ROBOTİK KODLAMA NEDİR? NASIL YAPILIR?
Robotik Kodlama makinelerin ve sistemlerin yazılımla birleştirilerek insansız araçlar ya da akıllı ev sistemleri gibi işlevsel ve akıllı hale getirilmesi işlemidir. Elektronik, mekanik ve yazılım birleştiği zaman robotik sistemleri oluştururlar. Günümüzdeki birçok işler ve işlemler robotların doğru bir şekilde tasarlanıp kodlanması yardımıyla gerçekleştirilebilir. Bu yazımızda robotik kodlama nedir, robotik kodlama nasıl yapılır, robotik nedir, kodlama nedir, Robotik Kodlama eğitiminin eğitimdeki etkileri, robotik kodlama ile öğrenci kazanımı nedir işte bütün bu soruların cevapların ı sizler için yanıtlayacağız.
Robotik Kodlama içinde bulunduğumuz çağda ve teknolojinin tam içerisinde dünyaya gözlerini açan çocukların farklı kazanımlar elde etmelerini sağlar. Günümüzde hızla gelişmekte olan bilgi teknolojilerini kullanabilen, bilgiyi kullanırken aynı zamanda eleştirebilen, üretip tüketebilen ve bu davranışları yaparken dijital dünyanın etik kurallara uyan, dijital ortamda iletişim kurabilen çocuklar robotik kodlama eğitimi ile çocuklar 21. yüzyıla çok daha kolay adapte olurlar.
ROBOTİK KODLAMA NEDİR?
Robotik kodlama bir robotun hareketlerini kontrol etmek, onu yönlendirmek için yapılan yazılım ve programlamadır. Robotik kodlama eğitimi, bireylerin robotların çalışmasını ve hareket etmesini sağlamak için gerekli olan programlamayı öğrenmelerini amaçlayan bir eğitim türüdür.
Robotik kodlama eğitimi öğrencilere veya katılımcılara robotların tasarımını, yapısını anlama ve bu robotları programlama yetenekleri kazandırma konusunda yardımcı olur.
Kodlanan ve kullanılan materyal bir robottur. Bilgisayar ortamında yapılan programlama ile oluşturulan kodlamanın sonucu ekrana yansımaktadır. Üretilen programlama dili sonucunda hedef ekranda yansıyan web sayfası, bir animasyon ya da bir oyun olabilir. Kodlama dili ile oluşturulan yeni komutlar dizisi, ekranda hedef olarak aldığınız herhangi bir nesnenin hareket edebilmesine olanak tanır. Yani sanal ortamda oluşturulan nesne de sanaldır, ele alıp dokunulamaz ancak verilen komutlara göre hareket edebilir. Yazılım ve programlama dilinin ekrandaki sonucu soyuttur. Ele alınıp tutulmaz ve hissedilemez. Oluşturulan yönergeleri uygular.
Robotik kodlama eğitimi, günümüzün hızla değişen teknolojik peyzajında giderek daha fazla önem kazanmaktadır. Bu anlamda öğrencilerin teknolojiye daha fazla ilgi duymalarını sağlar, onları geleceğin iş fırsatlarına ve teknolojik gelişmelere hazırlar.
KODLAMA NEDİR?
Kodlama diğer adıyla programlama, bilgisayara, mekanik sistemlerden oluşan düzeneklere ya da elektronik devrelere bir işlemi yaptırmak için yazılan programlanmış komutlar dizisinin bütünü olarak tanımlanır. Kodlama dersi, belirli şartların bir düzene göre yapılması öngörülen kodlama işlemlerin bütünü bulunur. Robotlar sensörler yardımıyla çevresini algılayan, aldığı girdileri yorumlayan, sonuçlar üreten ve bu sonuçları veri olarak sunan aygıtlardır.
Kodlama dersi yazılım ve programlama dili olarak da adlandırılabilir. Bir yazılım dili kullanarak bilgisayar programı yazmaktır. Kodlama dersinde bilgisayar yazılımı geliştirmenin yani programlamanın temelleri atılmaktadır.
Kodlamanın ve kodlama dersinin bir ürünü olan yazılım, web sayfası oluşturma, bilgisayar oyunu, dijital hikaye, robot kodu ya da akıllı telefon uygulaması olabilir. Kodlamanın bir amacı vardır. Yani kodlama dersi bir amaç ile başlar ve plan oluşturmak, bu aşamaların gerçekleşmesi için olmazsa olmazıdır. Asıl olarak yapılan planlama, nelerin yapılacağının sözel olarak aşamalandırılma işlemidir. Pseudocode, diğer bir adıyla ‘’sözde kod’’ programlama dilleri ile kod yazılımı yapmaya başlamadan önce algoritmanın basitleştirilmiş bir biçimde etüt edilmesi anlamına gelmektedir.
Kodlama yazma ve oluşturabilme becerisi yazılım mühendisliğinin temelini oluşturmaktadır. Kodlama yazma yaparken, oluşturulan yazılımın başlama ve bitiş noktaları, bölümlerin gereken yerlerde tekrar uygulanabilmesi açısından önemlidir. Bilgisayar ortamında son derece basit bir oyun kodlarken bile programlama aşamasına geçmeden önce enine boyuna düşünerek bir plan yapılması gerekmektedir. Küçük ve basitleştirilmiş bir kod yazmak için problem çözme sürecinin tüm aşamaları tamamlanmalıdır.
ROBOTİK NEDİR?
Robotik, makina ile makina kontrol sistemlerini, elektronik, bilgisayar ve uzay bilimlerinin hepsini kapsayan ortak çalışma alanına verilen isimdir. Makina mekanizmalarının tasarımı, kontrol ve idare edilebilmesi için elektronik donanım eklenmesi ve ortaya çıkan ürünün dijital ortamda kontrolünün sağlanması ve önceden belirlenmiş ortamlarda belirli koşullara göre çalışma sisteminin belirlenmesidir.
Robotik dersi mekatronik, makina, yazılım, kontrol, otomasyon, elektrik-elektronik, havacılık-uzay gibi disiplinleri bir araya toplamaktadır.
EĞİTİMDE ROBOTİK KODLAMA NEDİR?
Robotik kodlama, robotların çalışma mekanizmasına uygun olarak kod yazılımını içerir. Robotik kodlamada kod yazılımı ile robotun çalışması etkin hale getirilir. Robotik kodlama eğitimi okul öncesi dönemden başlar ve üniversite eğitimine kadar uzanır. Bu süreçte okul öncesi kademeden başlayarak çocuklara ve öğrencilere çeşitli kazanımlar sunar.
Robotik kodlamanın önemi verilen eğitimlerin içeriğinden ileri gelir. Özellikle okul öncesi dönemde robotik kodlamayı öğrenen çocuklar görsel düşünme, sorgulayıcı düşünme, problem çözme, analiz etme,algoritmik düşünme kazanımları elde ederler. Bu dönemde verilen Robotik Kodlama eğitimi okul öncesi çocukların ufkunu genişletmeye imkan tanır. Çocuklar Robotik kodlama eğitimi ile farklşı alanları tanır, gerekli yetkinlikleri zaman içinde kazanır ve çağın gelişmelerine hazır hale gelir.
Eğitimde Robotik Kodlama ile çocuk ve genç tüm öğrenciler 21.yüzyıl becerilerinden olan bilgi ve iletişim teknolojilerine aşina olurlar. Yaratıcılık, girişimcilik, üretkenlik, sorgulayıcı bakış açısı, analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerinin artmasını sağlayan eğitimde Robotik Kodlama ile öğrenciler, geniş bir bakış açısına sahip olarak vizyoner bir kişiliğin sağlam temellerini de atmış oluyorlar. Eğitimde Robotik Kodlama ile öğrencilerin kendi potansiyellerini keşfetmeleri de sağlanıyor.
Eğitimde Robotik Kodlama ile öğrenciler bilgisayar biliminin temellerini kodlamayı ve robotların çalışma mekanizmalarını somut olarak görerek öğrenir. Teknoloji ve bilişim ile tanışan yeni nesil öğrenciler STEM becerilerini de kavrayarak dijital çağa ayak uydururlar. Robotik kodlama eğitimi, günümüzün hızla değişen teknolojik durumunda daha fazla önem kazanmaktadır. Öğrenciler robotik kodlama eğitimi ile teknolojiye daha fazla ilgi duyarlari
Robotik Kodlama Eğitiminin Eğitimdeki Etkileri:
Robotik kodlama eğitiminin öğrenci başarısı üzerindeki etkileri de literatürde araştırılmıştır. Yapılan çalışmalar, robotik kodlama eğitiminin matematik, fen ve mühendislik konularında öğrencilerin başarısını artırdığını göstermektedir. Robotik kodlama eğitimi öğrencilerin soyut kavramları daha iyi anlamalarına yardımcı olur ve öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirir.
ROBOTİK KODLAMA EĞİTİMİ İLE ÖĞRENCİ KAZANIMI NEDIR?
Robotik kodlama eğitimi okul öncesi dönemden başlayıp üniversite eğitimine kadar uzanarak çocuklara ve öğrencilere çeşitli kazanımlar sunar.
Robotik Kodlama dersi ile öğrenciler;
- Bilgisayar kullanma becerilerini geliştirirler,
- Bir problem hakkında fikir yürütebilirler, problem çözebilirler, çözüm üretebilirler ve çözümü geliştirebilirler. Robotik Kodlama dersi öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirirler,
- Öğrenciler Robotik Kodlama dersinde algoritma eğitimine de bağlı olarak inovatif projeler geliştirirler,
- Tasarladıkları projenin tüm aşamalarını deneyimleyerek öğrenirler,
- 3D tasarım uygulamalarını kullanırlar ve hazırladıkları projeleri elektronik ortama aktarabilirler,
- Çeşitli kodlama dillerini kullanılarak yazılan projeleri gerçek hayata entegre ederler ve dönüştürürler,
- Teknolojik araçlar hakkında daha geniş bir bilgi sahibi olurlar.
ROBOTİK KODLAMA EĞİTİMİ: GELECEĞİN TEKNOLOJİ LİDERLERİNİ YETİŞTİRMEK
Teknolojik gelişmelerin hız kesmeden ilerlediği günümüz dünyasında, robotik kodlama eğitimi giderek daha fazla önem kazanmaktadır. Robotik kodlama eğitimi öğrencilere robotları programlamayı öğreterek, onları geleceğin teknoloji liderleri olarak yetiştirmeyi amaçlar.
Robotik kodlama eğitimi, öğrencilere sadece teknik beceriler kazandırmakla kalmaz, aynı zamanda yaratıcılıklarını ve problem çözme yeteneklerini geliştirmelerine de yardımcı olur. Ayrıca bu eğitim öğrencilere sağlık, tarım, taşımacılık ve endüstri gibi birçok sektörde kullanılan robot teknolojilerini anlama ve yönetme becerileri kazandırır.
Bu eğitim sayesinde geleceğin teknoloji liderleri yetiştirilerek, teknolojik dönüşümün önünü açmak da mümkün olmaktadır. Robotik kodlama eğitimi, günümüzün teknoloji odaklı dünyasında kritik bir öneme sahiptir. Öğrencilere problem çözme, mantıksal düşünme ve analitik yetenekler kazandırmanın yanı sıra STEM alanlarına ilgiyi artırır ve geleceğin teknolojilerine hazırlar. Literatürdeki bulgular, robotik kodlama eğitiminin olumlu etkilerini desteklemektedir.
ROBOTİK KODLAMA DERSİNİN FAYDALARI
Robotik Kodlama dersinin faydaları;
- Öğrenciler kod yazmayı öğrenir. Bu, onların genel anlamda tüm yaşamlarını değiştirecek son derece olumlu etkilere sahip olmalarını ve yaşamlarında fark yaratmalarını sağlar,
- Öğrenciler makinaların çalışma mantığını kavrar,
- Problem çözme yeteneğini artırır ve geliştirir. Öğrenciler robotik kodlama dersinde robotların tasarlanması, programlanması ve çalıştırılmasında sorunlarla karşılaşabilirler. Bu sorunları çözmek öğrenciler yaratıcı çözümler üretirler ve bu da öğrencilerin problem çözme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur.
- Öğrencilere analitik düşünme becerileri kazandırır,
- Öğrencilerin robotların tasarlanması ve programlanması sürecinde farklı çözüm yolları denemelerine, yaratıcı düşünmelerine yardımcı olur ve sistematik düşünmelerini sağlar,
- Robotik Kodlama dersi ekip çalışması gerektirdiği için öğrenciler arasındaki iletişim ve işbirliği becerilerini güçlendirir,
- Öğrencilerin olaylar veya durumlar arasındaki ilişkileri görmelerine yardımcı olur,
- Robotik Kodlama dersi alan öğrenciler geleceğin teknolojisi ile erken yaşta tanışırlar. Gelecekte teknolojinin iyi bir kullanıcısı durumuna gelirler,
- Robotik kodlama dersi ile zor projeleri tamamlayan öğrenciler kişisel gelişim olarak düşünüldüğünde kendilerine olan güvenleri artar ve motivasyonları yükselir.
- Robotik kodlama dersi öğrencilerin problem çözme, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme, teknolojiyi öğrenme, işbirliği yaparak çalışma ve liderlik gibi olumlu özellikler kazanmasını sağlar.
ROBOTİK KODLAMA DERSİ HANGİ KADEMELERDEKİ ÖĞRENCİLERE VERİLİR?
Sınav Koleji Robotik Kodlama dersi anaokulunda başlar. Robotik Kodlama dersinin en önemli özelliklerinden biri öğrenciye problem çözme ve mantık yürütme yeteneğini kazandırmasıdır. Bu yeteneklerin geliştirilmesi anlamında okul öncesi erken dönemde öğrenciler Robotik Kodlama dersine başlarlar. Sınav Kolejlerinde sınav grupları hariç tüm kademelerde Robotik Kodlama eğitimi verilir.
NEDEN ÖĞRENCİLERE KODLAMA VE PROGRAMLAMA ÖĞRETMELİYİZ?
Teknolojide yaşanan gelişmeler sayesinde, öğrencilerin sistematik ve alternatif düşünme becerilerini günden güne artmaktadır. Öğrencilere Kodlama(programlama) öğreterek onların problem çözebilme, yaratıcı düşünebilme, olaylar arasındaki bağlantıları görmeleri sağlanır. Öğrencilerin öğretici ve eğlenceli ortamlarda bu becerileri kazanmasını hedeflemektedir.
ROBOTİK KODLAMA EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Robotik kodlama eğitiminin önemi STEM becerilerinin ortaya çıkmasında ve geliştirilmesinde ortaya çıkar. 21.yüzyıl becerileri matematik ve sanat da dahil olmak üzere bir dizi yetkinliği kapsar ve STEM (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlar. Öğrenciler robotik kodlama eğitimi ile problem çözme, mantıksal düşünme ve yaratıcılık gibi becerileri kazanırlar.
Endüstriyel sektörlerde robotik teknolojilerin yaygınlaşmasıyla birlikte, robotik kodlama bilen bireylerin iş gücünde talebi artmaktadır. Robotik kodlama eğitimi öğrencileri geleceğin ihtiyaçlarına uyum sağlamalarına yarayacak bilgilerle donatır ve onları gelecekteki iş dünyasına hazırlar.
Robotik projeleri, öğrencilere gerçek dünya problemlerini çözme konusunda deneyim kazandırır. Bu sayede öğrenciler, somut projeler üzerinden öğrendiklerini gerçek dünya problemleri ile karşılaştıkları zaman daha rahat çözme yeteneği kazanırlar.
ROBOTİK KODLAMA EĞİTİMİ SINAV'DA
Robotik kodlama eğitimi Sınav Kolejinde okul öncesi dönemden başlayıp üniversite eğitimine kadar tüm kademelerde öğrencilerin bilişimsel düşünme, işbirlikli öğrenme, analitik ve pratik çözümler bulma becerilerini geliştirir.
Robotik Kodlama Dersinin amacı geleceğin teknolojilerini bugünden öğrenen ve teknolojileri geliştiren bireyler yetiştirmektir. Robotik Kodlama derslerinde sürekli uygulamaların yapıldığı aktif öğrenme yöntemleri kullanılmaktadır.
SINAV KOLEJİ KODLAMA EĞİTİMİ - ANAOKULU VE İLKOKUL
Robotik; bilgisayar, yazılım, kontrol birimleri, makine ve uzay bilimlerini içine alan ortak bir çalışma alanıdır.
Sınav Koleji Robotik; okul öncesi dönemden itibaren öğrenciler robotik atölyelerinde eğitimler alırlar. Öğrencilerin erken dönemden itibaren farklı, yaratıcı olmalarının yanı sıra yeteneklerini keşfetmiş ve geliştirmiş bireyler olmaları hedeflenir. Dijital yerliler olarak tanımlanan günümüzün çocukları akademik eğitimlerini tamamlamadan önce birden çok teknolojik yenilik ve iterasyon ile tanışmaktadır.
Robotik eğitimi birçok mühendislik disiplinin bir araya gelmesiyle beraber ortaya çıkar. Robotik alanında belli koşullara göre çalışabilmesi, mekanizmaların tasarlanması, bunların kontrollerinin gerçekleştirilmesi için elektronik donanımların eklenmesi ve dijital ortamda kontrollerinin sağlanması için birçok mühendislik dalının bir arada çalışması gerekir.
Sınav Koleji Kodlama; okul öncesi dönemden itibaren kodlama eğitimine başlanır. Okul öncesi dönemde robotik kodlamayı öğrenen çocuklar görsel düşünme, sorgulayıcı düşünme, problem çözme, analiz etme,algoritmik düşünme kazanımları elde ederler.
Sınav Koleji Kodlama eğitiminin amacı öğrencilerin problem çözme, sistem tasarımı ve eleştirel düşünme becerilerini, bilişimsel ve hesaplamalı düşünme teknikleri ile harmanlayarak 21. yüzyılın becerilerini edinmelerini sağlamaktır. Sınav Koleji Kodlama ile öğrencilerin sadece teknolojiyi takip eden değil aynı zamanda teknolojiyi üreten bireyler olmaları yönünde çalışmalar yapılır.
Sınav Koleji Kodlama eğitimi ile öğrencilerin bilişimsel ve algoritmik düşünme becerileri geliştirilir, öğrenciler bilgi ve iletişim teknolojilerini aktif olarak kullanmayı öğrenirler, fikir üretebilirler ve fikirlerini teknoloji kullanarak hayata geçirebilirler ve bu yönde çalışmalar yaparlar. Sınav Koleji Kodlama eğitimi ile öğrencilerin bilişimsel araçların okur-yazarı olmaları, üretken bireyler olarak yetişmeleri hedeflenir.
ROBOTİK KODLAMA EĞİTİMİ NE ZAMAN ALINMALIDIR?
Robotik kodlama eğitimi ile kodlamayı öğrenme yaşı günümüzde okul öncesi dönem 5 yaşa kadar düşmektedir. Ancak kod yazılması, kodların anlama ve yazma eylemi ile gerçekleşebilmesi için çocuğun okuma yazma bilgisinin bulunması gerekiyor. Genel olarak çocuklar okuma yazma öğrendikten sonra, robotik kodlama ile tanışma ve öğrenme aralığı 6 - 10 yaşları arasında oluyor. Bu yaş aralığında olan çocuklar yeni bilgiler açıktır ve merak duyguları yüksektir. Bu anlamda kapsamlı bilgilere de açıktırlar.
Robotik kodlama eğitimi yalnızca küçük yaş aralığındaki çocuklara yönelik değil, aynı zamanda, lise ve üniversitelerde geliştirilmiş ve kapsamlı olarak bulunmaktadır. Özellikle bilişim ağırlıklı liselerde ve üniversitelerin mühendislik fakültelerinde ileri düzey robotik kodlama ve STEM uygulamaları ders müfredatında yer almaktadır.
Bu noktada robotik kodlama eğitimi, çocuklara ve gençlere kazanımlar sunar. Yaşadığımız çağın bir gerekliliği olan teknolojiyi sadece kullanma değil, üretme anlamında da kendi gelişimlerine katkıda bulunma fırsatı verir.
ROBOTİK KODLAMA EĞİTİMİ KİMDEN ALINIR?
Robotik Kodlama Eğitimi okullarda Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri tarafından verilir. Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri, öğrencilerin dijital teknolojiler ile bilgisayarı kullanma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri öğrencilerin programlama, kodlama, veri yönetimi ile dijital medya kullanımı konularında öğrenmelerine yardımcı olarak gerekli eğitimleri verir.
ROBOTİK KODLAMA EĞİTİMİ NASIL ALINIR?
Robotik Kodlama Eğitimi okullarda ve özel kurs merkezlerinde Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri tarafından verilir. Temel düzeyde robotik ve kodlama eğitimi ise evde ebeveynler tarafından ve , okullarda ve özel kurs merkezlerinde branş öğretmenleri tarafından verilebilir. Temel düzeyde Robotik Kodlama Eğitimi için çocukların yaş gruplarına göre özel olarak hazırlanan online eğitim seçenekleri de mevcuttur. Eğitimlerde Robotik Kodlamanın temel ve ileri seviye kullanımları çocuklara ve gençlere öğretiliyor.
ROBOTİK KODLAMA EĞİTİMİ NASIL VERİLİR?
Robotik kodlama eğitimi, okullarda ya da özel kurs merkezlerinde çeşitli yaş gruplarına ve seviyelere uygun olarak verilir. Okul ya da kurs ortamlarında başlangıç seviyesinden ileri seviyelere kadar birçok program bulunur.
Robotik kodlama eğitimi genel hatlarıyla içeriği temel kavramlar, programlama dilleri ve araçları, pratik uygulamalar ile yaratıcılık ve proje geliştirmeden oluşur.
Robotik kodlama eğitiminde başlangıç seviyesi temel robotik ve programlama kavramlarının öğrencilere verilmesidir. Bu aşamada robot parçaları, sensörler, motorlar gibi temel bileşenler hakkında bilgi verilir. Öğrencilere temel programlama dilleri (Python, Scratch, Blockly vb.) ve görsel programlama araçları hakkında bilgi verilir. Öğrenciler, örnek projeler üzerinden pratik yaparak robotları programlamayı öğrenirler. Bu projeler, öğrencilerin öğrendikleri konseptleri gerçek dünya uygulamaları ile birleştirmelerini sağlar. Öğrencilere kendi projelerini geliştirme fırsatı verilerek yaratıcılıklarını kullanmaları ve özgün robotik projeleri tasarlamaları sağlanır.
ROBOTİK KODLAMA DERSİNDE İNOVASYON KÜLTÜRÜ SINAV KOLEJİNDE
Robotik Kodlama dersinde robotların çalışma mekanizmalarını öğrenen çocuklar, ileriki yıllara geleceklerine bir anlamda yatırım yaparak en hızlı büyüyen endüstri ve bilişim sektörüne hazırlanmış olurlar.
Bilgi çağının alfabesi olan kodlamayı anaokulundan itibaren öğretmeye başlayan Sınav Kolejinde öğrenciler erken yaşlardan itibaren inovasyon kültürü ile yetişirler.
Sınav Koleji öğrencilerin teknolojiyi yalnızca kullanan değil, aynı zamanda üreten nesiller yetiştirme misyonu taşır. Bu anlamda öğrencilerin üretkenliklerini, yaratıcı ve yenilikçi düşünce kapasitelerini artırmaya odaklı bir eğitim programı bulunmaktadır.
ROBOTİK KODLAMA EĞİTİMİNİN GEREKLİLİĞİ:Teknolojiye Adım Atmak
Günümüzde teknolojinin hızla geliştiği bir çağda yaşıyoruz. Teknolojik dönüşüm, iş dünyasından günlük yaşamımıza kadar pek çok alanda etkisini göstermektedir. Bu dönüşüme ayak uydurabilmek ve geleceğin liderleri olarak yetişmek için ise robotik kodlama eğitiminin gerekliliği giderek artmaktadır.
Yaşadığımız yüzyılda otomasyon sistemlerinde ve endüstri sektöründeki gelişmeler hız kazandıkça Robotik Kodlama eğitiminin önemi daha çok ortaya çıkmaktadır. Üretim hattında çalışan bireyler ve kullanılan robotların üretimdeki yeri arttıkça kodlama konusunda yetkinlik de ön plana çıkmaktadır. Robotik kodlama eğitiminin gerekliliği de buna bağlı olarak artış göstermektedir.
Dijitalleşmenin ve yapay zekanın etkisi altında şekillenecek olan iş dünyasında otonom sistemler ile robotların birçok işi üstleneceği, bu bakımdan robotik kodlama becerisinin, geleceğin mesleklerine hazırlık anlamında kritik bir rol oynayacağı öngörülmektedir.
