımı), işlemleri akıcı bir biçimde yürütmek(Antrenman) ve uygulama - gerçek yaşam durumu (bilimsel ve matematik okuryazarlığı) bu faktörlerdendir.
Matematik İşleminin Algoritması
Ortaokullarda matematik dersi öğretiminde öncelikle işlemin algoritması diğer bir deyişle tanımı yapılmalıdır. Matematik öğretiminde kavramlar ve kavramların öğretilmesinde somut materyaller kullanılmalı ve matematiksel işlemler somut materyallerle ilişkilendirilmelidir. Sayı kartları, kesir takımları, onluk bloklar ya da günlük yaşamda kullanılan basit materyaller somut materyallere bir örnek olarak gösterilebilir.
Matematik dersi öğretiminde öğrencinin matematiği ve matematikte kullanılan kavramları içselleştirmesi, anlamlandırılması, yapılandırılması ve düşüncelerini anlamlı bir şekilde sözel olarak ifade edebilmesi büyük önem taşır. Matematik dersi öğretiminde öğrencilerin matematikte kullanılan kavramları ifade etmesinde bireysel ve bireyler arası iletişim kurmaları desteklenmelidir. Bu aşamada öğrencinin daha önceden öğrendiği matematiksel öğrenmeleri tespit edilmeli ve yeni karşılaşacağı kavramları önceden öğrenmelerinin üzerine inşa etmekleri için fırsatlar sunulmalıdır. Öğrenciler bu konuda cesaretlendirilmelidir.
Matematik İşlemlerini Akıcı Biçimde Yönetmek
Yeni matematiksel kavramların ve işlemlerin akıcı bir biçimde yürütülmesi yani antrenman yapılması sürecinde ve düşüncelerini anlamlı olarak ifade edebilmesinde öğretmenlerin öğrencileri yönlendirmesi önemli ve gereklidir. Öğrencinin düşünme sürecini ortaya koymasını ve güçlendirmesine fırsat verecek; ‘Bu probleme benzer nitelikte bir problemle önceden karşılaşıp karşılaşmadığı?’, ‘Benzer bir problemle karşılaşıldığında nasıl bir yol izlendiği?’, ‘Problemin çözümünde ne yapılması gerektiği ve hangi yolu kullanması gerektiği?’ gibi sorularla öğrencinin düşünme sürecini güçlendirilmesine fırsat verilmelidir.
Ünite içerikleri ile uyumlu olarak uygun görülen bölümlerde matematik oyunlarına yer vermek, işlemlerin anlamladırılarak akıcı bir biçimde gerçekleşmesini ve öğrencinin matematiğe karşı olumlu bir tutum geliştirmesi konusunda etkilidir. Olumlu tutum geliştirmenin matematik başarısı üzerindeki etkisi yadsınamaz.
Matematik Günlük Hayatla İlişkilendirilmelidir - Gerçek Yaşam Durumu
Matematik yaşamın bir parçasıdır. Matematiği uygulama ve gerçek yaşam durumuna uyarlama için matematiksel düşünme desteklenmeli ve bu konuda fırsatlar değerlendirilmelidir.Ortaokullarda matematik dersi öğretiminde günlük hayatla yapılan ilişkilendirmelere yer verilmesi bu bağlamda önemli bir yer tutmaktadır. Sosyal Bilgiler Dersi ya da Hayat Bilgisi dersleri gibi disiplinler arası yapılan geri dönüşüm, planlı ve sağlıklı hayat, gıda israfı gibi çalışmalara yer verilmeli ve örneklendirilmelidir.
Matematiksel düşüncenin alt boyutu olan cebir öğrenme alanı ve cebirsel düşünmeye ait çalışmalarda, kazanımların sırasına dikkat edilerek ve belirli bir düzen içinde ilerlemeli ve sırası geldiğinde önceden öğrenilen diğer kazanımlarla ilişkilendirilmelidir. Matematik okuryazarlığında düşünme, akıl yürütme, problem çözme becerileri bulunmaktadır. Matematik okuryazarlığı öğrenciye matematiğin günlük ve sosyal hayat içindeki bulunduğu konum ile anlamlı ilişkilendirmeler yapabilme, sayısal ve uzamsal alanla ilgili düşünme becerileri geliştirebilme, yorumlayabilme ve gündelik yaşamın rutin durumlarında öğrenciye eleştirel analiz yapabilme ve analitik düşünme becerileri sağlar.
Matematik öğretim ortamlarının düzenlenmesinde ve öğretim yaklaşımlarının berlirlenmesinde, kazanımlar ve matematik programı önerileri dahilinde kalmak koşuluyla öğretmenlere de esneklik tanınmaktadır.Matematik öğretim sürecinde öğrenciler arasındaki bireysel ve kültürel farklılıklar göz önüne alınmalı ve uygun metod ve yaklaşım tercih edilmelidir. Öğrencilerin öğrenme stillerini ve öğrenme stratejilerini ön plana çıkaran uygulamalara öncelik ve yer verilmelidir.
Sınav Koleji ve Sınav Eğitim Kurumları olarak öğrencilerimizi alanında nitelikli matematik öğretmenlerimizle beraber profesyonel metotlar kullanarak yetiştiriyoruz. Size en yakın Sınav Koleji ile Sınav Eğitim Kurumlarını öğrenmek için 0312 285 99 77 numaralı hattımızdan bizimle iletişime geçebilir veya SINAV KOLEJİ resmi internet adresinden ulaşabilirsiniz.
Ortaokullarda matematik dersi öğretimi
Ortaokullarda matematik dersi öğretimi
Ortaokullarda matematik dersi öğretimi
ORTAOKULLARDA MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİMİ