DERS NASIL ÇALIŞILIR?
Her dersin çalışma yöntemi ve test çözme tekniği birbirinden farklıdır. Türkçe, matematik, geometri, kimya, fizik, biyoloji, tarih, coğrafya, yabancı dil ve felsefe grubu derslerine nasıl çalışılması gerektiği ile test ve sınav sorularının nasıl çözülmesi gerektiği konusunda dikkat edilmesi gereken noktalar bulunuyor.
Bu makalemizde;
sorularını sizler için cevapladık.
Türkçe Dersine Nasıl Çalışılır? Türkçe Dersi Nasıl Çalışılmalıdır?
Türkçe dersine nasıl çalışılır? ve Türkçe dersi nasıl çalışılmalıdır? sorusunun cevabı için makalemizi okuyabilirsiniz.
Türkçe dersine nasıl çalışılır? sorusu öğrenciler için dijitalde en fazla sorulan soruların başında gelmekte. Türkçe dersinde başarılı olmak için size söyleyeceğimiz önerilerimizi gözden geçirebilirsiniz.
Türkçe dersi öğrencinin anlama ve yorumlama gücünü geliştirmektedir. Bu bakımdan Türkçe dersinde başarılı olan bir öğrenci diğer derslerde de başarıyı daha rahat yakalamaktadır. Diğer bir deyişle Türkçe dersindeki başarı diğer dersleri de olumlu yönde etkilemektedir.
Türkçe dersinde anlama ve yorumlama gücünü geliştiren en büyük alışkanlık kitap okuma alışkanlığıdır. Kitap okuma alışkanlığı ile Türkçe dersine nasıl çalışılır sorusunun cevabı bir bakıma verilmiş olur. Çünkü kitap okuma alışkanlığı ile doğru okuma ve doğru anlama becerisi zaman içerisinde gelişir. Öğrencinin sınavlarda sınav sorularını doğru okuması ve doğru anlaması, kitap okuma alışkanlığı ile paralel ve olumlu yönde gelişmektedir.
Türkçe dersini dinlerken öğrencinin öğretmeninin uyarılarına dikkate alması son derece önemlidir.Öğretmenin konuyu anlatması sırasında öğrenci düzenli olarak not tutmalı ve önemli yerlerin altını çizmelidir. Türkçe sorularının büyük bir kısmını dil bilgisi soruları oluşturur. Dilbilgisinde ise konular birbirine bağlı olarak ilerlemektedir. Bu bakımdan bir konuyu öğrenmeden diğerine geçmek ikinci konunun çok iyi anlaşılmamasına sebep olmaktadır. Burada Türkçe dersine çalışırken öncelikle dil bilgisi konularının ilk konularının anlaşılması, diğer sonradan gelecek konuların daha iyi anlaşılmasına ve tam öğrenmeye sebep olacaktır.
Türkçe dersinde çalışırken özellikle okuma anlama yorumlama hızını artırmaya yönelik çalışmalar yapılmalıdır. Öğrencinin kitap okuma sırasında anlamaya yorumlamaya yönelik ve hızını arttırmaya yönelik çalışmalar yapması ile Türkçe dersi ile ilgili soru çözümlerinde ve sınavlarda yüksek başarı elde edilmektedir.
Türkçe dersindeki sorular okuduğunu anlama ve bilgiyi yorumlama sorularından oluşur. Türkçe dersinde başarıyı yakalamanın olmazsa olmazı bol bol kitap, dergi ve gazete makalesi okumaktan geçer. Bu yayınların okunup yorumlanabilmesi türkçe dersine inanılmaz bir katkı sağlar. Türkçe dersinde yeni öğrenilen konular ile ilgili testler çözülmeli, soru çözme zevkli bir uğraş olarak görülmelidir.
Türkçe sorularındaki paragraf soruları öğrencilerin çoğunlukla yapmaktan sıkılabileceği sorulardan oluşur. Ancak paragraf sorularında soru arasına sıkıştırılan cevaplar çözülmesi kolay sorulardandır. Paragraf sorularının doğru olarak yapılabilmesi için yine kitap okumak en önemli noktadır. Paragraf sorularında soru kökünü okuduktan sonra ne istenildiği kavranmalı, daha sonra paragraf ve şıklar okunmalıdır. Bu noktada paragraf çok iyi okunmalı ve soru kökünde istenilen bilgiye ulaşılmalıdır. Paragraf sorularında soru kökünde anafikir isteniyorsa bu genellikle paragrafın sonunda ya da başında bulunmaktadır. Paragraf soruları eğer yanlış yapılıyorsa, doğru cevap gözönünde bulundurulmalı ve neden yanlış yapıldığı araştırılmalıdır.
Sözcüklerle ilgili sorularda kelime tek başına düşünülmemelidir. Kelime cümlede anlamlı hale geldiği için bir bütün olarak düşünülmesi gerekmektedir. Anlama ilişkin sorularda cümlenin anlamı ve çerçevesi çok iyi belirlenmeli, cümle ve soruda istenilenin dışına çıkılmamalıdır.
Türkçe Dersi Nasıl Çalışılmalıdır?
- Türkçe dersinde başarılı olmak için ilk kural bolca kaynak okunmalıdır. Bu kaynaklar roman, şiir, öykü olabileceği gibi gazete, dersi ve makale gidi ders dışı kaynaklar da olabilmektedir.
- Türkçe dersini çalışırken anlama ve yeteneğinin ve yorumlama yeteneğinin gelişmesi için farklı alanlarda yayın okumaya özen gösterilmelidir.
- Türkçe dersinde işlenen konular bilgilerin güncel kalması amacıyla muhakkak belirli aralıklarla tekrar edilmelidir.
- Türkçe dersinde şiir tahlilleri önemli yer tutmaktadır. Bu bakımdan her derse olduğu gibi türkçe dersine de hazırlıklı olarak gelinmelidir.
- Türkçe dersinde paragraf sorularının çözümünde soruyu çözmeden önce soru kökünde istenilen bilginin okunması sonra paragrafın okunması en son cevapların okunması ile paragrafın dikkatli bir biçimde üzerinden geçilmesi ile doğru sonuca daha hızlı bir şekilde ulaşılmaktadır.
Matematik Dersine Nasıl çalışılır? Matematik Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
Matematik dersine nasıl çalışılır? ve Matematik dersi nasıl çalışılmalıdır? sorusunun cevabı için makalemizi okuyabilirsiniz.
Matematik dersinde başarılı olmak için sabırlı planlı ve bu derslere karşı ön yargısız olmak şarttır. Bu yüzden matematik dersi nasıl çalışılmalıdır sorusunun cevabı ilk olarak bu derslere önyargısız, konu konu ve günü gününe çalışmak olmaktadır.
Matematik dersi çalışırken soru çözmeye öncelikle basit sorulardan başlanmalıdır. Matematik sorularını çözerken diğer sorularla benzerliklerden ve yararlanmak, öğrencinin matematik sorularını çok daha rahat bir biçimde yapmasını sağlamaktadır.
Matematik dersine gelmeden önce muhakkak ön hazırlık yapılmalıdır. Derslere gelmeden önce hazırlık yapmak, ders içerisinde konunun çok daha iyi anlaşılmasını önceki öğrenilen konularla bağdaştırılmasını sağlamaktadır.
Matematik dersine nasıl çalışılacağının diğer bir formülü de öğrencinin dersi iyi dinlemesi ve anlamadığı noktaları öğretmenine sıcağı sıcağına sorması ile olmaktadır. Öğrenci dersi iyi dinleyip vakit kaybetmeden öğretmenine sorduğu takdirde bilmediği konular ya da eksik kaldığı konular o an için tamamlanmakta öğrencinin aklında herhangi bir soru işareti kalmamaktadır.
Matematik dersine çalışırken öğrenci öğretmenin soru çözümlerinde kullandığı kuralları, formülleri, kısa yolları ve işlem basamaklarını ezberlemek yerine sebep ve sonuç ilişkisi kurarak öğrenmelidir. Matematik soru çözümlerinde tabii ki kurallar, formüller işlem basamakları ve kısayollar önemlidir ancak bir matematik probleminin formülleri kullanarak sebep sonuç ilişkisi içerisinde kullanarak çözümlenmesi, öğrencide o sorunun çözümünün daha kalıcı hale gelmesini sağlamaktadır.
Öğrenci matematik dersinde çözemediği soruları öğretmenine mutlaka sormalı ve çözüm yolunu öğrenmelidir. Matematik konuları konuları derste iyi öğrenilmiş olsa bile düzenli tekrar yapılmalıdır. Öğrenci düzenli olarak tekrar yapmaz ve test çözmez ise matematik konularını çok çabuk unutabilmektedir. Unutulmamalıdır ki matematik dersinde düzenli yapılan tekrar ve bol soru çözümü konuların öğrencinin hafızasında yer etmesini sağlar.
Matematik dersinde öğrenilen konular bir süre sonra kolaylıkla unutulabilmektedir. Derste öğrenilen bir konuyu unutma olasılığını ortadan kaldırmak için öğrenci öğrenilen konu ile ilgili mümkün olduğunca fazla soru çözmelidir. Soru çözümlerinde ise öncelikle basit sorulardan başlamalı ve daha komplike sorulara doğru gitmelidir. Matematik soru çözümlerinde diğer sorular ile ilişki kurulmalı benzerlikten ve yorum gücünden faydalanılmalıdır.
Şu unutulmamalıdır ki matematik dersindeki başarısızlığın en temel nedeni bu derslere karşı önyargılı olmak ve plansız çalışmaktır. Eğer öğrenci düzenli olarak çalışıp gerekli olan altyapıyı oluşturursa aslında matematiğin eğlenceli bir ders olduğunda anlayacaktır.
Matematik sorularının çözmeye başlamadan önce çözümlü örnekler incelenmeli formüller kavramalıdır. Formüllerin kavraması ile birlikte matemetik soruları çok daha kolay bir biçimde çözülmektedir. Öğrenci matematik dersine zaman ayırmalı önceki eksik kaldığı konuları tamamlamalı, matematikte alt yapıyı oluşturmalı ve düzenli olarak çalışmalıdır.
Matematik dersine çalışırken bilgiler anlamlı bir şekilde nedenleri ile birlikte öğrenilmelidir. Öğrenci matematik konularında kendi sistemine göre notlar almalı, eski bilgileri güncel tutarak üzerine yeni bilgiler eklemelidir. Matematik dersine çalışırken bilgileri kullanabilmek için çok soru çözmek ve sınavlara yaklaştıkça çözülen soru sayısında artış yapmak gerekir.
Matematik Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
- Matematik dersi çalışılırken genel matematik kuralları ve teoremler ezberlenilmeden öğrenilmelidir.
- Matematik dersine çalışırken okulda işlenen konular tekrar edilmeli ve işlenen konu ile ilgili soru çözümü yapılmalıdır. Soru çözümlerinin ezberden uzak olarak çözülmesi önemlidir.
- Diğer bir deyişle o gün okulda işlenen matematik konusunun soru ile bağlantısı anlaşılmalıdır.
- Soru çözümü yapılırken soruda istenilenin anlaşılması, hangi bilginin kullanılması gerektiğinin belirlenmesi ve daha sonra çözüm için başlamak gerekir.
- Öğrenilen bilginin pekişmesi için soru çözümü yapılması gerekir. Her soru çözümü ile matematik dersinde işlenen konulardaki bilgiler daha fazla kuvvetlenir.
- Matematik dersi çalışılırken daimi olarak kullanılacak formüller, kurallar ya da teoremlerin renklendirilmiş bir şekilde yazılıp, görünen bir bölüme asılması konulara daimi olarak aşina olunmasını sağlarken bilgilerin güncel kalması için de önemli bir metoddur.
Geometri Dersine Nasıl çalışılır? Geometri Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
Geometri dersine nasıl çalışılır? ve Geometri dersi nasıl çalışılmalıdır? sorusunun cevabı için makalemizi okuyabilirsiniz.
Geometri dersinde başarılı olmak için sabırlı planlı ve bu derslere karşı ön yargısız olmak şarttır. Bu yüzden geometri dersi nasıl çalışılmalıdır sorusunun cevabı ilk olarak bu derslere önyargısız, konu konu ve günü gününe çalışmak olmaktadır.
Geometri dersi çalışırken soru çözmeye öncelikle basit sorulardan başlanmalıdır. Geometri sorularını çözerken diğer sorularla benzerliklerden ve yararlanmak, öğrencinin matematik ve geometri sorularını çok daha rahat bir biçimde yapmasını sağlamaktadır.
Geometri dersine gelmeden önce muhakkak ön hazırlık yapılmalıdır. Derslere gelmeden önce hazırlık yapmak, ders içerisinde konunun çok daha iyi anlaşılmasını önceki öğrenilen konularla bağdaştırılmasını sağlamaktadır.
Geometri dersine nasıl çalışılacağının diğer bir formülü de öğrencinin dersi iyi dinlemesi ve anlamadığı noktaları öğretmenine sıcağı sıcağına sorması ile olmaktadır. Öğrenci dersi iyi dinleyip vakit kaybetmeden öğretmenine sorduğu takdirde bilmediği konular ya da eksik kaldığı konular o an için tamamlanmakta öğrencinin aklında herhangi bir soru işareti kalmamaktadır.
Geometri dersine çalışırken öğrenci öğretmenin soru çözümlerinde kullandığı kuralları, formülleri, kısa yolları ve işlem basamaklarını ezberlemek yerine sebep ve sonuç ilişkisi kurarak öğrenmelidir. Matematik soru çözümlerinde tabii ki kurallar, formüller işlem basamakları ve kısayollar önemlidir ancak bir matematik probleminin formülleri kullanarak sebep sonuç ilişkisi içerisinde kullanarak çözümlenmesi öğrencide O sorunun çözümünün daha kalıcı hale gelmesini sağlamaktadır.
Öğrenci geometri dersinde çözemediği soruları öğretmenine mutlaka sormalı ve çözüm yolunu öğrenmelidir. Geometri konuları derste iyi öğrenilmiş olsa bile düzenli tekrar yapılmalıdır. Öğrenci düzenli olarak tekrar yapmaz ve test çözmez ise geometri konularını çok çabuk unutabilmektedir. Unutulmamalıdır ki geometri dersinde düzenli yapılan tekrar ve bol soru çözümü konuların öğrencinin hafızasında yer etmesini sağlar.
Geometri dersinde öğrenilen konular bir süre sonra kolaylıkla unutulabilmektedir. Derste öğrenilen bir konuyu unutma olasılığını ortadan kaldırmak için öğrenci öğrenilen konu ile ilgili mümkün olduğunca fazla soru çözmelidir. Soru çözümlerinde ise öncelikle basit sorulardan başlamalı ve daha komplike sorulara doğru gitmelidir. Geometri soru çözümlerinde diğer sorular ile ilişki kurulmalı benzerlikten ve yorum gücünden faydalanılmalıdır.
Şu unutulmamalıdır ki geometri dersindeki başarısızlığın en temel nedeni bu derslere karşı önyargılı olmak ve plansız çalışmaktır. Eğer öğrenci düzenli olarak çalışıp gerekli olan altyapıyı oluşturursa aslında geometrinin eğlenceli bir ders olduğunda anlayacaktır.
Geometri sorularını çözmeye başlamadan önce çözümlü örnekler incelenmeli ve formüller kavramalıdır. Formüllerin kavraması ile birlikte matemetik soruları çok daha kolay bir biçimde çözülmektedir. Öğrenci matematik dersine zaman ayırmalı önceki eksik kaldığı konuları tamamlamalı, matematikte alt yapıyı oluşturmalı ve düzenli olarak çalışmalıdır.
Geometri dersine çalışırken bilgiler anlamlı bir şekilde nedenleri ile birlikte öğrenilmelidir. Öğrenci geometri konularında kendi sistemine göre notlar almalı, eski bilgileri güncel tutarak üzerine yeni bilgiler eklemelidir. Geometri dersine çalışırken bilgileri kullanabilmek için çok soru çözmek ve sınavlara yaklaştıkça çözülen soru sayısında artış yapmak gerekir.
Geometri sorularının birçoğu şekillerden oluşmaktadır. Dolayısıyla çoğunluğunun şekil içeren sorulardan oluşması nedeniyle sorunun çözümü de şekil üzerinde olmaktadır. Bu yüzden geometri sorularını çözerken soruda verilen bütün değerleri şekil üzerine yerleştirmek geometri sorularının çözümünü kolaylaştırmaktadır. Böylelikle geometri sorularının farklı yollardan çözümleri bulunabilmektedir. Farklı yolları kavramanın ise en önemli şartı geometri ile ilgili yeterince soru çözmekten geçmektedir. Matematik ve geometri dersinde düzenli olarak yapılan tekrar ve bol soru çözümü, konuların hafızada kalmasını kolaylaştırmaktadır.
Geometri dersine çalışırken öğrencinin sabırlı olması gerekir. Hiç bir bilgi hemen öğrenilmez. Bilgiler soru çözümü ve bol prtaik yaparak akılda kalıcı hale gelir. Geometri dersinde bilgi eksikliği yaşanan konular tamamlanmalıdır. Geometri konularında var olan kurallar ve tanımlar öğrenilmelidir. Geometri dersinde soruları basitten karmaşığa doğru gidilerek çok soru çözmek, soru çözümü ile pratikliği artırmak ve zamana karşı yarışabilmek için hızın artırılması önemli bir noktadır.
Geometri Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
- Geometri dersine çalışırken öncelikle kavramlar öğrenilmelidir. Geometri dersi geometrik şekillere dayanan bir derstir ve formüllerden oluşmaktadır. Geometri sorularının çözümünde ilgili geometri şekillerinin formüllerini bilmek zorunludur. Bu formüller özet olarak bir kağıda çıkarılmalıdır.
- Geometri dersi şekillere dayalı bir ders olduğu için çevremizde bulunan şekillerin soruda verilen şekiller arasında bağlantı kurulması dersin daha iyi anlaşılmasına ve soruların daha kolay çözülmesini sağlar.
- Hergün geometri sorularından en az 30 tane çözmek, formüllerin hangi soya uygun olduğunu bilmek ve bu yönde soru çözmek öğrenciye pratiklik kazandırmaktadır. Bir soruyu çözerken aynı soruyu farklı şekillerde çözmeye çalışmak konular üzerindeki ve sorular üzerindeki hakimiyeti de aynı oranda artırmaktadır.
Fizik Dersine Nasıl Çalışılır? Fizik Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
Fizik dersine nasıl çalışılır? ve Fizik dersine nasıl çalışılmalıdır? sorularının cevabı makalemizde…
Fizik dersi konularının temeli bilgiye ve bu bilgilerin yorumlanmasına dayanmaktadır. Fizik dersi birtakım temel esaslar yerine getirildiği zaman öğrenilmesi kolay ve çok zevkli bir derstir. Fizik dersine mutlaka derse hazırlıklı olarak gelinmelidir. Öğrenci derse hazırlıklı olarak geldiği takdirde derste işlenecek konuları çok daha rahat anlayabilir ve takip edebilir. Öğrenci derste öğretmenin yaptığı açıklamaları ve örneklendirmelerini dikkatli bir şekilde takip etmeli ve bütün ayrıntıları dikkate almalıdır.
Fizik dersinde fizik sorularının çoğu grafikleri ve çizimlere dayalıdır. Fizik dersinin birçok konusu sslında matematik bilgisine dayanır. Bu yüzden öğrenci fizik dersine çalışırken özellikle matematik ve fizik dersinin temel kavramlarını ve kurallarını iyi öğrenmelidir. Ders sırasında öğretmenin tahtaya çizdiği grafikler ve çizimler hatasız bir şekilde deftere geçirilmelidir. Fizik dersinde anlaşılmayan konular ve sorular zaman kaybedilmeden öğretmene sorulup öğrenilmelidir.
Fizik dersinde başarılı olabilmek için dersten sonra düzenli ve programlı olarak tekrar yapılmalıdır. Ders sırasında anlaşılmayan bir tanım, kavram ya da alt başlıklar var ise bu konular not alınıp öğretmene sorulmalıdır. Özellikle öğretmenin derslerde verdiği notlar ve formüller gözden geçirilmeli ve fizik dersi soruları örnek sorularla pekiştirilerek çözülmelidir. Fizik dersinde bol soru çözümü yapmak ve düzenli tekrarlar fizik konularının hafızada kalmasını sağlar.
Fizik Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
- Fizik dersine çalışırken fizik kuralları ve ilkeleri renklendirilmiş bir şekilde yazılarak görülebilecek bir yere asılmalıdır.
- Fizik dersine çalışırken çizim ve grafiklerden yararlanılmalıdır. Özellikle matematik kavramlarına hakim olunması, fizik sorularının daha rahat yapılmasını sağlamaktadır.
- Fizik dersindeki tanımlar ve konuların alt başlıkları iyi bir şekilde kavranmalı, tam öğrenme gerçekleştikten sonra diğer konuya geçilmelidir.
- Düzenli olarak yapılan tekrarlar ve bol soru çözümü ile başarıyı yakalamak oldukça kolay olmaktadır.
Kimya Dersine Nasıl Çalışılır? Kimya Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
Kimya dersine nasıl çalışılır? ve Kimya dersine nasıl çalışılmalıdır? sorularının cevapları makalemizde…
Kimya dersi yine diğer dersler gibi ön hazırlık gerektiren derslerden biridir. Kimya dersinden önce öğrencinin ön hazırlık yapması ders sırasında kimya dersine hakim olmasını sağlamakta ve derse aktif olarak katılmasına yardımcı olmaktadır.
Kimya dersi diğer dersler gibi en iyi derste öğrenilir. Kimya dersi iyi dinlenmeli ve dersten sonra öğrencinin öğrendiklerini sorularla pekiştirmesi gerekmektedir. Kimya dersinin konuları birbirleri ile ilişkilidir. Kimya dersinde ilk konuların iyi anlaşılması sonraki konuların daha iyi anlaşılmasını sağlar. Asıl olarak kimya dersleri temel kavramları kullanarak düşünce gücünü ölçmek amacıyla vardır. Bunun için kimya dersine çalışırken ders dikkatli bir şekilde dinlenmeli, anlaşılmayan temel kavramlar ile tanımlar not alınmalı ve anlaşılmayan yerler ders öğretmenine sorulmalıdır.
Kimya dersinde her bir konu diğer konunun devamı niteliğindedir. Bu bakımdan ilk konular tam anlamıyla öğrenilmedikçe diğer konuya geçilmemeli, eğer yeni konulara ders sırasında geçiliyorsa eksikler en kısa sürede muhakkak tamamlanmalıdır.
Her derste olduğu gibi kimya dersinin çalışırken düzenli tekrarlar yapılmalıdır. Konularla ilgili farklı ancak doğru kaynaklardan soru çözümü yapılmalı, anlaşılmayan ya da eksik kalan yerler etüt dersleri ile tamamlanmalıdır. Etüt seçeneği dersi olmayan durumlarda ise ders öğretmenine sorulmalı, eksikler tamamlanmalı ve bir sonraki konulara daha aktif bir şekilde katılmalıdır. Unutulmamalıdır ki ders, ders sırasında öğrenilir ve öğrenci dersi iyi öğrenmek için öncelikle öğretmenini çok iyi takip etmelidir.
Kimya Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
- Kimya dersine çalışırken konular ve formüller akılda kalacak şekilde tekrarlanmalıdır. Sonraki konuların anlaşılması bakımından ilk konular sağlam bir şekilde çalışılmalı ve tam öğrenme yöntemi uygulanmalıdır.
- Kimya dersine çalışırken bol soru çözümü yapmak, hem anlaşılmayan konunun belirlenmesi açısından hem de var olan bilgilerin pekiştirilmesi ve kalıcı hale getirilmesi bakımından önemli bir yöntemdir.
- Kimya dersinde bulunan periyodik cetvel, kimya formülleri ve periyodik cetvelde bulunan elementlerin özelliklerini bilmek, birçok sorunun da cevabı olmaktadır. Bu bakımdan kimya dersinde kullanılan formüllerin ve periyodik cetvelin renklendirilerek göz önünde bir yere asılması ile konuya aşinalık ve hakimiyet de zamanla artmaktadır.
- Kimya dersine çalışırken eksiklerin belirlenmesi ve kısa sürede tamamlanması, akabinde bol soru çözümü yapılması bu derste başarıyı da getirmektedir.
Biyoloji Dersine Nasıl Çalışılır? Biyoloji Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
Biyoloji dersine nasıl çalışılır? ve Biyoloji dersine nasıl çalışılmalıdır? sorularının cevapları makalemizde…
Biyoloji dersinde Latince kelimeler oldukça ağırlıklıdır. Bu bakımdan biyoloji dersine ön hazırlık yaparak gelinmeli ve evde önceden ön hazırlık yapılmalıdır. Biyoloji dersi konu anlatımında öğretmen konuyu anlatırken bir yandan dikkatli bir şekilde ders dinlenmeli, bir yandan açıklayıcı notlar alınmalıdır. Biyoloji konuları bir bütün olarak öğrenilmeli ve biyoloji konuları arasında ilişki kurulmalıdır. Biyoloji dersi çalışılırken özet çıkarılmalı, konu içinde geçen terimlere özel olarak çalışılmalı ve unutulmamalıdır. Biyoloji konuları birbiri ile bağlantılı konular olduğu için bir konu yeteri şekilde anlaşılmadan diğer yeni bir konuya geçilmemelidir.
Her biyoloji dersinden sonra bol tekrar etmek ve ezberden kaçınmak dersin akılda kalmasını kolaylaştırmaktadır. Özellikle biyoloji dersinde konuları ezberlemek, mantık ve muhakeme gerektiren yeni nesil sorularda öğrenciyi zor duruma düşürebilmektedir. Bu bakımdan ezberden ziyade anlamaya önem verilmelidir. Biyoloji monularını çalışırken bol soru çözmek yorum yeteneğini artıracağı için, soru çözümüne ağırlık verilmesi yine konuların anlaşılıp doğru yanıtlanması bakımından önem arz etmektedir.
Biyoloji dersine çalışırken biyoloji atlasından, biyoloji kitabındaki tablolardan ve grafiklerden faydalanmak ayrıca şekilleri incelemek öğrencinin birçok duyusunu çalıştırmaktadır ve bu şekilde etkili bir öğrenme sağlanmaktadır. Şema ve şekillerle çalışmak biyoloji dersinin çalışılması sırasında konunun daha iyi akılda kalmasını kolaylaştırır niteliktedir.
Biyoloji Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
- Biyolojine dersine çalışırken terimler ve şekiller çizilerek çalışılmalıdır. Biyoloji dersine özet çıkararak çalışmak olumlu geri dönütler alınmasını sağlar.
- Her işlenen konunun ardından konuya ilişkin sorular çözülmesi, konuların pekişmesi bakımından faydalıdır.
- Konularla ilgili mini notlar alınması, özet çıkarılması ve bu notlarla özet bilgilerin ders çalışma alanında görülebilecek yerde asılması konuların unutulmaması bakımından önemlidir.
- Biyoloji dersinde yapılan deneylere katılmak ve deney sonucunu bulmaya çalışmak ve deney sonucu ile ilgili çıkarımlar yapabilmek konuya olan hakimiyeti artırmaktadır.
- Biyoloji dersinde yeni konuya başlamadan önce bir önceki konuyu tekrar etmek bilgilerin kalıcı olmasını sağlamaktadır.
- Biyoloji dersine çalışırken konular arasında bağlantı kurmaya çalışmak derse karşı ilginin artmasını sağlayıcı niteliktedir.
Tarih Dersine Nasıl Çalışılır? Tarih Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
Tarih dersine nasıl çalışılır? ve Tarih dersine nasıl çalışılmalıdır? sorularının cevapları makalemizde…
Tarih dersi geçmişte yaşanılan olayların anlaşılması ve geleceğe ilişkin yorumlanmasına dayanan bir derstir. Tarih dersi nasıl çalışılır sorusunun cevabı aslında oldukça kolaydır.
Tarih dersinde olaylar arasında neden-sonuç ilişkisi kurulması tarih dersinin akılda kalmasını kolaylaştırmaktadır. Tarih dersi çalışırken geçmiş konularla bağlantılar kurmak kişinin yeni öğreneceği konuları da sağlamlaştırmaktadır.
Tarih dersi konuları kolay öğrenilir fakat kolay öğrenildiği gibi kolay da unutulur. Tarih çok geniş kapsamlı bir derstir ve bu derste binlerce bilgiyi akılda tutmak oldukça zordur.
Gerek okul sınavlarında olsun gerek üniversite sınavlarında olsun tarih dersi soruları bilgi ve yoruma dayalı sorulardan oluşmaktadır. Soruları öncelikle doğru anlamalı ve doğru yorumlamak gerekir. Her derste olduğu gibi Türkçe dersinin önemi de yine burada ortaya çıkmaktadır. Düzenli olarak kitap okuma alışkanlığında olan bir öğrenci tarih dersindeki konuları çok daha rahat anlamakta ve anladığını yorumlayabilmektedir. Ayrıca yine kitap okumanın faydaları tarih dersini çalışırken ortaya çıkmaktadır. Tarih dersine çalışırken geçmiş konularla bağlantı kurmak ve onları akılda belirli bir düzen içerisinde sıralamak akılda kalmasını da kolaylaştırmaktadır.
Tarih dersine çalışırken yapılacak en büyük hata soruları ezberlemektir. Soruları ezberlemek bilgilerin çok kolay unutulmasına sebep olur. Tarih dersinde konuları ezberlemek yerine konuların birbiriyle ilişkilendirilmesi ve yorumlanması akılda kalıcılık oranını da artırmaktadır. Traih dersi çalışılırken konuları küçük parçalara ayırmak ve bu şekilde önce bölüm bölüm sonra konuları birbirine bağlayarak öğrenmek daha etkili olmaktadır.
Tarih dersine çalışırken özellikle tarih konuları gelişim sırasına göre takip edilmeli ve belirli bir düzen içerisinde sıralandırılmalıdır. Böylelikle tarihsel süreç içerisinde yaşanan olayları birbiriyle ilişkilendirmek ve akılda tutmak daha kolay olmaktadır. Tarih dersinde konuları ezberlemek yerine konular arasında neden ve sonuç ilişkisi içinde ve tarihsel döngü içinde ele alınması gerekir. Böylelikle öğrencinin düşünme ve yorumlama becerisi de artar.
Tarih dersi çalışırken yorum gücünü artırmak için bilgileri tekrar kontrol etmek ve sağlamlaştırmak için bol miktarda soru çözülmelidir. Tüm derslerde olduğu gibi tarih dersine çalışırken bol soru çözmek, soru çözme hızlı artırdığı gibi bilgi eksikliğinin de aynı zamanda giderilmesini sağlamaktadır.
Tarih dersinde çalışırken haritadan yararlanmak bilgilerin görselle pekiştirilmesini sağladığı için hafızada kalma oranını da olumlu yönde etkilemektedir. Tarih dresini çalışırken net tutulması ve ders işlendikten sonra konunun sıcağı sıcağına tekrar edilmesi ile bilgiler pekişir. Tarihteki önemli olayların tarihleri ile önemli nopktaları yazılarak tekrar edilmesi ise tüm koyu hatırlamak adına etkili bir yöntemdir.
Tarih Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
- Tarih dersinin olmazsa olmazı kitap okumaktır.
- Tarih dersine çalışırken tarih konuları okuyup anlamaya çalışılmalı, olaylar arasında neden sonuç ilişkisi kurulmalıdır.
- Yazarak çalışmak tarih dersi için çok faydalıdır.
- Olaylar ve kişiler arasında tarihsel döngü içinde bağlantı kurmak tarih dersinin anlaşılması ve akılda kalıcılığın sağlanması bakımından önem teşkil etmektedir.
- Tarih dersine çalışırken çalışılan konuya ilişkin ortam ve çevre değerlendirmesi yapılması bilgilerin hafızada anlamlandırılması ve kalıcılığın sağlanması bakımından önemli bir detaydır.
- Tarihi olayların çalışılması sırasında olayların geçtiği dönemin özelliklerini bilmek ve o dönemde yaşanan diğer olaylarla ilişkilendirmek öğrenmeyi kolaylaştırmakta ve bilgilerin kalıcı olmasını sağlamaktadır.
- Her konudan sonra öğrenilen konuya ilişkin sorular çözülmesi yine bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.
- Tarih dersine çalışırken olayların kronolojik sıralamasını gösteren notlar, çalışma alanında görülebilecek yere asılmalı ve tekrar edilmelidir.
Coğrafya Dersine Nasıl Çalışılır? Coğrafya Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
Coğrafya dersine nasıl çalışılır? ve Coğrafya dersine nasıl çalışılmalıdır? sorularının cevapları makalemizde…
Coğrafya dersine de aynı diğer derslerde olduğu gibi konunun daha iyi anlaşılması bakımından ön hazırlık yaparak gelinmelidir. Coğrafya dersinde konular aynı tarih dersi gibi birbiriyle ilişkilidir. Bu bakımdan Coğrafya dersinde öğrencinin dersi aktif olarak dinlemesi gerekir.