Robotik kodlama eğitimi, günümüzün teknoloji odaklı toplumunda kritik bir öneme sahiptir. Wang ve Hannafin (2005) tarafından yapılan bir çalışmada, öğrencilere verilen robotik kodlama eğitiminin, öğrencilerin problem çözme becerilerini artırdığı ve STEM alanlarına olan ilgilerini güçlendirdiği görülmektedir. Robotik kodlama eğitimi, öğrencilerin mantıksal düşünme ve analitik yeteneklerini geliştirirken aynı zamanda yaratıcı düşünmelerini teşvik etmektedir. (Resnick et al., 2009).
ROBOTİK KODLAMA EĞİTİMİNİN EĞİTİM SİSTEMİNE KATKILARI
STEM eğitimi öğrencilerin Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik alanlarına olan ilgisini artırmaktadır. Robotik kodlama eğitimi, öğrencilerin bu alanlara olan ilgisini artırmakta ve onların bu alanda kariyer yapma isteğini güçlendirmektedir.
Öğrencilerin yaratıcı ve yenilikçi çözümler geliştirerek kendilerini geliştirmelerine fırsat tanıyan robotik kodlama eğitimi ve robotik projeler öğrencilere gerçek dünya problemlerini çözme fırsatı sunmaktadır.
Dijital okuryazarlık anlamında da katkıları olan robotik kodlama eğitiminde öğrenciler teknolojiyi kullanırken güvenli ve doğru kararlar almayı öğrenirler. Robotik kodlama eğitimi öğrencilere dijital dünyada etkin ve bilinçli bir şekilde hareket edebilme becerisi kazandırmakta ve teknoloji kullanımının toplumsal ve ayrıca etik boyutlarına dikkat etmeye teşvik etmektedir.
Öğrencileri geleceğin teknolojik dünyasına hazırlamada temel rol oynayan robotik kodlama eğitimi onların teknolojiye ayak uydurmasını sağlayan, problem çözme becerileri gelişmiş ve olası problemlere yaratıcı çözümler bulabilen vizyoner bireyler yetişmeleri anlamında son derece önemli ve değerli bir eğitimdir.
ROBOTİK KODLAMA ATÖLYELERİNİN AMACI NEDİR?
Robotik kodlama atölyelerinin amacı;
- Çocuklara kodlamanın temellerini öğretmek,
- Çocukların robotlara program yükleyebilmesi ve robotla eşleştirme için gerekli olan kurulumları sağlayabilmesi,
- Çocukların teknolojiyi kullanarak yaratıcılıklarını geliştirmek,
- Çocukların eğlenerek öğrenmesini sağlamak,
- Problem çözme, mantıksal düşünme ve analitik düşünme becerilerinin kullanılması ve gelişmesini sağlamak,
- Temel robot kitlerine yeni donanımlar ekleyebilme,
- Algoritma mantığını uygulamalı olarak deneyebilme,
- Temel robot parçalarından olan algılama ve denetim parçalarının görevlerini öğrenme ve bu parçaların kullanımına ilişkin öğeleri uygulamalı olarak görmelerini sağlamak,
- Yön, fiziksel büyüklük ve koordinat gibi değerleri gerçek hayat problemi olarak tanımasına fırsat vermektir.
- Robotik Kodlama Atölyeleri İle öğrenciler teknolojiyi oldukça kolay ve hızlı bir şekilde öğrenirler. Robotik kodlama dersleri öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir, iş birliği yapma, problem çözme,ve liderlik gibi son derece önemli kazanımları elde etmelerine yardımcı olur.
ROBOTİK KODLAMA EĞİTİMİNİN ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Günümüzde hızla gelişen ve çeşitlenen bir alan olan Robotik Kodlama Eğitimi öğrencilere öncelikle programlama ve ileri dönemlerde de mühendislik becerileri kazandırmak amacıyla robotlarla çalışmayı içerir.
Robotik kodlama eğitiminin günümüz yüzyılında öğrencilere sağladığı önemli beceriler bulunmaktadır. Bu önemli beceriler problem çözme, mantık yürütme, yaratıcılık ve işbirliğidir ve öğrenciler Robotik Kodlama eğitimi ile bu becerilerini geliştirmeleri ve ilerlemeleri sağlanır.
Robotik kodlama öğrencilerin bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarına olan ilgilerini artırıcı bir derstir.
Robotik Kodlama eğitiminin önemi maddeler halinde şunlardır;
-
Robotik kodlama eğitiminin önemi; robotik kodlama eğitimi çocukların problem çözme becerilerini geliştirmesi, mantık yürütme yeteneğini artırması, çocukların yaratıcılığını teşvik etmesi, işbirliği becerilerini geliştirmesi, STEM Alanlarına yani bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarına ilgiyi artırması olarak özetlenebilir.
-
Robotik kodlama eğitimi çocukların gerçek dünya problemlerini çözmelerine yardım edecek problem çözme becerilerini ve problem çözme yeteneklerini geliştirici programlama ve mühendislik becerilerini uygulama fırsatı sunar
-
Öğrencilerin neden-sonuç ilişkilerini anlamalarına ve karmaşık sorunları parçalayarak çözmelerine yardımcı olarak onlara mantık yürütme yeteneği kazandırır.
-
Robotik kodlama eğitimi öğrencilerin birbirinden farklı programların ve tasarımların oluşturmalarını ve bu sayede özgün yaratıcı çözümler bulma yeteneklerini geliştirmelerine yardım eder.
-
Robotik kodlama eğitiminde projeler oluşturulur. Robotik projeler, öğrencilerin grup halinde çalışmalarını ve bu sayede hedeflerine ulaşma yolunda iletişim becerilerini kullanmalarını sağlar. Robotik Kodlama Eğitimin öğrencilerin ekip halinde çalışmalarını destekler. Bu anlamada Robotik Kodlama Eğitimi öğrencilerde işbirliği becerilerini geliştirir:
-
Öğrencilerin bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarına ilgi duymalarını teşvik ederek .STEM alanlarına ilgiyi artırır.
Robotik Kodlama Eğitiminin Etkileri
Öğrenciler için olumlu etkilere sahip olan Robotik Kodlama Eğitimi ile öğrencilerin inovasyon ve yeni fikirler geliştirme yetenekleri teşvik edilir ve genel anlamda toplumun ilerlemesine katkı sağlar. yapay zeka otomasyon teknolojilerinin yaygınlaştığı bu çağda programlama ve mühendislik becerileri giderek çok daha fazla talep edilmektedir. Bu çerçevede Robotik kodlama eğitimi, gelecekteki teknolojik gelişmelere katkıda bulunacak yeni nesil mühendislerin yetişmesine olanak tanır. Robotik kodlama, geleceğin liderlerini ve teknoloji uzmanlarını yetiştirme anlamında kritik bir rol oynamaktadır.
Sınav Koleji ve Sınav Eğitim Kurumları olarak öğrencilerimizi alanında profesyonel ve nitelikli öğretmenlerimizle beraber yetiştiriyoruz. Size en yakın Sınav Koleji ile Sınav Eğitim Kurumlarını öğrenmek için 0312 285 99 77 numaralı hattımızdan bizimle iletişime geçebilirsiniz ya da
SINAV KOLEJİ resmi internet adresinden ulaşabilirsiniz. Sınav Koleji resmi web adresi için
www.sinav.com.tr adresini tıklayınız.
Kaynaklar:
- Açıkgöz, Ü., & Yenilmez, K. (2020). Robotik Kodlama Eğitimi: İlkokul ve Ortaokul Düzeyinde Uygulamalar. Pegem Akademi.
- Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi.
- Çetin, S. (2020). Robotik Kodlama Eğitiminin İlkokul Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1), 221-231.
- Göktürk, T., & Kabadayı, F. (2020). Sınıf İçi Robotik Kodlama Eğitimi: Scratch ve Arduino İle Uygulamalar. Pegem Akademi.
- Özcan, Ö. (2020). Robotik Kodlama Eğitimi: Kodlama Becerilerini Robotlarla Geliştirme. Pegem Akademi.
- Yavuz, S., & Baturay, M. H. (2019). Okul Öncesi Eğitimde Robotik ve Kodlama Eğitiminin Öğrencilerin Problem Çözme Becerilerine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(3), 1155-1166.
- Yıldırım, S., & Adigüzel, T. (2021). Scratch ile Robotik ve Kodlama Eğitimi. Pegem Akademi.
- Yılmaz, R., & İnal, Y. (2018). Robotik Eğitimi: Gelişen Teknolojiye Paralel Öğretim Metotları ve Uygulamaları. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Araştırmaları Dergisi, (34), 155-170.
© Sınav Eğitim Kurumları 2021. Tüm hakları saklıdır.
ROBOTİK KODLAMA NEDİR? NASIL YAPILIR?