Coğrafya dersinde soyut kavramlar daha az ve somut kavramlar çoktur. Bu bakımdan ders çalışırken günlük hayatın içinden seçilen örnekler ile öğrenme kolay olmaktadır. Coğrafya dersine çalışırken harita, şekiller, grafikler ve görsel ipuçlarından faydalanmak öğrencinin konuları daha iyi anlamasına yardımcı olur. Coğrafya dersini çalışırken bilgileri ezberlemek yerine coğrafi olayların neden olduğunu kavramak bunları neden sonuç ilişkisi içinde dağılışlarına göre çalışmak daha etkili olmaktadır.
Coğrafya sorularını çözerken şekiller ve grafikler iyi incelenmelidir. Öğrenilen coğrafya bilgilerinin şekil üzerinde incelenmesi ve çalışılması konunun daha iyi kavranmasınına yardımcı olur. Coğrafya sorularındaki grafiklerin ve şekillerin iyi yorumlanması soruyu çözmek anlamına da gelmektedir. Coğrafya dersinde beşeri ve doğal olayların Türkiye genelinde ve dünya genelinde dağılışı temel prensiptir. Bu bakımdan özellikle Türkiye ve dünya haritaları iyi incelenmeli, dünyada ve Türkiye'de meydana gelen önemli beşeri ve doğal olaylar incelenmeli ve harita üzerinde yerleri belirlenerek öğrenilmelidir.
Coğrafya Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
- Coğrafya dersine çalışırken öğrencinin kitap okuma alışkanlığı kazanmış olması önemli bir noktadır.
- Coğrafya dersinde öğrenilen konular gündelik hayat içinde gözlemlenerek anlamlandırılmalıdır.
- Coğrafya dersinde geçen terimler mini notlar halinde alınmalı ve terimleri neden sonuç ilişkisi kullanılarak anlamlı hale getirilmelidir. Her konu sonunda öğrenilen konu ile ilgili soru çözmek bilgilerin kalıcılığını güçlendirmektedir.
Felsefe Grubu Derslerine Nasıl Çalışılır? Felsefe Grubu Derslerine Nasıl Çalışılmalıdır?
Felsefe grubu derslerine nasıl çalışılır? ve Felsefe grubu derslerine nasıl çalışılmalıdır? sorularının cevapları makalemizde…
Felsefe soyut bir ders olmasından dolayı dersi anlama, kavrama ve yorumlama becerilerinin geliştirilmesine dayalıdır. Felsefe dersine çalışırken felsefi disiplinler ile felsefe düşünürlerinin görüşlerini bilmek önemlidir. Felsefe dersi çalışırken ezberden kaçınmak ve felsefi terminolojiye genel anlamda hakım olmak gerekir. Bu bakımdan felsefe sorusu çözme üzerine yoğunlaşılmalıdır. Felsefe sorularında felsefi disiplinler ve filozofların görüşleri bilinmesi soruların kolay yanıtlanması bakımından da oldukça önemlidir.
Felsefe sorularını doğru çözmek soru kökünü doğru anlamaktan da geçmektedir. Kitap okuma alışkanlığı kazanmış bir öğrenci felsefe sorunu sorularını hızlı bir şekilde okuyarak soru kökünü doğru anlamaktadır.
Mantık dersini çalışırken mantığın kuralları çok iyi öğrenilmelidir kavranması gerekir.
Psikoloji dersi bilgi ve yoruma dayanır. Psikoloji dersine çalışırken öğrenci not tutmalı ve bolca tekrar yapmalıdır.
Sosyoloji dersi felsefe grubundaki diğer derslere göre öğrenilmesi çok daha kolay bir derstir. Sosyoloji dersi toplum içinde tecrübe edilen konuları kapsaması bakımından öğrenilmesi de kolay bir derstir. Sosyolojide önemli olan bir noktada kelime ve kavramların bilinmesidir. Sosyoloji dersinde test çözmek ve tekrar yapmak aynı diğer derslerde olduğu gibi önemlidir.
Felsefe Grubu Derslerine Nasıl Çalışılmalıdır?
- Felsefe grubu derslerinden olan sosyolojiye çalışırken sosyoloji konularını sosyal çevre ile ilişkilendirerek çalışmak gerekmektedir.
- Felsefe grubu derslerinden olan felsefeye çalışırken felsefi disiplinler ve felsefe düşünürlerinin belli başlı görüşlerini ve bakış açılarını bilmek önemlidir.
- Felsefe grubu derslerinden olan mantık dersine çalışırken mantığın kurallarının bilinmesi ve iyi anlaşılması gerekmektedir.
- Felsefe grubu derslerinde eleştirel yaklaşımla dersi anlamaya çalışmak konuların kavranması bakımından önemlidir.
- Felsefe grubu derslerine çalışırken kavramların anlamları ile düşünürlerin genel fikirleri hakkında küçük notlar alınıp çalışma masasında görülebilecek yerlere asılmalıdır.
- Felsefe grubu derslerinin ve konulara ilişkin soruların daha rahat çözülebilmesi bakımından kitap okuma alışkanlığının belli bir düzeye gelmiş olması son derece önemlidir.
Yabancı Dil Dersine Nasıl Çalışılır? Yabancı Dil Dersine Nasıl Çalışılmalıdır?
Yabancı dil dersine nasıl çalışılır? ve Yabancı dil dersine nasıl çalışılmalıdır? sorularının cevapları makalemizde…
Yabancı dil dersi dikkatli dinlemeyi, düzenli tekrar yapmayı ve düzenli olarak not tutmayı gerektiren bir derstir. Yabancı dil dersine çalışırken sınıf içinde aktif olunmalıdır. Yabancı dil sınıfında derse katılarak ve sık sık söz alarak kazanılan bilgiler ve beceriler kullanılmalıdır. Yabancı dil dersinde öğrenilen tüm kelimeler sık sık tekrar edilmelidir ve bolca pratik yapılmalıdır. Bunun için özellikle kelimelerin bulunduğu bir defter temin edilebilir.
Yabancı dil öğreniminde özellikle öğrenilen cümlelerin kalıp halinde uyarlanması, yeni kelimelerle birleştirilerek farklı cümleler oluşturulması ve bunların söylenmesi son derece önemlidir. Yabancı dil dersinde sözcüklerin anlamını biriktirmeden ders içinde kullanılmalı ve derste aktif olunmalıdır.
Yabancı dil dersinde anlaşılmayan konular hemen öğretmene sorulmalıdır ve biriktirme yapılmamalıdır. Öğrencinin mümkün olduğu kadar öğrendiği dilde ve seviyede kitaplar okuması öğrendiği yabancı dilin gelişmesi için de önemli bir noktadır. Yine öğrenci öğrendiği dille ile ilgili çıkan gazeteleri, radyo kanallarını, dergileri, televizyon yabancı dizi ve yabancı filmleri takip ederek kelimeleri günlük hayat içerisinde tekrar etmelidir.
15 MADDEDE DERS NASIL ÇALIŞILIR?
15 Maddede Ders Nasıl Çalışılır? Ders çalışırken dikkat edilmesi gereken noktalar ile başarıyı yakalamak mümkün…
- Öğrenci derse katılmalı, devamsızlık yapmamalı ve dersi çok iyi dinlemelidir. Ders derste öğrenilmelidir.
- Ders çalışırken öğrenci çalıştığı derse ait konuları ve konuya ilişkin alt başlıkları kavramalıdır.
- Öğrenci derse aktif bir şekilde katılmalıdır.
- Anlaşılmayan konular sıcağı sıcağına öğretmene sorulmalıdır. Zorlanılan konular ile ilgili destek çalışması aldıktan sonra soru çözümüne başlanmalıdır ve hangi ders ya da hangi konu ile ilgili eksiklik hissediliyorsa öncelikle tam öğrenmenin gerçekleşmesi sağlanmalı sonrasında bu konu ile ilgili sorular çözülmelidir.
- Okuldan eve geldikten sonra yarım saat ile kırkbeş dakika dinlenmek gerekir.
- Ders masada çalışılır. Ders çalışma zamanı okuldaki rehber öğretmen ya da mentor öğretmen ile beraber planlanmalıdır.
- Ders çalışmaya öncelikle öğrenciye zor gelen derslerden başlamak gerekir.
- Okulda işlenen dersin tekrarı yapılmalı daha sonra öğretmenin verdiği ödevler ve testler yapılmalı, bilgilerin kalıcı olması sağlanmalıdır. İşlenen konuların öğrencinin anlatabilmesi ve açıklayabilmesi gerekir. Bunun için tam öğrenmenin gerçekleşmesi gerekmektedir.
- Ders çalışırken konu ile ilgi çok miktarda alıştırma yapılmalıdır.
- Çalışılacak derste işlenilen konuya ilişkin bol miktarda soru çözülmelidir. Soru çözme zamanı zevk alınacak bir zaman dilimi haline getirilmelidir. Soru çözümü ile öğrencinin bakış açısı o kadar gelişmektedir.
- Konular arasında bağlantı kurmak ve neden sonuç ilişkisi içinde değerlendirmek konunun daha iyi anlaşılmasını sağlamaktadır.
- Ders çalışırken konular ezberlenerek değil anlayarak öğrenilmeli ve bu şekilde çalışılmalıdır.
- Konularla ilgili küçük özetler çıkarılmalı ve her bir özeti bir sonraki işlenen konu başlığına ekleyerek ve tekrar ederek ilerlenmelidir.
- Önemli görülen formüller, kavramlar renklendirilerek çalışma alanında hemen görülecek yerlere asılmalıdır.
- Günlük ve haftalık konu tekrarları, tekrar edilen konulara ilişkin soru çözümleri yapılmalı bu sayede çalışmaların kalıcılığı sağlanmalıdır.
Sizlere bu makalemizde Türkçe dersine nasıl çalışılır?, Türkçe dersi nasıl çalışılmalıdır?, Matematik ve geometri dersine nasıl çalışılır?, Matematik ve geometri dersi nasıl çalışılmalıdır? Fizik dersine nasıl çalışılır?, Fizik dersine nasıl çalışılmalıdır?, Kimya dersine nasıl çalışılır?, Kimya dersine nasıl çalışılmalıdır? Biyoloji dersine nasıl çalışılır?, Biyoloji dersine nasıl çalışılmalıdır?, Tarih dersine nasıl çalışılır?, Tarih dersine nasıl çalışılmalıdır?,Coğrafya dersine nasıl çalışılır?, Coğrafya dersine nasıl çalışılmalıdır?, Felsefe grubu derslerine nasıl çalışılır?, Felsefe grubu derslerine nasıl çalışılmalıdır? Yabancı dil dersine nasıl çalışılır? ve Yabancı dil dersine nasıl çalışılmalıdır? sorularına yer verdik. Sizler de makalemizi okuyarak ve yönergeleri uygulayarak daha kolay başarıya ulaşacaksınız.